Guttetur til New York og Las Vegas med UA i Y.

Fbu76

ScanFlyer Blue
Egentlig hadde jeg ikke tenkt meg til USA flere ganger, men så begynte jeg å lese Flyprat. Det endte med at jeg meldte meg inn på forumet, og det neste blir vel at jeg går for EBG til neste år. Takket være UA-salget i november så blir det i alle fall EBS i år.

Hater å fly, men elsker alt omkring. Flyselskaper, flytyper, flyplasser, reiseplanlegging, logistikk, lounger, flymat og det som hører med. Er ikke redd og liker både start og landing. Flere timer i førti tusen fot i et trangt sete med utsikt til et skydekke kan jeg imidlertid styre meg for. Trives best på turer under tre timer i Europa.

Nå har det seg slik at jeg lå på magen på sofaen en sen fredagskveld i november med Ipaden foran meg. Plutselig så jeg en booking på skjermen og etter nesten to minutters vurdering med krampe i bookingfingeren satt jeg med denne:


lasvegastur_zps12bffc39.gif


17.1. OSL-EWR UA 39 B757-200
18.1. EWR-SFO UA 394 A319
18.1. SFO-LAS UA 394 A320
21.1. LAS-EWR UA 1153 B738
21.1. EWR-OSL UA 38 B757-200

I følge sidene til UA er flyene innlands allerede helt fulle.
Har i alle fall med brukbart kamera, så jeg skal prøve å få tatt en del bilder.

Planlegger en natt på Manhattan på Courtyard New York Manhattan/ Midttown East
og 3 etter på MGM Grand Las Vegas

Hva vil dere ha dokumentasjon og bilder av? Regner med at beinplassen og maten i Y på UA39 er godt dokumentert fra før. Tar gjerne mot tips, men vi kommer ikke til å bevege oss ut av Las Vegas eller Manhattan. Mulig jeg poster live, men bildene kommer nok etter turen.
 
Hei!
Jeg digger turrapporter.
Det jeg savner i endel av dem er de reisendes vurderinger av det de har opplevd og anbefalinger om alternativer til evt negative erfaringer.
Odde må se/oppleve/gjøre er alltid velkommen.

Ser fram til rapport. What happens in Vegas, stays in Vegas og i Flyprat.
God tur :)
 
Last edited:
Dette hørtest digg ut. Støtter overnemte. Skriv litt om hva som var bra, og det som ikke var så bra. Tenker da på reisemålet. God tur!
 
Jeg har vært en ivrig leser av Tripreports her på Flyprat.no. De fleste har handlet om spennende reisemål, gjerne First eller Business. I tillegg er mange flinke til å skrive og bruker mange fine bilder. Allikevel tror jeg de fleste reiser foregår bak i flyet. Synes det er flott med sjargonger som «de uvaskede» osv, men det er i alle fall der jeg foretar de fleste av mine reiser, også denne. Selv om jeg klart jeg har fått det jeg har betalt for, kommer jeg allikevel til å gi pluss og minus for opplevelsene underveis. Denne reisen er et resultat av en spontanbooking ifb men «Førjulssalget til UA på www.wideroe.no. Noen vil sikkert si at jeg skal være glad jeg fikk reise, men jeg skriver allikevel som om jeg hadde betalt full pris.

Jeg kommer ikke til å bruke så mye tid på en del ting, da jeg mener at de er godt dokumentert fra før her på forumet. Dersom noen er uenig, svarer jeg gjerne på kommentarer.

Det jeg kommer til å ta lettest på er:

OSL: Har ingen status, så her er det ingen gullstuer.
UA38 (mat, benplass, service ol er som den er).
EWR og New York City. (Dette er en trip til Las Vegas. New York kan jeg ta en annen gang).

OK. Det var forutsetningene. Her kommer historien:

Da var dagen kommet. Fredag morgen var det bil til OSL og parkering på P4. Buss til terminal. Manuell innsjekk og bagasjedrop hos UA. Ingen kø i security og rett på frokost på «Upper Crust» eller «DY-loungen» som jeg så noen kalte den. Deretter gjennom passkontrollen og der var boarding allerede i gang.

