Hahn air

valen

ScanFlyer Blue
Bestilte meg akkurat en en veis billett fra MSP til DCa 29 juni. Der står det at selskapet er Hahn air. Googlet det og det er et lite tyskt selskap. Men står også at det er er i c-allianse med mange partnere.

Hvilket selskap kan jeg forvente at oppererer her?

Hahn Air har noen fly, men de er mye større som reisebyrå. De gir ut på 169 dokumenter om jeg husker riktig, og har veldig stort interline samarbeid.

Dem har vel ikke så mye kontakt med pax, så jeg vet ikke om reisebyrå er helt riktig ord å bruke. Men det er mange reisebyråer som bruker dem for å få utstedt billetter på flyselskap som reisebyrået selv ikke har ticketing authority for. De selger også, ihvertfall før, "flypass" som dem har snekret sammen selv.

Aritig. Sun Country hadde planer om å fly til OSL fra MSP for ikke veldig lenge siden. Var nok mest ønsketenkning selv om de har flydd til LGW tidligere.

Sun Country HAR flydd til Gardermoen tidligere, men det var et par eiere og konkurser siden. Men å fly MSP-OSL med 737 innebærer to mellomlandinger. Den er tung å selge - selv med lave priser ...

6504km .. trenger fortsatt en stopp. Ja, når du sier det, så lurer jeg på om jeg ikke har hørt dette før. Men med en CEO som heter John Fredricksen er vel slike spekulasjoner uungåelige .. ;)

Fikk også Hahn Air når bestillte Bahamasair billetter i fjor. Noe forvirrende, burde i det minste stå operated by...

Back