• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gode nyheter fra RYG

sarpingen87

ScanFlyer Blue
Regjeringen gir Moss Lufthavn akkurat det de har bedt om og øker antall tillatte flybevegelser til 21.000 i året. Samtidig har man fjernet passasjerbegrensningene.
Med dette faller brikkene på plass for den sivile flyplassdriften på Rygge. For med dagens lille gavepakke fra Samferdselminister Liv Signe Navarsete (SP) har nå rammevilkårene falt på plass for en anstrengt økonomi.




http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090909/NYHET/434689259/1220/NYHET

For kort siden hadde Navarsete pressekonferanse på Rygge. Passasjerbegrensningene ble fjernet og antall flybevegelser ble økt fra 15 000 til 21 000.

En god dag for Rygge.
 
Last edited by a moderator:
Dette burde kanskje også tolkes som en bekreftelse på at myndighetene ikke vil gå inn og regulere på Torp heller, slik det har vært lansert tanker om?
 
Bremen, Stockholm, Spania har solgt fenomenalt bra. På ruten til London har vi også forhåndssolgt godt med billetter fra London og inn til Rygge, sier Erik Elmsäter.

Det er imponerende om Ryanair klarer å fylle flyene mellom Rygge og Skavsta, med to daglige avganger. London-Stansted får også to daglige avganger, noe som er langt mer enn det Norwegian kunne tilby i sin tid. Alicante og Barcelona-Girona vil sikkert bli vellykket. Norwegian fyller flyene på Rygge-Alicante og det er sikkert plass til to operatører, med to ukentlige avganger hver. Rygge-Barcelona-ruten gikk også veldig bra før den ble flyttet til Gardermoen. Jeg er mer usikker på Milano og Madrid (ble vel lagt ned fra Torp), for ikke å snakke om Rygge-Brussel (Charleroi). Det interessante med Ryanair kontra Norwegian er at Ryanair stort sett har flere frekvenser enn det Norwegian har - og prisene er ofte mye lavere.
 
Roma vil garantert lykkes fra Rygge... Min favoritt ( også Italia, nå fra Torp ) Bologna er heller noe tvilsom..
 
Rygge blir nok fri og frank, skal dere se! Men det blir mer publicity for samferdselsministeren om man først kan åpne for et tak, så et neste - og så slippe flyplassen fri ;)
 
Back
Top