• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God torsdag fra havet. Gjennomsnittsvind på 75 knop er jo friskt. Leste at noen har blitt plukket opp fra havet rett borti her. Friskt å "bade" når de største bølgende er 15 m. Utrolig at det har gått bra, trodde at det var game over om en båt går ned i dette været.

Torsdag betyr for øvrig over halveis i turen så da er det jo egentlig på tide å glede seg til juleforberedelser. Nyt dagen når den starter.

God morgen fra Lillestrøm... MUC med LH i dag for tre dager med julemarked og schnaps..... Livet er godt :drunk::drunk:

God tur, Reidar. Straks leggetid her i vest. Blir ikke like kaldt til natten som det var, men værgudene begynner å få et kredibilitetsproblem her. Enten er det altfor varmt, ellers så er det for kaldt. Aldri normale temperaturer .. men men ..

Ser at den siste MD80 har parkert hos Allegiant. Kun noen ferryflighter igjen. Kan ikke være mange gamle SAS-baljer igjen der ute nå ...

Ha en fin langhelg, dere som ikke har to arbeidsdager igjen.

Morn fra havet her også. Så langt vest at vi har anker på uk side angivelig. Nattskift. Vind. Bølger. Goe greier, litt avveksling fra normalen.

Får nå gjort mitt uansett bortsett fra noe testing som må gjøres midt i moonpool.... dårlig ide med så mye bevegelse... så da dropper vi det :)

Last edited:
Grompf fra Jæren. Jeg tok spaden fatt i går, og fjernet haugen av dødt løv i trappa. Og for å slippe at det samme løvet skulle finne veien tilbake til trappegropa hev jeg alt i dunken for organisk avfall. Men når jeg nå på morgenen går ut døra finner jeg en ny og større haug i trappa, og denne gangen er den våt! :headbang

... nuvel, da vet jeg i alle fall hva jeg får å gjøre når jeg kommer hjem...

God morgon frå Forus!

Då var det slutt på moroa -tørre kalde dager, er bytta ut med regn og vind og høgare temperatur. Bussen funka i dag og, så det blir koding på kontoret i dag også.

Ha ein fin dag alle saman! :)

God morgen fra Groruddalen. her er det hvitt på bakken og 0 grader - og i går var alt mellom 10 - 7 minus - kaldt i bakken og plussgrader utpå dagen - her blir garantert mye salting på vegene - ta kollektivt hvis du kan i dag - ødelegger bilen med salt.

Ha en god drittdag videre.

Jan

God morgen fra Hvalstad. Våknet til 5-6cm snø, så nå var det hvitt og fint ute. Dessverre ser det ut som den vil regne bort i løpet av dagen, dog så innebærer det at jeg ikke gidder bryet med å måke gårdsplassen. Ha en fin dag

God morgen fra det Sørlandske!
Kommet mye nedbør i natt her også, men heldigvis i form av ferdig skuffet type. Skal visst komme mer regn senere i dag og det blåser heftig. Enda godt man jobber innendørs og på landjorda.

Nok av møter og oppgaver å ta fatt på i dag også, og heldigvis ingen planer i kveld, så en hel kveld i heimen skal bli deilig. Og i morgen er det jo fredag alt.

Skalvise! Tror jeg starter med å pakke ut min nye Iphone xs jeg.

God dag!

God morgen fra ca Gaustad.

Her studerer jeg visum etter at vi igår booket en snarvei alla Fnate hjem fra Geneve i Påsken. 2 netter layover i Moskva. Det blir fint

Nå kontoret. Ha en fin en

God morgen fra ca Gaustad.

Her studerer jeg visum etter at vi igår booket en snarvei alla Fnate hjem fra Geneve i Påsken. 2 netter layover i Moskva. Det blir fint

Nå kontoret. Ha en fin en

Hahahah. Russisk visum er heldigvis lite stress - må bare shoppe en invitasjon på nettet. De sier at det er ulovlig, men aldri opplevd at de bryr seg.

God dag fra kontoret. Her er det fullt fres og så den årlige greia av en medarbeidersamtale. ALdri skjønt poenget med det men men. Føler det er litt som konferansetimer på skolen.

Hahahah. Russisk visum er heldigvis lite stress - må bare shoppe en invitasjon på nettet. De sier at det er ulovlig, men aldri opplevd at de bryr seg.

Hotellet burde vel kunne fikse invitasjon?

God formiddag fra Kongens by. Natten er tilbragt på det splitter nye Scandic Kødbyen. Et hyggelig bekjentskap selv om frokosten får et lite minus i boken pga manglende omelett/speilegg. Og varme tanker går til en herre ved navn Jakob som ikke dukket opp som avtalt. Så da kunne jeg overta hans Superior Extra rom + en sjokoladebit. Hotellet har også en bra biffrestaurant og en hyggelig bar. Og fin beliggenhet rett ved Kødbyen og togstasjonen Dybbøls bro. Regnværet ser også ut til å ha gitt seg, så da settes snart kursen for Nyhavn og julefrokost. Ha en aldeles fortreffelig torsdag[emoji3]

257717ccb7235b05e6046ad8dea8fb18.jpg

God dag fra Oslo øst. Her har jeg sovet lenge, spist en sakte lunsj og kikket litt på Finn.no. Snart skal første dag som uten jobb avsluttes med et jobbintervju.

Livet som arbeidsledig er ikke så aller verst, foreløpig.

Hotellet burde vel kunne fikse invitasjon?

Joda men for oss som liker å reise rundt litt så utsteder hotellene kun invitasjon for lengden av oppholdet. Dvs hvis man bor 3 dager på hotellet så får du et visum på 3 dager.

God dag fra Oslo øst. Her har jeg sovet lenge, spist en sakte lunsj og kikket litt på Finn.no. Snart skal første dag som uten jobb avsluttes med et jobbintervju.

Livet som arbeidsledig er ikke så aller verst, foreløpig.

Så lenge man har penger i lomma, er det faktisk helt ok. ;) Men lykke til med jobbintervju!

Joda men for oss som liker å reise rundt litt så utsteder hotellene kun invitasjon for lengden av oppholdet. Dvs hvis man bor 3 dager på hotellet så får du et visum på 3 dager.

Ja, den ser jeg. Vi skal bare være i Moskva 2 netter og så rett videre hjem. Så da tipper jeg bare jeg spør hotellet.

Men takk for tips. Jeg har brukt ulike varianter av det selv opp igjennom

Back