Gratis nettverk på Avinor-flyplasser!

Re: Gratis nettverk på Avinor-flyplasser!

Det er absolutt et steg fremover, men er det kun ett device per e-postadresse slik som det idag kun er ett device per mobilnummer? Og skal e-postadressen verifiseres eller brukes til noe?

Ja, det er faktisk noen flyplasser som har systemer som er så idiotiske at man skal klikke på en link i e-posten før man får tilgang til wlan (Og kan få opp e-posten). Håper man ikke prøver seg på noe slikt her.
Cph har dette, heldigvis får du halvtime for å gå inn og klikke :-)

Så er det et skaleringsproblem her tross i at det er ledige sitteplasser og vanlig ettermiddagstrafikk (ser det ut som)

avinorwlan.jpg

Eller man bare skrur av wifi og kjører over mobilnettet

I Norge har jeg kuttet ut wifi på flyplassene, kjører heller over 4G (funker nesten overalt og er mye mer stabilt).

Når det er sagt så er Avinor sin løsning for wifi fortsatt mye bedre enn man får på mange andre flyplasser i utlandet. Har fått meg en god latter mang en gang når jeg har prøvd å logge meg på. For ikke å snakke om løsningen på enkelte hoteller...

Glad eg har eduroam dei få gangane eg er der :)

Bruker de samme tilgangspunkt for eduroam og det vanlige nettet? Satt på Værnes med eduroam tidligere i uka, og merka hastigheten gikk ned betydelig etter hvert som folk samla seg ved gaten.

Eg kjenner egentleg ikkje til detaljene, men vil tru at det er same accesspunkt som kringkaster alle netta og det blir ein flaskehals på den måten ja.

Men man slipper innlogging med eduroam og det er like nydelig hver gang!

Back