God torsdag til dere fra Manta Equador

Futura

ScanFlyer Gold
Nå er det straks til sengs her i Manta, for start på hjemreisen i morgen. Hjemreisen starter med Rally de Equador med start kl 06.00 lokal tid. Etter å ha kjørt fra Quito til Guayaquil på 8 timer, beregner vi det samme på de 436 km til flyplassen i Quito. Jeg regner med å gjøre unna turen på 6,5-7 timer, men det er greit med ekstra tid når man skal rekke et fly. Den tiden vi har til overs skal vi bruke på å besøke Centro mitad del mundo. Equator senteret, 26km nord for Quito. Avgangen, med latam, til Bogota er kl 19:04
I dag har vi ikke gjort så mye, slappet av, badet i bassenget og slappet av. Vi var en tur inn til Mal del Pacifico igjen. I morgen kjører vi før frokost serveringen begynner, så vi kjøpte brød, skivet ost og skivet skinke. vi kjøpte også noen små beholdere til solkrem og fuktighetskrem, som kan taes med i håndbagasjen, så vi slipper å kaste alt vi har kjøpt og kan medbringes på neste tur. På kvelden gikk vi ca 500m mot sentrum fra hotellet, til restaurant Nacion Parilla. Det var som å komme in i kjøttavdelingen til Jacobs. En vegg med vakumpakket kjøt i alle mulig varianter og pølsepakker. Man var der sammen med kelneren som tok imot det kjøttet man valgte og leverte det til steking. Så fulgte kelneren oss til bordet og tok imot bestilling på tilbehør og drikke. Etter ca 10 min kom rettene til bordet. Entrecotten jeg valgte, smakte himmelsk og konas kylling var også fantastisk god. Tilbake på hotellet har det blitt mer avslapping. Nå er det klart for sengen og avreise. Ha en god dag til alle som nå står opp og en god natt til oss som er tidsforvirret.

Glad torsdag fra Ris. Widerøe fikk meg fint hjem i går kveld og nå er ny koffert pakket og jeg er klar for et glass (les:blir sikkert en del) bobler i OSL loungen klokken 11 med mange reiselivskollegaer. Men først kaffe og så rekker jeg en tur innom opphavet på Kolbotn før jeg hentes hjemme klokken 10.00. Få noe ut av dagen du også:-)

Huff fra Knausen. Ganske sliten etter en meget utagerende aften i går. Dragen var lettere motvillig med på SAS kvelden med Anko, men taklet dette usedvanlig godt. Hun ble god venn med Anko, og han ble faktisk stående et kvarter og høre på hun legge ut temmelig uvanlige spørsmål og ganske vågale utalelser om nederlendere etc. Han mente han ikke hadde vært på morsommere setting og det ble "high fives", og faktisk enighet om å hooke opp senere.

Skulle nesten ønske vi ikke havnet på to barer senere..

Nå er det bare å få fikset sveisen og pælme seg inn i ei Uber - håper hun bestiller premium.

6A7C81D6-4CCE-45BD-B83C-E8F1DF401279.jpeg

Last edited:
God morgen fra kontoret. For lengst på tide med en espresso. Løpetur i lunsjen får det blir fulle au pair plikter i kveld. Ha en fin dag

Morn fra hjemmekontoret. Vært i gang en snau time allerede, men det betyr tidlig ferdig og litt kvalitetstid med junior i ettermiddag.
Hjemmekontor betyr varmlunch, men spørsmålet er hvor skal den komme fra? Lage den selv gidder jeg nemlig ikke :spin

God morgen fra Kongsberg.

Formen kjennes fin ut i dag til tross for at jeg tok 3 vaksiner i går. Vi får se om det kommer noe reaksjon av dem utover dagen. Første gang jeg tok disse ble jeg ganske dårlig, men vi får tro det går bedre denne gangen. Ellers starter dagen med dosering av medisiner for de neste dagene. Det er en ikke ubetydelig mengde som transplanterte som transplanterte må innta.

