Men: Du skulle sett den genuine bekymringen for flybransjen som var tilstedet i forsamlingen. Spesielt var mange bekymret for Norwegian. Så vidt jeg forsto har Norwegian minst å gå på (korriger meg om jeg tar feil her) og man var redd for at et par dager på bakken ville ødelegge Norwegian. Og det var helt samstemt at man ikke kunne la det skje. Ingen ville noen måte være "medskyldig" i at Norwegian gikk overende!
Originally posted by BU595
Men: Du skulle sett den genuine bekymringen for flybransjen som var tilstedet i forsamlingen. (...)
Sikkert bekymret :naughty:
Originally posted by BU595
Ja, det gjør jeg nok.....Tror de bryr seg katta om hva som skjer![]()
Originally posted by M609
Jeg tror jeg vet om en Adm. Dir som blir svett om det plutselig ligger brosjyrer fra Serco, IAL og DFS i pauserommet på Røyken........ :spin:
Såvidt jeg forstår har de som er fraværende fra ettermiddags-skiftet på Oslo, fravær med sykemelding. At Avinor driver rovdrift, slik at alle mann kjører max av lovlig overtid pr mnd, og ikke har folk til å dekke noe som er normalt fravær, får de stå for.
(Kan nevne at de pr dags dato ikke regner med at kvinnlige kolleger, og mannlige også til dels, får barn og trenger fødselspermisjon. Den er som alle vet lovfestet hos oss som over alt ellers)
Om det er noen som lurer så er behovet for personell i en flyttefase enormt, og det er ingen vei rundt det. (Vi snakker opplæring, innfasing av nytt utstyr med tilhørende simuleringer, endringer av instrukser og planverk, and the list goes on)
![]()
Originally posted by Arrow
Her er min påstand:
Jeg tror flygelederne har hatt høy moral og stor pågangsvilje for at norsk lufttrafikk skal gå bra. At de gikk fra arbeidet under den første meldingen fra Styret, mener jeg var totalt feil. Det de gjør nå derimot, ser jeg på som en mer normal reaksjon. Det jeg tror, er at terskelen for å påta seg overtidsarbeid (som Avinor har mye av) har blitt hevet betraktelig.
Dermed er det nok mange som spørr seg selv når Avinor ringer: "Hvorfor skal jeg slite og påta meg mer overtid, når jeg føler at ledelsen ikke lytter eller gir en dritt tilbake for det jeg yter ekstra".
Så forsinkelser og kanselleringer idag, reflekterer bare hva som er mangelen av arbeidskraft blant flygelederne idag.
Er jeg helt på jordet, eller tror dere dette er en riktig analyse av situasjonene?
Her er min påstand:
Jeg tror flygelederne har hatt høy moral og stor pågangsvilje for at norsk lufttrafikk skal gå bra. At de gikk fra arbeidet under den første meldingen fra Styret, mener jeg var totalt feil. Det de gjør nå derimot, ser jeg på som en mer normal reaksjon. Det jeg tror, er at terskelen for å påta seg overtidsarbeid (som Avinor har mye av) har blitt hevet betraktelig.
Dermed er det nok mange som spørr seg selv når Avinor ringer: "Hvorfor skal jeg slite og påta meg mer overtid, når jeg føler at ledelsen ikke lytter eller gir en dritt tilbake for det jeg yter ekstra".
Så forsinkelser og kanselleringer idag, reflekterer bare hva som er mangelen av arbeidskraft blant flygelederne idag.
Er jeg helt på jordet, eller tror dere dette er en riktig analyse av situasjonene?
Originally posted by Falcon
Det Avinor driver med er klassisk suboptimalisering, og det er helt riktig - og åpenbart nødvendig - av de ansatte å tydeliggjøre dette gjennom å si nei til å jobbe overtid.
Sjekk forresten det fullstendig glimrende bildet som følger denne artikkelen:
http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20041008/NYHET/110080225/1001
Rykter forteller at gjerningsmannen ble veldig fornøyd med resultatet...![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.