God torsdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Det er veldig hyggelig å våkne av solskinn... Etter to dager på Hankø blir det "inne" dag på kontoret i dag. Trening i ettermiddag... Ha en bedre torsdag - det er snart helg!

Her sitter jeg og laster opp noen bilder med litt godt i glasset .. torsdagen skal tilbringes i heimen med diverse tekniske utbedringer og reparasjoner ...

glad torsdag i solen!
Har endelig sommeren kommet?? Vi kan jo håpe... I kveld blir det en tur i Frognerbadet for å se deLillos på Norwegian Wood. Noen som har vært på NW med barnevogn før??

God morgen fra Arusha, Tanzania. Jeg tenkte jeg kunne sende en hilsen fra Afrika. Jeg har sendt CK en test fra flyturen London-Nairobi med BA, siden det manglet en test av BA paa langdistanse. Den kommer snart sier han.

Tanzania er et spennede land. Jeg har ikke sett saa mye ennaa, men jeg har vaert paa en safari, det er virkelig noe aa anbefale, det skal jeg gjoere flere ganger.

Jeg satser paa aa proeve noen lokale flyselskaper mens jeg er her. Jeg skal snart til Zanzibar og jeg tar fly ihvertfall en vei, det blir enten Tanzanias stoerste private selskap Precision Air eller Zanzibars eget selskap Zanair. Test vil foelge.

Bislet kaller, sol og vakkert vær, våknet for en gangs skyld tidlig av meg selv, til tross for en noe fuktig grillfest i går.

jb1, sjekk PM

God formiddag fra Drammen. Endelig ser det ut som om sommeren EB etterlyste er på vei, så hvis du leter ennå, er Drammen ganske ok i dag... en fersk utepils fra Norges desidert beste bryggeri (AASS for uinvidde ;)) frister ualminnelig mye akkurat nå...:spin:

Ferien må planlegges litt mer i detalj, ser ut som om det blir en uke med bobil på vestlandet siden opphavet er i ferd med å kjøpe en sånn en... Fiat selvfølgelig. :up:

LCH, jeg har svart paa din pm. Jeg har bestil billett paa en flyreise fra Zanzibar til Arusha. Flytype ukjent, men paa Zanair.com er det en flaateliste. Det blir noe jeg ikke har proevd foer uansett, sannsynligvis en LET 410 med 19 seter, noen som kjenner til dette flyet/

God Torsdags formiddag :)

Fin dag i oslo, ser ut som det kan bli litt mer intresant vær utover ettermiddagen

Canonen er tilbake :D *Feire*

Originally posted by jb1
LCH, jeg har svart paa din pm. Jeg har bestil billett paa en flyreise fra Zanzibar til Arusha. Flytype ukjent, men paa Zanair.com er det en flaateliste. Det blir noe jeg ikke har proevd foer uansett, sannsynligvis en LET 410 med 19 seter, noen som kjenner til dette flyet/

LET 410 er en tsjekkiskbygget høyvinget tomotors turboprop affære, uten trykkabin!
Takk for svar på PM, kommer kanskje med noen oppfølgende spørsmål... ;)

Foresten, en kommentar til sig'en din; Arusha har koden JRO (for Kilimanjaro)

Originally posted by LCH
Originally posted by jb1

LET 410 er en tsjekkiskbygget høyvinget tomotors turboprop affære, uten trykkabin!
Takk for svar på PM, kommer kanskje med noen oppfølgende spørsmål... ;)

Foresten, en kommentar til sig'en din; Arusha har koden JRO (for Kilimanjaro)

Takk for info om flyet. Det skal bli spennede, det blir nok en lav flyvning over Afrikas vakre landskap siden det ikke er trykkabin. Naar det gjelder flyplasser her, er det faktisk to. Den internasjonale er kilimanjaro International Airport, som bl.a. KLM flyr til, den brukes ogsaa til innenriks trafikk. ARK er visst koden for den andre, mindre flyplassen som kun er for innenriks trafikk. Presicion Air som har hovedbase her i Arusha flyr til begge. Bl.a. maa flyvningene til Nairobi ta av fra JRO.

Back