Hadde et Widerøefly problemer på Værnes fredag 14.09.12?

Skipskatta

ScanFlyer Blue
Hadde et Widerøefly problemer på Værnes fredag 14.09.12?

Satt og ventet på flyet på Værnes på fredag 14.09.12, rundt 1830. For meg så det ut som en Widerøe Dash 8-100 kom flygende i lav høyde over rullebanen, med hjulene ute. Fulgte det så lenge jeg hadde utsikt til rullebanen.

Noen som vet om det var noen uregelmessigheter for Widerøe på Værnes den kvelden?

Re: Hadde et Widerøefly problemer på Værnes fredag 14.09.12?

Satt og ventet på flyet på Værnes på fredag 14.09.12, rundt 1830. For meg så det ut som en Widerøe Dash 8-100 kom flygende i lav høyde over rullebanen, med hjulene ute. Fulgte det så lenge jeg hadde utsikt til rullebanen.

Noen som vet om det var noen uregelmessigheter for Widerøe på Værnes den kvelden?

Kanskje noe i forbindelse med denne flighten?

17:42 Trondheim WF 0555 Flyet landet 18:49 (Rute endret)

Årsak TD
Kategori Flyteknisk
Teknisk feil på fly

Altså en flight til Kristiansund som ble avbrutt? Problemer med landingshjulene siden de fløy lavt over rullebanen (tårnet sjekket om hjulene var ute?)

Last edited:

Er dette noe dashene plages med? Syns det oftest er snakk om Widerøe når det er problemer med hjulene i Norge.

Kom tilbake fra KSU pga at det ikke var noen teknikere der. Fløy over en gang på TRD, før den landet, og fikk sjekket flyet av tekniker.

Er dette noe dashene plages med? Syns det oftest er snakk om Widerøe når det er problemer med hjulene i Norge.

Ingen har vel brekreftet at det var problemer med hjulene her, bare spekulasjoner?

Dessuten antar jeg at WF har prosentvis adskillig flere landinger i Norge ifht. total antall landinger (sammenlignet med SK/DY) med den store innlandsproduksjonen de har ;) Har ikke sett på antall landinger pr. individ på dagsbasis, men jeg vil tro WF ligger høyt siden de har strekninger som går unna på 10-20 minutter.

Back