Skjønner ikke så mye av denne tråden jeg.
Løfter denne igjen jeg. Spesielt er jeg interessert i å høre svaret på 2, så du kan jo starte der.1. Hvis ditt produkt gir høyere inntjening, hvorfor ser vi det ikke i markedet?
2. Har du ingen tiltro til at flyselskaper kontinuerlig ønsker å maksimere sin profitt?
3. Eksisterer det noen form for personlig vendetta i flymiljøet mot deg og ditt konsept?
La oss heller si at du svarer i fem linjer (max.)!La oss si at mitt svar dertil er blitt skissert för i dokumenter som henvises til her : http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=124 ... la meg sitere Frequent Traveller :
Jeg ber om undskyldning, jeg feil-refererte tilbake til gal post n° 124 ... den riktige posten er n° 25 (se rettelsen herover) : det refereres tilbake til 'Economic Review - A321 vs H21QR'.La oss heller si at du svarer i fem linjer (max.)!
Egentlig er strategien avhengig av hvilket STADIUM flyselskapets oppbygning som bedrift er kommet inn i. Jeg tror slett ikke det var Herbs strategi när han startet SWA "ä maksimisere profitt", eller hvis han fremholdt dette, när folk sä hva han la opp til, trodde de sikkert mannen var verrückt. När man starter en ny bedrift, er strategien i förste omgang ä söke RESILIENS, dvs ä "tjene penger" (bare litt penger er nok til ä starte opp). När man RESILIENS allerede i start-oppfasen er bedriften ikke dödfödt, da har man sjansen ä fortsette. DERETTER i steg n° 2 söker man ä öke frekvensene, starte opp nye ruter, öke markedsandelen, vinne flere passasjerer ... BINGO ! Fluxie's idé med dette ä "maksimisere profitten" kommer heller inn som hovedstrategi SENT i modningsprosessen. Det koster ä vokse, den som ikke er villig til ä satse gevinstene i oppbygningsfasen kommer aldri langt nok til ä oppleve noen form av "maksimisering".
Er vi enige, JoeW og Fluxie ?
Om så er tilfelle hadde han ikke fått noen investorer.Jeg tror slett ikke det var Herbs strategi när han startet SWA "ä maksimisere profitt"
Er vel ikke akkurat noen ny ide fra fluxie at et selskap skal maksimere profitt... Om dette ikke ligger til grunn fra start av -- selvom man planlegger større investeringer, så gjøres jo disse investeringene på bakgrunn av et business case og en strategisk vurdering hvor man anser at disse investeringene rent faktisk bidrar til å maksimere langsiktig profitt.Fluxie's idé med dette ä "maksimisere profitten" kommer heller inn som hovedstrategi SENT i modningsprosessen.
Mitt svar var tilbake til Fluxie, JoeW ... selv siterte du Fluxie's innlegg, etter at Fluxie hadde tatt seg tiden ä tenke selvstendig. Jeg synes Fluxie's innlegg var av verdig kvalitet, derfor refererte jeg til "Fluxie's idéer" när jeg kommenterte samme. Gi til Caesar det som tilgär Caesar ...Vil du utdype hva "søke resiliens" skal bety? Med forbehold om at jeg ikke helt forstår hva "søke resiliens, dvs å tjene penger" betyr, vil jeg umiddelbart anta "å tjene penger" handler om det samme som å maksimere profitt. Er vel ikke akkurat noen ny ide fra Fluxie at et selskap skal maksimere profitt... Om dette ikke ligger til grunn fra start av -- selvom man planlegger større investeringer, så gjøres jo disse investeringene på bakgrunn av et business case og en strategisk vurdering hvor man anser at disse investeringene rent faktisk bidrar til å maksimere langsiktig profitt.
