God Torsdag!

Sløv start på dagen i Stavanger. Gikk av siste vakt før ferie i går kveld. Så med mindre noen ringer meg frem til og med søndag så er det feriemodusen som råder. Først noen dager med avslapping, gladmatfestival og mer avslapping, deretter ei uke på Lista. (får jeg se noen GA-landinger i løpet av uka blir jeg fornøyd). Etterpå bærer det videre østover sammen med kjæresten. Vi skal blant annet besøke Hamburgö i Sverige og så skal vi ha et par netter på Holmenkollen Park hotel også. Nice...

Hvor endte du opp?

Frederiksberg. Passer jo fint i forhold til CBS. Litt i overkant langt til metroen - ti minutter, men da kan jeg leve med. Selv med ti minutter gange og metroen til CPH tar det vel mindre tid enn når jeg tar flytoget fra Skøyen til jobb.

Så da er det bare å se frem til livet som fattig student..... Radisson SAS Scandinavia er forøvrig helt OK, men hakket usentralt i forhold til mine ærender. Neste uke tenkte jeg å prøve en natt på Radisson SAS på Frederiksberg... Tar over lejligheden 1. august...

Frederiksberg er jo uansett er bra sted å bo. Kort vei både til CBS, Metro og byen. Dessuten så skaff deg en billig drittsykkel, da tar det vel 2min og ikke 10min til Metroen. Sykkel er jo uansett veldig greit å ha i Køben

Ja, tenkte faktisk det. Skal låne en sykkel på hotellet og prøve å sykle litt. Er en stund siden sist, og da var det vel helst mountainbiking jeg bedrev. Verste blir for det amerikanske hjertet mitt å klare seg uten bil. (Og forøvrig går jo bussen opp Fasanvejen eller hva det er, så om man beregner klarer man det sikkert raskere enn ti min da og).

Morgen! I forrige uke var det Metallica i Bergens-vær, og idag blir det Iron Maiden i Oslo!

Mye tyder på at Oslo kan skilte med noe bedre vær enn det Bergen kunne i forrige uke, og godt er det, for det frister ikke å dra til Bergen igjen... ...noensinne...:rolleyes:

Iron Maiden og en flokk demonstrerende bønder (som gikk rett forbi her nettopp) i Oslo i dag altså. Ja, det er litt av noen prøvelser lokalbefolkningen skal utesettes for. ^_^

Iron Maiden og en flokk demonstrerende bønder (som gikk rett forbi her nettopp) i Oslo i dag altså. Ja, det er litt av noen prøvelser lokalbefolkningen skal utesettes for. ^_^

Og verre skal det bli.....til helgen starter Norway Cup:angry:

Bare vent - i november er det vel Køppfinalen igjen, og da kommer trøndere og det som værre er.... :lol:

God dag fra +28.4 grader i skyggeveggen!
Skal selvfølgelig på jobb, thank you god for aircondition - NOT - dét har vi ikke sett. Tar helgen etter endt skift i kveld, så får vi håpe at MET'ene har rett når de sier at dette været kan holde i en hel måned fremover.

Sampai Jumpa !

Kvelden, og en ikke ubetydelig del av natten, ble tilbragt på balkongen i 3. etg med noen gode GT'er, god hvitvin, et dusin kylling nuggets til middag og noe cognac på tampen. SAS trafikkvakt klarte kunststykket å vekke meg med en SMS kl. 06:30 hvor de lurte på om jeg kunne tenke meg en IAD-tur idag istedenfor EWR i morgen. Trodde ikke det nei! Sto opp 11:55. Nå venter seeen lunsj.
Ha en fin dag!

God morgen fra Chicago.

Har endelig faatt godkjent utgiftspost Presidents Club medlemskap fra sjefen og sitter her aa nyter en helt ny verden etter aarevis med UA Red Carpet elendighet...

Her disker man opp med skikkelig frokost, gratis internet og flott utsikt. (og gratis pils og brennevin for den som oensker det).

Orket ikke aa vente paa at CO er med i Star, da hadde man kommet gratis inn med EBG. Verdt 350 spenn i aaret? Soleklart. Naar arbeidsgiver betaler? Utvilsomt!

Moeter med en kunde i CLE foer turen gaar over til DTW. Ha en hyggelig aften

Som Norsk gullmedlem får du president club gratis. Sikker platinum også. Du kunne jo bare endret adressen Tommy - mye enklere å holde på elite plus-status også. :p

Som Norsk gullmedlem får du president club gratis. Sikker platinum også. Du kunne jo bare endret adressen Tommy - mye enklere å holde på elite plus-status også. :p

Hvordan er det enklere aa beholde Elite Plus status? Er det ikke samme krav over hele verden? Spiller ingen rolle uansett siden det er bye bye SkyTeam ;)

Det er mange fordeler med aa vaere registrert her, har jo bl.a. to CO kredittkort. Og naar arbeidsgiver betaler er det ingen rolle

Du kan kvalifisere med noe transatlantic points - tror mor er CO Silver med to t/r i BF det siste året, pga disse fantastiske transatlantic pointsene til CO. Mileskravene for status er også lavere.

Men credit cards er jo en annen fordel, klart. Jeg har jo selv mitt CO kort(der statusen faller og faller) registert i USA... Vet dog ikke om det er noe vits lenger.

15 transatlantic points(og du får dobbelt point i BF) gjør en Europeer til Platinum. Og en Europeer får complimentary presidents club membership når han når gull. I følge flyertalk kreves 5/10/15 transatlantic points for silver/gold/plat.

God sen kveld fra KRS.

Nettopp kommet hjem fra noen deilige dager i Berlin. Det ble tur med bil og båt. SuperSpeed hjem fra Hirtshals nå i kveld. Så etter noen snille tollere slapp oss gjennom nåløyet, er jeg nå hjemme ferdig utpakket og klar til å gå til sengs.

Fredag venter båt og hyttetur. Været blir jo knall!

Hva er forresten Presidents club og hvor mange tranatlantiske poeng får man på en tur i BF fra Oslo til EWR?

Nå er det natta!

BF:cool2

15 transatlantic points(og du får dobbelt point i BF) gjør en Europeer til Platinum. Og en Europeer får complimentary presidents club membership når han når gull. I følge flyertalk kreves 5/10/15 transatlantic points for silver/gold/plat.

Naa tror jeg du er litt paa baertur.;)

Du faar ikke mer EQP som europeisk medlem, men du faar 200% EQM / poeng i BF mot 150% for amerikanske medlemmer. Men du faar ikke flere EQP.

Du trenger 90 EQPs for aa faa Platinum. Flyr du f.eks. OSL-EWR-PHX i BF faar du 2 EQPs OSL-EWR og 2 EQP EWR-PHX, saa 8 poeng t/r. I oekonomi faar du 1 poeng pr leg, altsaa 4 EQP totalt.

** Residents of Europe/Israel/India receive 200% base miles, 200% Elite Qualification Miles and 2 Elite Qualification Points on their transatlantic flight in purchased BusinessFirst fares in J, D, Z or R class of service. Residency is defined by the address on your OnePass account..

http://www.continental.com/web/en-U...ify.aspx?SID=888349B65DD14CC98B415CFB8A71910F

Back