SQ321
ScanFlyer Gold
Rickard har blitt intervjuet av Business Insider USA ifm LAX åpningen. Uttaler blant annet at:
http://uk.businessinsider.com/scandinavian-airline-sas-ceo-2016-3
Begynner vi å se tendensen av en forretningsmodell og et selskap som kommer til å fokusere mer på point-to-point, kløyving av IC ruter for å etterspørre og tilfreddstille de respektive skandinaviske landene i stedet for å konsentrere mest mulig på én hub (CPH)? Åpningen av LAX, HKG og MIA forsterker nettopp dette. Er dette delvis et resultat av DY sin suksess?
"I don't really see using Scandinavia as a transfer hub," Gustafson said. "Our geographic location is not really ideal for a transit-based business. To make it work, you would have to find a way to generate a lot of traffic from central Europe to Scandinavia and then you would also have to compete with the Middle East and other European hubs.
"Trying to turn Scandinavia into a transit hub would be expensive and dangerous for us to undertake."
As a result, SAS is more focused on developing routes that would serve destination travelers.
"When we look for new destinations, we look for a good mix of business and leisure travel. We look for routes with enough demand for travel directly between that destination and Scandinavia."
http://uk.businessinsider.com/scandinavian-airline-sas-ceo-2016-3
Begynner vi å se tendensen av en forretningsmodell og et selskap som kommer til å fokusere mer på point-to-point, kløyving av IC ruter for å etterspørre og tilfreddstille de respektive skandinaviske landene i stedet for å konsentrere mest mulig på én hub (CPH)? Åpningen av LAX, HKG og MIA forsterker nettopp dette. Er dette delvis et resultat av DY sin suksess?