Gode C-priser til USA i sommer

Peppep

ScanFlyer Gold
Mange selskap har kampanjer på C/F om sommeren, men tror ikke jeg har sett priser så lave før uten feilprising. Eksempler funnet med ITA Matrix/Kayak:

BGO-NYC, 11 800 i hele juli med bl.a. AA, KL, BA, LH
BGO-LAX/SFO, 13 500 med bl.a. BA
BGO-BOS, 10 600 med KL, DL, AA

Er dette unormalt lavt, eller har jeg ikke fulgt bra nok med tidligere? :)

Last edited:
Det et altså Bergen jeg må booke sommerferie fra i år? Tidligere i uken lå det billigste på ca 15-16k fra Oslo og europeiske hubs jeg sjekket. Prisene over ligner vel salg fra AMS og BRU i fjor.

Kjøpte OSL-EWR-SEA/EWR-OSL i C for 2 år siden for 12995 (juli)
Fant Chicago nå fra OSL for 12500NOK i midten av juli.
Sommeren er billig i C :)

Bedre å selge C rimelig enn å oppgradere gratis, som jo gjøres hele sommeren når økonomi er overbooket.

Ikke verst dette! Men det mest spennende for oss EB-opptjenere er jo når LX og UA kommer med sine, siden de enda har full pott i biz-klassen på opptjening.

Også gøy å tenke på hvor mange som sikkert punger ut en 6000-7000 til NYC i juli, som for noen ekstra lapper kunne fått biz.

Ikke verst dette! Men det mest spennende for oss EB-opptjenere er jo når LX og UA kommer med sine, siden de enda har full pott i biz-klassen på opptjening
Det er ca. seks måneder siden Swiss dumpet bookingklassene P og Z ned til 100%, så det er nok United du må sette din lit til mht. opptjening.

Nei, du kødder? Det er jo absurd dårlige nyheter, spesielt mtp Asia-tilbudene de kjørte. Jaja, lå vel i korta.

Ser UA har MIA nede i 14.500 for eks, ikke gærnt med den opptjeninga og greie connections. Også muligheter for litt innlandshopping i USA for oss som liker det!

Boston ligger jevnlig på 10 000kr i C faktisk. Flere ganger i året. Fin pris uansett :)

Boston er jevnt over billigste destinasjonen i C på østkysten. Og det lar seg fint kombinere med feks minibussen over dammen som jeg gjorde (les Airbus 318 til BA), ulempen er gjerne en natt i London da, BA3 er ikke noe vits i å ta pga den ikke har US preclearence. Man må ta BA1 for at det skal være noe poeng, US preclearence er gull verdt. Påsketuren min kostet 8400 NOK, booket på nyttårssalget til BA.

En annen grunn til å ta minibussen over dammen er at den gir tierpoints og avios som first class. Veldig greit å gjøre unna US immigration på under 5 minutter enn potensielt flere timer i USA. Har man innsjekka bagasje? Ikke no problem, du bare venter et par minutter på en benk så sier de i fra når alt er klart for de med innsjekka bagasje. Immigrasjonsoffiseren scanner bagasjetaggen og spør om det er din bag på bildet som dukker opp og ikke noe mer fuzz enn det.

Last edited:
Da blir det etter alle solemerker LAS i sommer, fra BRU. Ville dere valgt Air Canada eller United? Hvis man ser bort fra opptjening og reisetid.
Fra Canada til LAS er man seated i Premium Rouge da, så er vel en hakket dårligere biz en UA har innad i USA.
Tanker?
Begge er på ca 14.500 T/r.

NB: Sykt billige ungdomsbilletter til BRU, 715 kr t/r, gjør det veldig attraktivt å reise herifra. Alle selskapene har gode priser fra BRU til USA.

Back