Arlanda er Skandinavias største lufthavn i areal

• Thread starter Thread starter SBT
  • Start date Start date

SBT

ScanFlyer Silver
Medlem
Arlanda er Skandinavias største lufthavn i areal

Jeg synes hver gang vi har landet eller tatt fra Arlanda, at man takser svært lenge, og når man tar av, får man et overblikk over hele området, og for meg virket det som om Arlanda var mye større enn hva CPH og OSL er, og dette er størrelsene:

Arlanda. 26 km2
Gardermoen 13 km2
Kastrup 11,8 km2

Re: Arlanda er Skandinavias største lufthavn

Jeg synes hver gang vi har landet eller tatt fra Arlanda, at man takser svært lenge, og når man tar av, får man et overblikk over hele området, og for meg virket det som om Arlanda var mye større enn hva CPH og OSL er, og dette er størrelsene:

Arlanda. 26 km2

Gardermoen 13 km2

Kastrup 11,8 km2

Du må nesten forklare hva slags areal eller områder de tallene representerer og hvor du har funnet dem.

Det er det totale antall km2 som flyplassen omfatter, og tallene kommer fra Swedavia, Avinor og CPH informasjonsavdelinger. CPH og ARN svarte omtrent øyeblikkelig da jeg sendte en mail, og Avinor en dag etter. Det er altså ikke det totale antall m2 som terminalene omfatter, jeg har tenkt pp dette spesielt i Stockholm, hvor jeg ofte bytter fly, at man bruker mye lenger tid på å komme til runway. Fra luften ser man hvor spredt de ligger.

Arlanda. 26 km2

Gardermoen 13 km2

Kastrup 11,8 km2

Da skulle Arlanda ha knepet seg inn på denne listen ...

https://redshed.co.uk/blog/travel/the-worlds-10-largest-airports-by-size/

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Det er det totale antall km2 som flyplassen omfatter, og tallene kommer fra Swedavia, Avinor og CPH informasjonsavdelinger. CPH og ARN svarte omtrent øyeblikkelig da jeg sendte en mail, og Avinor en dag etter. Det er altså ikke det totale antall m2 som terminalene omfatter, jeg har tenkt pp dette spesielt i Stockholm, hvor jeg ofte bytter fly, at man bruker mye lenger tid på å komme til runway. Fra luften ser man hvor spredt de ligger.

Akkurat. Min mening er at det er forskjell på stor og arealkrevende.

Last edited:
Re: Arlanda er Skandinavias største lufthavn i areal

Swedavias totala markområde för Stockholm Arlanda Airport omfattar en areal av ca 34 km2, men det totala området för flygplatsverksamhet är ca 14 km2.

Det har kommet en rettelse fra Swedavia.

Back