Vel, etter å ikke innta annet enn flytende føde til frokost de siste to dagene skal jeg skeie ut litt i dag. Inspirert av SudCaravelle blir det egg og bacon i dag. *nam, nam*

Huff fra Knausen. Ganske sliten etter en meget utagerende aften i går. Dragen var lettere motvillig med på SAS kvelden med Anko, men taklet dette usedvanlig godt. Hun ble god venn med Anko, og han ble faktisk stående et kvarter og høre på hun legge ut temmelig uvanlige spørsmål og ganske vågale utalelser om nederlendere etc. Han mente han ikke hadde vært på morsommere setting og det ble "high fives", og faktisk enighet om å hooke opp senere.

Skulle nesten ønske vi ikke havnet på to barer senere..

Nå er det bare å få fikset sveisen og pælme seg inn i ei Uber - håper hun bestiller premium.

View attachment 52744

Hvaaa, gillar hon inte Nederlendere? Vent, det ble på svensk, men point still standing :lol: Hvordan er det mulig, de er jo så joviale og åpne :D Måten de snakker tysk på er herlig,

God formiddag fra Scandic Havet , BOO,

Change of plans , det blir fly for tog BOO - MJF med WF750. Dårlig vær hindret Jernbanemuseets Stålvognstog å nå Bodø igår. Det ble stående på Bjerka sør for Mo i Rana. Vel , slik kan det gå vinterstid i nord.
Vi tar litt "Kortbane liv" ned til Mosjøen idag og sjekker inn på Fru Haugans. Så i morgen blir videre med "jernhesten" til Trondheim.
Begivenhetsrike dager.
Ha en fin dag.

God dag fra Lillestrøm. Nå er jo dette old news for mange, som hadde hjemmekontor under Covid. Det hadde jo stort sett ikke vi. Ihvertfall ikke sammen.

Så i dag var det rett og slett riktig koselig med hjemmekontor i hvert vårt hjørne av kåken. Da kunne vi møtes til lunch i kantina (stua) for å spise rundstykker, egg og kylling mens vi diskuterte de irriterende kollegaene våre (på hjemmkontoret, så klart).

En ekstern kollega som besøkte oss på bortekontoret i går reiste hjem til UK i dag og gjorde nogenlunde tilsvarende observasjoner som @OJB og tekstet meg nettopp spørsmålet "går det an å være Indisk voksen dame uten rullestol?".

Ha en fin en

Goooood eftan fra Skaun!

Fin hjemreise med Emirates og SK fra Dubai i går, landet til 7 varmegrader på Værnes så lurte på om vi hadde kommet feil. Skal bli godt med en hjemmehelg nå:)

Hjemmekontorkantinen disket opp med knekkebrød i dag, smakte fortreffelig etter en uke med "buffet"....

Nye reiser allerede booket, ser det er vanskelig å få fornuftige reiseruter ut fra TRD for tiden, særlig om man skal til Malta. Bikker 14-15 timer hver vei, med mellomlandinger og overnattinger hist og pist. Brum.... Måtte til og med booke en natt på Flesland på vei hjem, må ta med medisin mot det tror jeg.

Ellers får dere kose dere alle sammen!

Kim

En ekstern kollega som besøkte oss på bortekontoret i går reiste hjem til UK i dag og gjorde nogenlunde tilsvarende observasjoner som @OJB og tekstet meg nettopp spørsmålet "går det an å være Indisk voksen dame uten rullestol?".

Grei måte å få med all håndbagasjen på ….

G’morgen. Sånn passe meh i dag, tror jeg. Lyspunktet er ankommet pakke fra Willy’s med norsk ost, syltetøy og sjokkis. Lønner seg å bunkre opp litt mens lufta er kjølig. Å ha sånt sittende i budbilen en hel dag i 30 pluss er ikke spesielt gunstig. Selv tørris har sine begrensninger ….

Så da blir det gullbrød til kaffen.Kanskje ikke så meh likevel.

…nogenlunde tilsvarende observasjoner som @OJB og tekstet meg nettopp spørsmålet "går det an å være Indisk voksen dame uten rullestol?".

