God torsdag

Henshaw

Galley Slave
Medlem
Er vi sene på i dag, eller er folk så opptatt med å diskutere tog i onsdagens tråd at man har glemt at det er en ny dag??

Morn fra Tønsberg. Etter litt diskusjon så startet dagen 0645 her, som fungerer vesentlig bedre for alle involverte enn hva 0440 gjør.

Hehe, hyggelig med mitt tog. Flere trip-rapporter inkluderer togreiser.

God morgen fra Berlin-Warszawa ekspressen operert av PKP, De polske statsbaner. Kjenner jeg gleder meg til å fly igjen, selv om det er hyggelig å innta frokosten mens jeg ruller innover Polen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra kontoret. Kan konstatere at maskinen på nye jobb klarer lage en helt akseptabel espresso. Ha en fin dag.

Glad litt utpå dagen fra toppen av byen. Den lille elektrikker`n tok meg pent opp bakkene - så vurderer jeg å gå hjem om det er opphold i ettermiddag. Planlagt sprekk i kveld - men det kan jo skje at jeg slenger inn en 6. dag uten alkohol - men så må det være slutt på dette tullet...

God morgen fra Malmö. Da er det bare og kaste i seg frokost og så komme seg på toget som går direkte til Oslo S.
Ha en fantastisk torsdag! :-)

Goood morgen fra kontoret.. Fremdeles ganske sommerfølelse og fremdeles ingen shipping-bunad. Nydelig grill-aften i går og i kveld er det kosekveld med Fruen (og yt.no melder at det kan koses litt ekstra med peis)

God morgen fra Kongsberg.

Det ble en dag på Riksen i går gitt for å få tilpasset brokkbelte. Det var til stor hjelp. Føler meg ganske hjemme på posten der og det var hyggelig å hilse på både sykepleiere og leger som jeg ikke har sett på en stund. Men Pasientreiser skulle hatt i ræven. For et håpløst system!!! De ville ikke sende meg med Helseekspressen selv om kveldsavgangen praktisk talt er helt tom. Mån måtte være innlagt for å få lov til å kjøre med den. Men alt ordner seg for snille gutter. Når legen hørte om dette fikset hun en daginnleggelse til meg og da var alt i orden. Splitter ny buss var det også. Den hadde fått blålys på taket og var nå sertifisert som uttrykningsskjøetøy.

Vel, i dag er planen å få ryddet ut av kontoret mitt. Drar til Notodden om en times tid, så får vi ta hjem det som skal hjem og sende på fyllingen gammelt skrot og tull.

Så blir det naturligvis å følge Hacken - Brann på fjernsynet i kveld. Satser på et bra resultat til Brann.

God morgen fra Lillestrøm. Her bærer det straks innover til bortekontoret og så rekker jeg ratt en ørliten 9-hulls om jeg reiser litt tidlig hjem. :)

Ha en ekstra best torsdag

Gratla til en feiende flott medforumist i dag :nor

Ellers er det kaffe, excel og e-mails. Rart hvordan det er sånn både som geolog, økonom og egentlig i veldig mange bransjer, som er villt forskjellige.

Som sikkerhetskontroll?? Tror de
Har det lenger ned i Europa, og på Eurostar, om det er det du savner.

Ankom Oslo S med Go Ahead en gang, og skulle videre retning OSL. Vi var forsinket, så det så stygt ut å rekke første avgang videre. Men så kom vi inn på samme plattform, så det var bare å tusle av det ene toget, og vente i fem minutter på neste.

Nei jeg hater sikkerhetskontroll, det er noe tull. Spesielt det med den veske maset fra de i sikkerhetskontrollen (kan ikke ha med 0,5 L cola engang, helt utrolig).

Ja, Oslo S er en fantastisk stasjon å bytte tog på. Den har nesten alt der. Kiwi er der og masse utvalg av mat (alt under samme tak, du slipper å gå ut hvis det regner/snør). Eneste som Oslo S mangler er Lounge (at man kan kjøpe se tilgang til Lounge hvis man ønsker det).

Før kunne man sjekke inn bagasje hos tog selskapene (NSB), men ikke i dag. Det er så deilig å ha frie hender (og spesielt hvis man skal bytte tog).
Og før hadde tog selskapene mat på toget på lengre strekninger, men det har de sluttet med (det går bare feil vei på tog).

Informasjonstavlen på Oslo S er veldig bra. Lett å finne ut når neste tog til Asker, Ski eller OSL går. Helt ok informasjonstavle i Malmø og Gøteborg (de er verdig gamle).

God morgen fra frokostbordet i Bucuresti. Siste dag med sightseeing. I dag skal parlamentpalasset besøkes. Svært positivt overrasket over byen og alt som renoveres av vakker arkitektur. I morgen tar LH oss hjemover og da venter en uke i sensommerfjellet. Ha en bra dag.

48d4ae7886c4cf3194e5f9413ab47cfd.jpg

Det finnes da cafévogner på fjerntog i Norge. Jeg vet VY ikke har det på Gøteborg og Malmö-togene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God formiddag fra OSL. Her sitter jeg og blomstrer ved F15, straks boarding til Edinburgh. Ser frem til en hyggelig helgetur til Skottland :)

Øyafestivalen i går var helt herlig, og ser at Chappell Roan har fått gode kritikker i både VG og NRK. Vokalmessig noe av det bedre jeg har hørt henne.

Det finnes da cafévogner på fjerntog i Norge. Jeg vet VY ikke har det på Gøteborg og Malmö-togene.

Er ikke Oslo S - Malmö fjerntog, eller??
Oslo S - Malmö tar 6 timer, så det burde vel kvalifisere til fjerntog.

G'morgen ... Her blir det en kjapp tur til Greenwood med svigerbeistet for litt røngten .. Så da blir det nok å plukke opp noen av verdens beste hamburgere på Garden Grille på veien hjem. Ikke spesielt sunt men det er mye sunnhet i ting man nyter også, er det ikke?? ;)

Vel, siden det er 7. august i dag, tar jeg med et bilde fra den samme dagen i 2002.

large.jpg

Back