Goodie Bag for EBD

NordicMaster

ScanFlyer Blue
Hei

Fant følgende, muligens nye, fordel på sas.no

Som Diamantmedlem kan du, i løpet av din kvalifiseringsperiode, velge en gave,
logge inn her og velg "Goodie Bag".

Spørsmålet er naturlig nok, hva er dette? Er det noen som har fått en slik eller er EBD og kan se hva man får?
 
Mest value er nok 1 års medlemskap i Quintessentially, spesielt for oss som reiser mye.

For de som reiser mest innen Norden var det et EAT-card man også kan velge, samt et årskort på Tusenfryd..

Mer er det ikke igjen akkurat nå, men de skal visstnok fylle på mer etterhvert.

Kim
 
Mest value er nok 1 års medlemskap i Quintessentially, spesielt for oss som reiser mye.

For de som reiser mest innen Norden var det et EAT-card man også kan velge, samt et årskort på Tusenfryd..

Mer er det ikke igjen akkurat nå, men de skal visstnok fylle på mer etterhvert.

Det håper jeg de gjør... Quintessentially imponerte ikke da jeg testet de ut for et par uker siden.
 
Jeg har aldri hørt noen kalle Quintessentially noe annet enn komplett ubrukelig. De har aldri klart å gjøre jobben sin de gangene jeg har hatt noe med dem å gjøre (ifbm BA-reiser).
 
Moms på EBD-gave fra SAS

Hei

Fikk i posten i dag en faktura på 547,50 for moms på Marshall Monitor som jeg fikk bestille når jeg ble EBD. Fakturaen kommer fra FedEx. Det sto verdi €20 på pakken når jeg fikk den. Har noen opplevd det samme?

Jeg sender en beskjed til gull-mailen til EB (finnes det en diamant-mail?) så får vi se hva de sier.
 
Last edited:
Jeg har også fått regning fra FedEx.. Not impressed...

Effekten av en gave blir litt borte når man I etterkant må drive og ordne opp og maile/ringe for å bli kvitt et krav...
 
Nå er jo T&Cs oppdatert for de nye hodetelefonene slik at man nå må betale moms og toll selv hvis man bor i "Norway or other non-European countries"
 
Så ingen ting om det da jeg bestilte nei..

Men ser at det star på kvitteringen som kom etter bestilling, VAT og Customs skal betales av mottaker... Står ingenting om avgiften FedEx tar for dette.
Hadde dette vært klart opplyst om FØR bestilling hadde nok ikke disse blitt bestlit for å si det slik... Goodiebag som ikke var så goodie....
 
Last edited:
Jeg har også fått regning fra FedEx.. Not impressed...



Effekten av en gave blir litt borte når man I etterkant må drive og ordne opp og maile/ringe for å bli kvitt et krav...


Og hvor stor var regningen? Jeg har også bestilt de nye hodetelefonene (som jeg egentlig ikke har bruk for...). For dårlig at man ikke får beskjed om at det påløper ekstrakostnder før varen er bestilt! Vil vurdere å returnere de...
 
Valgte den for en mnd siden, men har ikke hørt et pip!
Skjer ikke mye automatisk der med mindre du selv tar kontakt med et konkret spørsmål/en konkret oppgave.

Jeg valgte også Quintessentialy men har ikke fått noe kort eller brukernavn eller passord til nettsider. Og det skal jeg visstnok heller ikke få (fikk jeg tilbakemelding om når jeg etterlyste dette)....
 
Jeg meldte meg akkuratt opp for en ny periode og fikk følgende mail. Den forrige perioden så fikk jeg heller ingenting. Når du velger tjenesten i Goodie Bag så får du også opp en ekstra side under diamond.flysas.com.

Confirmation of your sign up to Quintessentially Concierge service

Dear Diamond Member,

Welcome to the Quintessentially SAS Lifestyle membership.

As a Diamond Member, you are able to choose an additional benefit from a goodie-bag, as a gift from SAS.

We believe you have chosen one of the most valuable ones - a Quintessentially SAS Lifestyle membership with a members-only Concierge service.

Quintessentially has been labelled by the Financial Times as the "wish-fulfilment empire", it provides a personalized, proactive service to the world's most discerning individuals.

With over 60+ local offices globally and in Scandinavia - Copenhagen, Oslo and Stockholm, Quintessentially SAS is able to provide a truly global yet localized service with a personal touch.

What to use the service for?
Almost everything - Entertainment, Tickets & Event Access, Booking a table at just about any restaurant in the world, Nightlife, Personal shopping, Travel or j ust local advice about a destination unfamiliar to you. We will make sure that you have experiences worth remembering.
We also have CitiGuides for nearly 200 cities worldwide, and we will be happy to send you one.

How to use us?
We have dedicated email for the Quintessentially SAS Diamond Members: .......

The telephone numbers are:
Diamond Denmark: +45 ......
Diamond Norway: +47 .......
Diamond Sweden +46 .......
Diamond International: + ........

If you wish, we are happy to send you an eBusiness card for your iPhone, Android or Windows phone - just call in and tell us what you need.


Kind regards,
Diamond Concierge
Copenhagen | Oslo | Stockholm

By using the service you also accept the Terms & Conditions for the Quintessentially SAS Lifestyle service as they are listed at the SAS Eurob onus Diamond website.

Forøvrig så er jeg veldig fornøyd med tjenesten intill nå. Raske, profesjonelle og har alltid klart og hjelpe meg selv om jeg har gitt dem veldig tøffe oppgaver. :)
 
Nå er jo T&Cs oppdatert for de nye hodetelefonene slik at man nå må betale moms og toll selv hvis man bor i "Norway or other non-European countries"

Kanskje ikke så mye gave lenger da ? Bare et "rabatt" tilbud, og er ikke det litt smålig da? Og hvorfor skal norske kunder betale for noe some for eks svensker og dansker får gratis.

Litt uheldig dette synes jeg, og er nok et eksempel på at SAS nok ikke er verdensmester på kommunikasjon. Føyer seg godt inn i tvetydigheten i hva de går ut med for tiden, som for eks hva som serveres hvor og når. Jeg oppfatter dette som unødvendig, så det er litt synd at slike ting skjer.
 
Det her er jo ikke noe problem i det hele tatt.

Jeg har forstått det sånn at hodetelefonene sendes med FedEx. Der er det ikke noe problem å krysse av at f.eks. avsender eller en tredjepart skal betale moms og andre avgifter inn i mottakerlandet. De som sender dette for SAS, kan bare oppgi et FedEx-kontonummer som tilhører SAS, så får SAS regningen.

Eller: Send som International Priority Distribution. SAS sin partner skal sende 100 sett med hodetelefoner til Norge. De lager en FedEx-sending på 100 kolli der SAS i Norge er mottaker, men hver enkelt EBD står som mottaker på hvert kolli. Like enkelt som det er genialt ;)
 
Ikke noe problem i det nei, men når sas i vilkårene skriver at denne regningen tilfaller medlemmet er det verre..

Her burde SAS importert alle varene til Norge i utgangspunktet. Ikke vår feil at de sender fra Sverige..
 
Det her er jo ikke noe problem i det hele tatt.

Ikke noe problem ? De virker jo some EBD i Norge må betale for "gaver" i motsetning til andre. Det er et problem i mine øyne.

At det ikke brude være et problem, dvs at SAS kunne ha fikset dette på en annen måte, er noe annet. Om det er det du mener, er jeg enig.

Uansett synes jeg dette er klønete håndtert.
 
Back
Top