• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdags morgen!

Hvis de bare forventer å selge for 4000 SEK pr tur, må jeg si at de pengene hadde de fort tjent inn igjen ved å ha gratis servering. Det er ikke mer enn 1-2 pax pr tur ekstra før det er lønnsomt å dele drikkevarene ut gratis!:old

Hilsen
økonomen:cool2

Jeg tror vi snakket om tax free goods, altså...

Det var vel ikke spesifisert, så det kan jo være det ene eller det andre eller begge deler for den saks skyld. Men selger de drinker for midre enn det blir jo argumentet bare sterkere!!

BF:cool2

Hvis de bare forventer å selge for 4000 SEK pr tur, må jeg si at de pengene hadde de fort tjent inn igjen ved å ha gratis servering. Det er ikke mer enn 1-2 pax pr tur ekstra før det er lønnsomt å dele drikkevarene ut gratis!:oldHilsen
økonomen:cool2

Vi snakker her om varer til salg ombord, som armbåndsur, smykker og denslags. Vanlige drinker kommer i tillegg, og er ikke med i regnskapet for disse tax-free varene.
4000 kr. er et snittmål for alle flighter med tax-free salg, det være seg en liten gris mellom OSL og ARN eller en stor buss mellom CPH og NRT.

Ja, faktisk! Man kan få kjøpt hele flasker med vinene som serveres ombord når matserveringen er over. Tror det er noe rundt 50 kr. pr. flaske. Og så blir de pakket i poser slik at man kan få dem med seg videre fra CPH eller ARN.:)

Back