Goodie Bag for EBD

Ikke noe problem ? De virker jo some EBD i Norge må betale for "gaver" i motsetning til andre. Det er et problem i mine øyne

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente ikke at det ikke var noe problem at EBD-ere måtte betale. Jeg mente at det ikke var noe problem for FedEx å evt. fakturere momsen til SAS, så lenge avsender gjør det på riktig måte ;)

Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente ikke at det ikke var noe problem at EBD-ere måtte betale. Jeg mente at det ikke var noe problem for FedEx å evt. fakturere momsen til SAS, så lenge avsender gjør det på riktig måte ;)

Da er vi enige

Jeg står over EBD-gaven denne gangen. Quintessentially har jeg dårlig erfaring med. Tusenfryd er ikke min greie. Jeg spiser ikke på gourmetrestauranter. Og de hodetelefonene har jeg ikke bruk for. Kunne heller ønsket meg en upgrade-voucher eller til og med noe så simpelt som et gavekort for bruk i Our Cafe om bord.

Jeg har heller ikke benyttet meg av goodie bagen.. Holdt på å slå til tidligere i våres på Dolly Parton-konserten, men det passet dessverre dårlig :(

Det ser ut som Fedex fortoller hver enkelt utlevering:
Prisen på Marshall Headphones var på £ 20 på ordrebekreftelsen, men i fakturaen fra Fedex er prisen satt til NOK 440, antagelig er forsendelseskostnaden lagt til. I tillegg kommer utleggsgebyr, DVs det de har lagt ut for moms med NOK 86,00 og 25% moms på utleggsgebyret = totalt NOK 547,50.
Hva er egentlig verdien på slike headphones om jeg skulle ha kjøpt de i en butikk ?
Jeg har mest lyst til å sende de tilbake til SAS. Jeg regnet med at £ 20 var en proforma tollverdi, som ikke skulle videresendes hvert EBD medlem.
Er det noen som har fått svar fra SAS på hvorfor de sender ut en gave som kommer med et overraskende tillegg ?

Det ser ut som Fedex fortoller hver enkelt utlevering:
Prisen på Marshall Headphones var på £ 20 på ordrebekreftelsen, men i fakturaen fra Fedex er prisen satt til NOK 440, antagelig er forsendelseskostnaden lagt til. I tillegg kommer utleggsgebyr, DVs det de har lagt ut for moms med NOK 86,00 og 25% moms på utleggsgebyret = totalt NOK 547,50.

I utgangspunktet skal du betale mva for hele vareverdien pluss frakt, og når det da sends med fedex så koster det jo noen kroner å frakte det også så billig er det ikke for mottager. Hadde vel vært billigere og bedre for SAS å gitt folk gavekort for kjøp fra wrap-tralla el.l.?

Du skal betale toll/mva på varer verd over 200,-.
Går varen over 200,- betaler du mva for tollverdien, og den tilsvarer vare pluss frakt.

Står jo at dette er gratis, skal man betale skal det stå tydelig. Dette er jo direkte villedende reklame? Så her må SAS skjerpe seg! Gratis ER gratis...

Står jo at dette er gratis, skal man betale skal det stå tydelig. Dette er jo direkte villedende reklame? Så her må SAS skjerpe seg! Gratis ER gratis...

Tja, SAS har jo et relativt avslappet forhold til begrepet gratis for tiden, så det er vel samme tilfellet her også? "Hvor står det at det er gratis toll/avgifter?"

Samme argumentet bruker de jo på menuene sine, der det står at alt er gratis i pluss. Når de så likevel vil ha betalt, så er det offisielle svaret "Hvor står det at det er flere enn en som er gratis?" (jeg har dette svaret på e-post fra kundeservice).

Nå har de endret teksten, så det ikke lenger er noen tvil om at SAS dekker avgiftene:

Deliveries to Norway will be handled by Fedex and VAT and Custom will be paid by SAS (the product will be sent DDP Delivery Duty Paid). For delivery outside any other Non European countries VAT and Customs will be paid by the recipient.

Samme argumentet bruker de jo på menuene sine, der det står at alt er gratis i pluss. Når de så likevel vil ha betalt, så er det offisielle svaret "Hvor står det at det er flere enn en som er gratis?" (jeg har dette svaret på e-post fra kundeservice).

Wow :headbang Ord blir fattige.

Sett verdien til €10 og send de med vanlig post, dvs totalt under 200kr. Hodetelefonene er bra de, men ikke noe jeg hadde bruk for, og da hadde jeg heller brukt de 500kr på noe annet.

Dear CFS,

The package has been declared incorrectly with a value of 170 GBP - value on commercial invoice was 20 EUR: low value product which should not have been declared.

Please dispute, freeze and credit invoice.

Thanks in advance.

Med Vennlig Hilsen/Kind Regards

Jeg klagde til Fedex på fortolling og pris, og har fått denne eposten i dag, det ser jo ut til at det ikke skulle vært noen fortolling i det hele att på dette produktet. Så da håper jeg på en kreditnota.

FedEx var innom i går med et par Urbanears Zinken, og på følgeseddelen står det oppført "Grand Total 20,00 EUR". Så da har tydeligvis SAS omsider fått orden på sakene:)

FedEx var innom i går med et par Urbanears Zinken, og på følgeseddelen står det oppført "Grand Total 20,00 EUR". Så da har tydeligvis SAS omsider fått orden på sakene:)

Det sto det på følgeseddelen til Marshall også. Fikk likevel et krav fra fed ex, men som sas kjapt svare at de ville betale.

Det sto det på følgeseddelen til Marshall også. Fikk likevel et krav fra fed ex, men som sas kjapt svare at de ville betale.

Kan røpe at FedEx ofte er flinke til å finne ut hva ting egentlig er verdt.

Snart to uker siden hodetelefonene kom, og har heldigvis ikke fått noe brev fra FedEx enda. Velger å tro at SAS har fikset opp i dette:)

For ordens skyld. SAS dekket min faktura på FedEx, no problem. pengen kom rett inn på min konto etter at jeg betalete fedex og varslet SAS..

Back