Godt nytt 2025 fra Tashkent

Futura

ScanFlyer Gold
Godt nytt år og forhåpentlig vel overstått første 1/4 av dette århundre.
Vi er tidlig oppe i dag for å ta toget til Bukhara, med avgang 08.40. Turen skal ta ca 6:20 så meste parten av dagen går med til togturen.
Ellers må jeg si at nyttårsfeiringen var heller beskjeden. Vi dro opp i baren i 17 etasje, med kjempe utsikt og det var ikke mye til fyrverkeri å se i en by med over 3mill innbyggere.

Ha en fortsatt fantastisk dag uansett hvor i verden du er.

GODT NYTT ÅR fra Saigon!

Her er vi alt i gang med første morgen av 2025 og den ser lovende ut: 25´C og lettskyet. Det skal bli opp til 30`C, men det skal vi takle.

Ønsker alle et godt 2025!

Da blei det til slutt 2025 her også. Lite imponert over det lokale fyrverkeriet, men vi kom oss i gang likevel.

Nå en liten godnattaskål før det blir bingen.

Last edited:
Godt nytt år fra Bangkok.
Også her gikk feiringen i all beskjedenhet med countdown fra IconSiam på tv’n og siste timen ute på balkongen.
Året startet friskt og har nå et års snitt når det gjelder steg på +10k.
Nå blir det en liten runde i gymmen også 500m i bassenget før jeg flater ut på en solseng.
Ha en strålende 1. nyttårsdag :)

Godt nytt år:-) Det sner og endelig er det snev av god gammeldags vinter. Retur til hovedstaden i formiddag. Nyttårsforsettet er å nyte mere.

Morn fra Tønsberg. Vinter her også og noen er allerede klar for å leke i snøen, men det kan godt vente litt. Mistenker at det blir jeg som får lov til å flytte på snøen også.
Planen for årets første dag er å flytte minstemann inn på naborommet. Mistenker at vi alle sover bedre da [emoji14]

Godt nytt år. Planen er å steke rundstykker, lese bok også må det trimmes. Uklart om det blir langrenn eller joggetur.

Mornings fra fjellet. Får vel etterhvert pakke og komme oss hjem. Har et juletre som bør ut fra stuen. Godt nyttår.

Godt nytt år fra Kongsberg. Da er vi kommet til 2025 og det er jo interessant rent matematisk. År 2025 er et av få år som er kvadrattall 45*45=2025. Vi kan faktisk også skrive det som (20+25)*(20+25) = 2025. De fleste av oss vil nok bare oppleve et kvadratår. Det forrige var 1936 (44*44) og det neste blir 2116 (46*46)

Nok matematikk for i dag. Formen er heldigvis mye bedre i dag og egentlig veldig fin. Det blir nok en rolig dag likevel, da det blir hektisk i morgen, med cellegift for far, samt at begge hyenene har bursdag.

God 1 januar:-) Vi skal spise Smalahove (eller Smalahode) i dag!
Og som Someone sier så må juletreet ut, og nå er jeg enig at det kan gå ut. Godt nyttår!

Godt nytt år fra over kjølen. La oss få et fredelig 2025!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Godt nyttår fra Kamala. Det ble en surrealistisk og magisk aften hvor det var dekket på i sanden og en ufattelig stemning med disse brennende lanternene og fyrverkeri til de grader. Nabobordet var en stor, flott familie fra St Petersburg hvor det ble mye latter og kos. Det er vel ikke lov å si det, men alle russerne vi treffer er faktisk de høfligste vi møter og blir ganske paff når man "plager" de med dårlig humor og Harald Heide-russisk. I morgen er det Phi Phi og snorkling på programmet.

51eba705-9888-46eb-9c26-b8ee056745c8.jpg

Godt nytt år fra Santiago! Bra feiring med gode venner - nå venter en rolig dag ved bassenget

Godt nyttår fra Kamala. Det ble en surrealistisk og magisk aften hvor det var dekket på i sanden og en ufattelig stemning med disse brennende lanternene og fyrverkeri til de grader. Nabobordet var en stor, flott familie fra St Petersburg hvor det ble mye latter og kos. Det er vel ikke lov å si det, men alle russerne vi treffer er faktisk de høfligste vi møter og blir ganske paff når man "plager" de med dårlig humor og Harald Heide-russisk. I morgen er det Phi Phi og snorkling på programmet.