18. januar 2014
Oslo Gardermoen (OSL) – Newark (EWR)
Uited Airlines UA39 B 757 224 N17139 Ex Continental ny i 2000.
Sete 31F
Economy Class

Var I lufta ca 45 minutter etter rutetid. Litt sen fra gate og deretter skulle de spyle av litt is. Vestre rullebane nordover og vi var på vei. Det er vel 01L det? Etter en stund kom trillevogna med cola. De tok 4 runder med drikke før og under matservering. Det var bra. Snart begynte lukten av brun saus å spre seg i cabinen. Jeg valgte beef. Alternativet var kylling eller vegetar, Sikkert like greit. Så i en tidligere rapport at noen sa det så ut som grevling og smakte grevling. (Fnate: Jeg låner denne fra deg). Den lille biten med eplekake var i alle fall god. Deretter slokket de lyset og trakk seg tilbake. En av dem gikk rundt og tilbød glass med vann et par ganger underveis.

En time før landing ble det servert en enkel rett. Husker ikke hva det var, men det har ikke satt et uforglemmelig inntrykk.

Landet 20 minutter etter rute. Imigration var kurrant. Liten kø og ingen vanskelige spørsmål. Airtrain var ute av drift fra Terminal C. Ble derfor buss til P4. Så Airtrain til togstasjonen. Deretter NJTransit til Manhattan Penn Station. Derfra tok vi T-banen linje E til Lexington Avenue. Innsjekk på «Courtyard by Marriot Manhattan/ Midtown East». Flott hotell på 3 rd. Ave som ligger sentralt til. Ingen status så vi fikk et helt ordinært rom i 16 etg. Anbefales! Takk for tips fra Forumet!!! (Eriksan).

Tilbragte kvelden med spasertur i området. Spiste noen sterke buffalowings, drakk litt godt øll og rusla rundt. Stakk innom www.motherburger.com. Der var det en times kø for å få bestilt. Det får bli en annen gang. Kombinasjonen av fredagskveld og omtale på Flyprat skaper kø!!!! (Martin: Takk for tipset. Bedre om sommeren?). Endte opp på Fridays for en temmelig ordinær burger.

Avsluttet kvelden på toppen av«The Rock». Fantastisk utsikt. Synd kameraene ikke var med. Neste tur? Tok imidlertid noen med I-Phone. Avsluttet kvelden tidlig.

287694ec8603c4bc849d9e3a5e5a1fff_zpsdf03aed5.jpg



9b6ee2b9ec7ec31e26bce922d5d19d0f_zps506195a1.jpg


Dette var et av de få gløttene i skydekket på turen. Noen som kjenner dem igjen? Ligger ca 200 km fra EWR med et par mils mellomrom?

142830683769fa3d5e989edaca6bd658_zps3bb84fad.jpg


Ett fra Times Square og tre fra The Rock. Beklager kvaliteten.

Det kommer mer.............
 
Last edited:
Våknet tidlig lørdag morgen. Frokost i hotellets restaurant. Ettrpå en liten spasertur ned til East River og rundt i området. Det begynte å regne, så da fant vi ut at vi like godt kunne ha god tid og spise lunch på EWR før den nesten ni timer lange flyreisen. Vi dro slik vi kom. Metro E til Penn Station. Derfra NJTransit til EWR jernbanestasjon. Airtrain derfra til Terminal C.

Sjekket inn på automat og fikk bagasjetags. Leverte koffertene til en fyr i bagdrop, men han forlangte at vi tok av taggene som vi akkurat hadde satt på. Vi nektet og forklarte at de var de som gjaldt. Han ble sur. Tok imot koffertene og la dem på gulvet ved siden av båndet og gikk. Vi turte ikke annet enn å vente til han kom tilbake. Vi spurte om det var noe problem. Han sa nei og la koffertene på båndet. Merkelig fyr…..
Security med scanner og henda over hue. Etter hvert fikk vi oss en herlig burger og beveget oss mot gate C75.