Å jada! Men da er de køsnikere og skravlebøtter i stedet. Tror nesten jeg foretrekker de i rullestol..! #begynneraablilittleiavfolksomikkeklareraaoppfoeresegioffentligromsomfeksflyplasslounger

Hvaaa, gillar hon inte Nederlendere? Vent, det ble på svensk, men point still standing :lol: Hvordan er det mulig, de er jo så joviale og åpne :D Måten de snakker tysk på er herlig,

Nedelendere er hygglige de.. Helt til man skal jobbe med dem. Faktisk temmelig hyggelig denne karen og masse humor..

God kveld fra Oslo. En dag litt i jetlagens tegn, sov ganske lite i natt, men har klart å holde meg våken på dagtid. Opplevelsen i passkontrollen i CPH var en ganske annen enn i SFO. Velkommen tilbake sa hun danske politidamen. Viktig å merke seg at E piren som SAS nå bruker for USA flyginger som regel (?) er et godt stykke unna B og A, mye lenger unna enn C piren som tradisjonelt ble brukt til USA og beyond. Så kan lønne seg å gå kjapt til passkontrollen om man har tight connection. Men siden vi var litt før rutetid ned så rakk jeg faktisk et kvarters tid i loungen også. C var stappfull i går, mens det virka som et ganske lavt belegg på Plus og Go. CPH forblir uansett en favoritt for connections til og fra USA og man slipper heldigvis ny sikkerhetskontroll når man kommer fra statene. Virker som man nå blir tatt bilde av både ved innreise OG utreise USA, gaten i SFO var ikke interessert i boardingkortet mitt så virker som de matcher bilde mot innreisebildet som blir tatt. Da jeg kom til tollen på OSL var det en kvinnelig stemme som ropte navnet mitt, viste seg å være en klassevennine fra klassen min på videregående som også hadde vært i SFO. Så var litt hyggelig å prate. Hun hadde sett meg ved gaten i SFO.

Nei overall er jeg glad for å være hjemme selv om man kan savne California litt mtp holka her i gården. Nei blir lenge til jeg drar til USA igjen om jeg i det hele tatt gjør det. Risken er for stor å bli nektet innreise og det virker som forståelsen er fryktelig liten for å ha reise til sære steder som interesse og hobby iallefall til land som USA ikke har vennlige relasjoner med. Jeg vil tro også Canada kan være problematisk også mtp at USA og Canada deler informasjon nærmest uhemmet med hverandre. Jeg får heller dra til Mexico som han grensevakta sa, tipper de gir beng i alle stempler eller bare holde meg til Europa hvor europeiske borgere stort sett kan krysse grensene uhindret. Til og med rumensk grensepoliti på et tog i ytre gokk stilte meg ikke noe spørsmål. Tipper norsk pass hører sjeldenhetene til der jeg var i Romania for å si det sånn.

Last edited:
Nedelendere er hygglige de.. Helt til man skal jobbe med dem. Faktisk temmelig hyggelig denne karen og masse humor..

Må vært noen dårlige Nederlendere, foretrekker de over å jobbe med tyskere… :D Jobbet i flere år med Nederlands største energiprodusent (inntil de fant ut at kullkraft er umoderne og solgte oss). Alle favorittkollegaene var Nederlenderene - moderne, kreative, fleksible, likestillende, kunnskapsrike. Mer som oss nordmenn, enn tyskerene…

God ettermiddag fra Quito Airport, VIP loungen. Jeg bøy 650kr per billett for oppgradering til Premium Economy, og "vant" Så nå kan vi kose oss på rad 2 isteden for 18 A og B. Kona og jeg har fått vindussete begge to, 2A og 2E, så koselig det blir..... Man får jo litt å spise her, på noen bittesmå tallerkener, som gjør at man gå 15 ganger for å forsyne seg. Dette er vårt første måltid for dagen, spiste bare noen brødskiver for 8 timer siden. Man kan vist få 2 øl per pax også. LATAM starter boarding 1 time før avgang og jeg føler litt for å være der først for å spørre crevet om de kan spørre noen medpassasjerer om de kan bytte sete, så vi kan sitte sammen, ellers hadde vi sittet her til litt uti boarding. Egentlig tull å la Premium boarde første, jo lenger frem jeg sitter jo senere liker jeg å boarde, unntatt når det er dør 2 som brukes.
Ha en god natt til de som nå har gått inn i natten og fortsatt god dag til de av oss som ligger litt etter.

Back