Et säkalt "Business Case" er et veddemäl mot markedet og konkurransen. Investorer vurderer risiko mot sjansene, og ser pä drifts-idéen mot sannsynlighetsgraden for eventuelle taktiske motspill ... og sä sier de 'ja' eller 'nei'. När drifts-idéen er NY kommer det större usikkerhet i Excel-tallene, desto strammere spent belte mä investorene derfor ha rundt magen. En säkalt "Business Guru" er en type karismatisk Leder som er spesielt flink ä overtale investorer til ä anerkjenne sine egne Visjoner som 'realistiske'. Herb var av den typen. Men det aller vanskeligste er ä komme med en helt NY drifts-idé med sjanser for resiliens. Mer enn 60 är er gätt siden man begynte med [3+3]-innredninger i passasjer-fly.... om så er tilfelle hadde Herb ikke fått noen investorer ...
Fluxie, nä tipper jeg du fär deg tilsendt dusinvis av Private Messages fra alle Nostalgics som synes [1+3+1] er skam og skjem fordi de kanskje ikke fär reist ved siden av Kona si :
http://www.aviacionargentina.net/fo...ltados-economicos-que-3-3-a-3.html#post196357
En säkalt "Business Guru" er en type karismatisk Leder som er spesielt flink ä overtale investorer til ä anerkjenne sine egne Visjoner som 'realistiske'. Herb var av den typen. Men det aller vanskeligste er ä komme med en helt NY drifts-idé med sjanser for resiliens.
Er forresten resilens et norsk ord?
Tilbake til hovedemnet : altsä, JoeW, informasjon = styrke ! I 2002 visste Björn Kjos noe om "resiliens". Han tilbydde ä ta opp kampen mot Ryan Air/easyJet/Germanwings/Air Berlin/... som hadde begynt sin innmarsj i skandinaviske farvann. Kjos gikk til sine investorer og til Politikerene med en meget enkel Business Case : for ä vinne resiliens med et nord-europeisk LCC StartUp fotfestet i Norge er det nödvendig i en oppfostringfase ä bli beskyttet mot cross-subsidiering pä innenlandsruter (dvs mer presist : mot SAS' ettertraktede bonuspoeng for Frequent Travellers). Til dette krav fikk Business Guru Kjos politisk medvirkning, hvoretter investorene stilte opp.
Hvilken Business Case önsker du sä, JoeW, at jeg stiller opp med for ä overtale Kjos til ä gjöre om sin bestilling pä 100 stk. A32X Series (pluss opsjoner) til samme bestilling pr. samme tidsplan men av H2XQR Series istedenfor (pluss opsjoner). Samme vinkling gjelder for SAS' bestilling pä 30 stk. A32X Series. Se pä konkurransebildet : RYR (med 738), EZY med A32X, ...
Igjen er svaret det samme : RESILIENS ! Hva er denne avhengig av og hvordan kan resiliens best beskyttes sett i rammen av EÖS-avtalene og helt UTEN noen politisk oppfostring ?
MBA-JoeW, bordet er ditt : mange medbrukere her mener at du er "fornuftig" !
1. Selv har jeg aldri brukt ordet "Resilens"; 2. Fly-psykologen har uttalt seg om mitt ord-valg, som han bekrefter er (a) god norsk; (b) tilpasset den stressede situasjonen som StartUp-flyselskaper gjennomgär i täteflaske-fasen (se poster n° 333 og 334).Er det virkelig bare jeg som ikke klarer helt se hvorfor han bruker ordet "Resilens" i denne sammenhengen? ...
1. Selv har jeg aldri brukt ordet "Resilens"; 2. Fly-psykologen har uttalt seg om mitt ord-valg, som han bekrefter er (a) god norsk; (b) tilpasset den stressede situasjonen som StartUp-flyselskaper gjennomgär i täteflaske-fasen (se poster n° 333 og 334).
Nei, JoeW, les en gang til ... jeg bruker ordet RESIL-I-ENS, dvs resiliens.1) Du har da til de grader brukt ordet resilens?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.