19. januar 2014
Newark (EWR)- San Fransisco (SFO)
Uited Airlines UA394 A319 N855UA ny i 2002.Sete 24A
Economy Class


Flyet var helt fullt. Det var skyer hele veien til vi var over Utah. Flyet hadde internett og jeg betalte 14 dollar. Fikk logget inn, men kom aldri bort fra siden www.unitedwifi.com. Uansett hva jeg skrev i adressefeltet, kom jeg til denne siden. Bortkastede penger. ¨

Landet på SFO 45 minutter før rute. Kom inn fra sørøst, så vi fikk ikke sett så mye by. Landingen var den beste jeg har opplevd noen gang. Merket ikke at hjulene tok bakken. Ventet på dumpet fra nesehjulet som aldri kom. Flyvertinnen ønsket velkommen til SFO over høytaleren og gratulerte samtidig de på rad 0 med landingen!!! Uvanlig……..A319 er et fantastisk behagelig fly.

Ellers føler jeg meg litt lurt når det gjelder EB-poeng. EWR-SFO-LAS er 2979 miles =3000 poeng. UA394 er en merkelig rute. Den går daglig fra SFO til LAS, men på lørdager er den satt opp EWR-SFO-LAS. I og med at det er samme flightnr, får jeg kun poeng for direkterute EWR-LAS som er 2227 miles = 2300 poeng. Juks og fanteri. Det var to forskjellige fly. Gikk fra en annen gate og hadde nytt crew. Hadde ikke noe med hverandre å gjøre!!!!! Jeg "tapte" 700 poeng.

Etter en drøy time med litt mat og øll, var det klart for den sist etappen ned til LAS. Gate 75 lå rett ved der vi kom, så veien var kort.


19. januar 2014
San Fransisco (SFO) - Las Vegas McCarran (LAS)
Uited Airlines UA394 A320 N431UA ny hos UA I 1995.Sete 24A
Economy Class

Vi tok av mot nordvest, og svingte 180 grader mot venstre. De som satt på høyre side fikk vel en nydelig kveldsutsikt mot byen og Golden Gate. Vi andre fikk nøye oss med Daly City. Etter en time med BoB og gratis alkoholfri, dukket den sagnomsuste byen opp der framme på venstre side. Vi gikk rundt og landa fra øst. Landinga var like fin som den forrige, men her ble den ikke kommentert.

Vi tok det førerløse toget bort fra D-Gates (som er Unitedterminalen) og over til Terminal 3. Derfra ble det taxi til MGM Grand på The Strip.



556e7c697425be40837de388323ac9ec_zpsad299f1a.jpg



Mer vil komme og da blir det mange bilder!!!
 
Last edited:
Etter å ha ankommet LAS lørdag kveld ble det en enkel middag og en spasertur opp «The Strip» til vi var å høyde med «Wynn» og tilbake. Prøvde å drøye så lenge som mulig med noen øll, men tidsforskjellen gjorde sitt og det ble forholdsvis tidlig kveld.

Dagen etter startet tidlig med frokost i «Buffeten» på «MGMGrand». Stort utvalg til en rimelig penge. Dagen ble brukt til å spasere rundt. For å unngå for mye gåing brukte vi også «Monorailen» som går fra hotellet og nordover langs «The Strip». Kvelden ble tilbragt ved pokerbordet på «MGMGrand».Klokka 4 om natta kunne jeg stolt konstatere et overskudd på ca 25 dollar. Gratis drinker hele kvelden og masse tips til hun som serverte.
da4b91e9de4e8a50bb0283f1e85dcefc_zpsc4c5a0db.jpg


MGM Grand


984b1bbccce91a35a2945385b53bf5d8_zps44fa11a2.jpg


Lobby og fellesområder MGMGrand

617f9f7d6ba89953c1963ffa17622af6_zps77d0c61c.jpg


Standard rom med to Queen beds GMGrand

4c54bb3c3df8f74aa2896771c0f7148f_zpsa334ec09.jpg


The Venetian. Et italiensk mesterverk.