View attachment 55604

Føler du misforstår litt holdningen mot russere, det er nok ingen i verden som påstår at den russiske «ola nordmann» per automatikk er en rass. Jeg har flere russiske venner som er superhyggelige folk, og for ikke å snakke om alle russerene som mannen min jobber med på Meyer Werft. Spørsmålet er heller: er de krigsprofitører, Putinsympasitører eller nasjonalister? Da er det relativt usmakelige folk, uansett hvor «hyggelige» de er. Det kalles Dubai-hyggelig: at man framstår som hyggelig for å framstå som bedre, når man bak fasaden er råtten og full av hårete mugg.

På samme måte som ikke alle Ukrainere er stakkars flyktninger, ikke alt i UAE er Dubai, etc.

Happy new year. Året ble ringt inn med en rødvin som het Sud, men smakte ikke godt. Den helte vi ut. Metaxaen mannen min hadde fått fra en gresk kollega i julegave derimot, den var super. Første alkoholen på veldig veldig lenge. Greit å holde det til årsfester.

Attachments

• IMG_3838.jpg
    IMG_3838.jpg
    99 KB · Views: 242
  • IMG_3839.jpeg
    IMG_3839.jpeg
    179.6 KB · Views: 243
Last edited:
Gudd New Year fra Granka. Ble fin kveld i går. Klarte de 12 druene på 12 sekunder før klokka 12. Ikke nok med det. Klarte alle rettene i Michelin middagen uten å kaste opp i munnen. Det gjør det til nest beste Michelinopplevelse for meg igjennom tidene. Terningkast 6.

Tydeligvis er årsaken at det ikke var så bra, for Storsmurfen ga det terningkast 1 for uinteressante smaker.

Nå er det nytt år og det må vel feires det også. Ha en ekstra best onsdag!

G’æftan fra Goa. Her er solsengen byttet med en knallhard ventebenk. Man må jo hjem igjen også. For første gang på syv flyturer har Indigo blitt forsinket.

Indigo har hittil vært et svært greit bekjentskap. Bæng on time, bra service og hyggelig besetning. Og når de først skal være forsinket gjør de det skikkelig også. To og en halv time. De skal dog ha ros for å være svært tidlig på’n og sende gode oppdateringer underveis. Drittvær på østkysten i dag morges gjorde at vår maskin måtte diverte og har skapt følgeforsinkelser utover dagen.

Så da er det ikke annet å gjøre enn å vente. Har kaffe, sjokolade og god bok, så bortsett fra en jækla hard benk er det ikke noe å klage på.

Fritz’en, som skal besørge resten av hjemturen ser ut til å gå som den skal, så vi står’an nok av gjennom natten. Godt nytt 2025 ønskes. Auf wiederhören.

Attachments

• IMG_4393.jpg
    IMG_4393.jpg
    104.7 KB · Views: 212
Godt nyttår fra Cannon Beach som innfridde 100% - spesielt på grunnen vi tilbrakte nyttår her, null fyrverkeri, absolutt 0 - første gang på mange år at jeg ikke har tilbrakt nyttårsaften i et mørkt rom med 2 vettskremte hunder.

En lang løpetur langs stranden er allerede gjennomført, nå en liten tur innom Sealevel for litt munngodt og Espresso

Last edited:
G'morgen .. en lang spasertur på stranden er overstått .. Må er vel neste steg å forberede seg til lunch, som etter tradisjonen må inneholde svin og noen småsuspekte grønnsaker.

Attachments

• IMG_8117.jpg
    IMG_8117.jpg
    84.9 KB · Views: 187
  • IMG_8122.jpeg
    IMG_8122.jpeg
    901.7 KB · Views: 48
God kveld fra Køben, nyttårsfeiringa ble lagt litt her spontant. De er fullstendig crazy med fyrverkeri her, Rådhusplassen i København må man rett og slett holde seg unna i kampens hete. Og ikke nok med det, det fyres nok med fyrverkeri i dag og. Jeg tror nok ikke jeg feirer nyttår her med det første igjen, danskenes holdninger til fyrverkeri er noe av det verste jeg har sett (ja verre enn nordmenns holdninger vil jeg påstå). DR kunne jo til og med melde om en ung mann som ble drept av fyrverkeri som eksploderte i hånda hans. Joda jeg skjønner at Danmark er et land bygget med få restriksjoner, but still noen reguleringer hvor det er lov og ikke å skyte opp fyrverkeriet hadde vært på sin plass

Last edited:
Back