763338673d6b68420606628e185568d1_zps7289d5ec.jpg


Dette er faktisk 2. etg i en høyblokk. "Himmelen" er et tak og lys og temperatur reguleres til skumringstid en sommerkveld i Italia

f4b53d15d178fa80c5b0718a8c616604_zpsaa7c46ed.jpg


Gondoler frakter turister og det synges o sole milo (eller er det it's now or never?)


9acf5cf12dd3d0f1dbde2510abea5fc9_zps283356a0.jpg


New York New York

8284380361f6156d7ca4af563729fc8f_zps84378df7.jpg


Casino New York New York
f16d8a8b7529637256670654e0bf7be3_zps3fff8179.jpg




4c9d427ccc1ef2c47aa5b221f272f997_zpsa9418c17.jpg




f050717ce70b26d7cdf408ce42a111e6_zps00cfe7de.jpg




0e211b02ef492e1b4c15bdb2984e7e1f_zps3f4d43ed.jpg




8627d195e886b4b1c0e0dbd22eb60f52_zps15bba540.jpg




7cec7ac5bbd728a2f98f2e71714eec06_zps09b5f859.jpg


Vi rusla mye rundt. Vi konsentrerte opperksomheten mest om tre hoteller. Alle med 4 stjerner. Det finnes mange andre som er både billigere og dyrere. Dette var bare de vi så på.

MGMGrand hvor vi bodde. Supert hotell med enormt casinoområde. Meget bra, men det er jo så mye annet bra også. Vi likte det begge, men tror vi tar noe annet neste gang.

The Venetian. Suitehotell. Det mest imponerende som jeg (senior) så. Dette må være det optimale å ta med dama på.

New York New York. I følge junior det perfekte sted for en skikkelig guttetur. Han likte konseptet.

Ellers er det vel 100 hoteller til som er bra i Las Vegas. Våre tre netter er over. I morgen går flyet kl. 08.00 til EWR. Trodde vi..........
 
Last edited:
Innsjekk på «Courtyard by Marriot Manhattan/ Midtown East». Flott hotell på 3 rd. Ave som ligger sentralt til. Ingen status så vi fikk et helt ordinært rom i 16 etg. Anbefales! Takk for tips fra Forumet!!! (Eriksan).

Tilbragte kvelden med spasertur i området. Spiste noen sterke buffalowings, drakk litt godt øll og rusla rundt. Stakk innom www.motherburger.com. Der var det en times kø for å få bestilt. Det får bli en annen gang. Kombinasjonen av fredagskveld og omtale på Flyprat skaper kø!!!! (Martin: Takk for tipset. Bedre om sommeren?). Endte opp på Fridays for en temmelig ordinær burger.

Så flott at hotelltipset mitt falt i smak, ser at de har pusset opp alle rommene siden jeg bodde der i januar 2012. Synd det var for lang kø og du gikk glipp av Mother Burger, skal garantert tilbake dit på neste NY-tur.

Var en lang tur dere valgte fra EWR til LAS forøvrig. Takk for bra rapport hittil.
 
Da var det blitt tirsdag morgen og på tide å vende nesa hjemover. UA 1153 skulle gå fra LAS kl. 08.00 til EWR der vi skulle ha 4 timer connectoin før vi satte oss på UA38 hjem til Oslo.

Vi sto opp tidlig og sjekka appen til UA. Der sto det at UA1153 innstilt. Det var derfor på tide å komme seg til LAS. Der ble alle de som ble rammet av canselleringen plukket ut til en egen skranke. Damen forklarte at problemene skyldtes dårlig vær på østkysten. (Senere skulle også UA38 bli cansellert). Hun booket oss derfor LAS-IAH-AMS-OSL. Vi fikk tom bookingklasse Y i stedet for K. Dette gir 200% EB-opptjening, samt lounge og Sas+ med SAS fra AMS til OSL. Det betyr at jeg fikk over 20.000 poeng for denne turen. Det betyr vel EBG på meg i år!! Kjempeservice fra UA!!

Vi startet me UA112 LAS-IAH. En B739 N53442 ex Continental fra 2009. Knyttnevetesten på sete 15A ble bstått med glans. Brukte fotobagen i stedt for knyttneven.

339098a6e150aed67af7ae816c771be0_zps94036fe5.jpg



Flyplassen LAS Terminal C p vei til UA-området som kalles D.


dbb81659a3578b314a3b0c3eaa29e784_zps6488e3bc.jpg


Tyder dette på at Norwegian har planer om å etablere seg på IAH? Loungen er i alle fall på plass.



3abdd765e4888c622f57cbb5a15e7d73_zps58651ff2.jpg


Denne, N78002, skulle fly UA58 IAH-AMS i dag. En B777-200 ex Continental fra 1998. Sete 24a i bakre cabin. 3+3+3 config. i bakre cabin. 31 av 108 seter besatt. Folk trakk bakover fra plusscabinen for å få egen 3-seter hos oss. Snakk om bortkasta oppgradering!!

750ef803a074621fa8baec39de79e130_zpscd274c89.jpg


"Knyttnevetest" og UPS-fly mens vi taxet ut på IAH.

5bc93c043bc3a522af4411726b781729_zps4dfc0019.jpg


Landet Polderbaan 30 min før rute. Det tok deretter hele 15 minutter å taxe til gaten på T9. Gikk til T2 og fikk boardingkort hos SAS i SAS+. Ble henvist til lounge 26.



Lounge 26 som SAS bruker for sine C-passasjerer i AMS.

Deretter var det hjem til OSL med LN-RRD, Embla Viking. En 736 som er fra sent 90-tall og er tidligere dansk statsborger.
 
Så flott at hotelltipset mitt falt i smak, ser at de har pusset opp alle rommene siden jeg bodde der i januar 2012. Synd det var for lang kø og du gikk glipp av Mother Burger, skal garantert tilbake dit på neste NY-tur.

Var en lang tur dere valgte fra EWR til LAS forøvrig. Takk for bra rapport hittil.

Ja dette var et godt hotelltips. Litt dyrere med 2 queenbeds. Om en måned skal jeg og samboeren bo der 4 netter. Da har vi valgt et litt bedre hjørnerom.

Reiseruta ble valgt i hui og hast. To minutter fra ide til booking. Var opptatt av å få en natt stopover i New York, Det gikk i grunnen greit.
 
Ja dette var et godt hotelltips. Litt dyrere med 2 queenbeds. Om en måned skal jeg og samboeren bo der 4 netter. Da har vi valgt et litt bedre hjørnerom.

Reiseruta ble valgt i hui og hast. To minutter fra ide til booking. Var opptatt av å få en natt stopover i New York, Det gikk i grunnen greit.

Ser at du spiste frokost på hotellet. Når du tar turen på ny i februar anbefaler jeg at du prøver frokosten på Midtown Restaurant, klassisk diner to kvartaler unna, på 55th Street mellom 3rd og Lex.
 
Takk for flott rapport! Bra service av UA da været "smalt" i NYC :p

Forresten den derre Lounge 26 i AMS er triste greier. Sprit og corn flakes på dispenser. Najs. Fine baderomsfasiliteter da!
 
Takk for knallbra rapport. Lengtet nesten tilbake til Vegas nå.

btw: grevling beskrivelsen er nokså presis, så den er det bare å låne.
 
Ser at du spiste frokost på hotellet. Når du tar turen på ny i februar anbefaler jeg at du prøver frokosten på Midtown Restaurant, klassisk diner to kvartaler unna, på 55th Street mellom 3rd og Lex.

Det skal vi prøve. Frokosten på hotellet var nok outsourcet til Starbucks. Hadde gledet meg til "Hash brown potatoes" slik det ble servert fra frokostrestauranter i gamle dager. Her fikk vi det som så ut som "røstipoteter" som kom rett fra microen.
 
Back
Top