• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag morgen!

God morgen igjen - blir antagelig en frokostkaffe i OSL-loungen i morgen tidlig. Dersom det er andre som skal slurpe litt kaffe der så døper vi det om til en Scanair-kaffe. STD 0740 fra non-Schengen.

Ble stuptrøtt i går kveld. Og med fraværende smaks- og luktesans var det bare å droppe de 2 glassene med rødvin. Til sengs kl. 21:00 og opp i morges kl08:05 til klarvær, rim over det hele og minus 2,2 grader. Nå står det støvtørking på dagsorden. Så blir det innkjøp av diverse godsaker til lørdagens rakfisklag.
Ha en fin dag.

God formiddag fra Forus,
Da er første møte denne dagen ferdig og resten skal brukes til internjobbing.
Håpet var en jobbreisefri uke , men den gang ei.
En tur til OSL og et nødvendig møte på Lilleaker må likevel gjennomføres i morgen.
En reise med SK 4002 og SK 4039 er bestillt for den nette sum av 3888kr.
Når tipper det over 4000kr for en tur retur billett SVG-OSL?
Ha en fin dag alle.

God morgen igjen - blir antagelig en frokostkaffe i OSL-loungen i morgen tidlig. Dersom det er andre som skal slurpe litt kaffe der så døper vi det om til en Scanair-kaffe. STD 0740 fra non-Schengen.

Ah! Du skal dit jeg tror du skal??

En måned til jeg sitter i samme lounge, om noen herfra skulle være der da, men med STD 11:30..

Husker forøvrig første gang jeg var der inne - forøvrig første gang jeg var i en lounge noensinne - og var mektig imponert over at man kunne forsyne seg selv med både rødvin, hvitvin og øl fra egne tappekraner.. Fant et glass, og målet var å fylle det med øl.. Men syntes det var litt rar farge på ølet.. Kikker ned, og ser at jeg hadde tatt feil kran, og stod der med et ølglass kvartfullt med hvitvin.. I mangel av andre steder å gjøre av hvitvinen, endte det med at jeg tok den på styrten.. :D Var heldigvis ikke så mange der som kunne se rart på meg ^_^

Scanair Café høres knall ut! :D

OSL får noen "gratis" bannere på Scanair mot at forum medlemmene får fri adgang til lounge :lol:

Last edited:
Yepp :D London sentrum er på tilbud i helgene nå, det kryr av 4 og femstjerners overnatting til GBP 70-100.

Ja, det kryr ikke akkurat av Non-Schengen-avganger som gir adgang til den Loungen akkurat klokken 07:40, så den var ikke så vanskelig å gjette ^_^

Det blir en trip-report, håper jeg?

Ja, det kryr ikke akkurat av Non-Schengen-avganger som gir adgang til den Loungen akkurat klokken 07:40, så den var ikke så vanskelig å gjette ^_^

Det blir en trip-report, håper jeg?

Blir en hotell-rapport fra Sofitel LHR hvertfall, på oppdrag fra Tommy. Så det kan jo hende jeg slenger på mer goodies dersom det skjer noe utenom det helt ordinære.

En reise med SK 4002 og SK 4039 er bestillt for den nette sum av 3888kr. Når tipper det over 4000kr for en tur retur billett SVG-OSL?
Ha en fin dag alle.

Alternativt kan du reise på omtrent samme tidspunkt med Norwegian til ca. 1500 kr. t/r.

Kan kjøpes på wideroe.no for 3397 ... ;) (dagens plugging)

Nå skinner sola i Mosjøen!

Ja, jeg får begynne å sjekke sidene til WF tydeligvis.
Men i en travel hverdag med mange jobbreiser så går det rimelig kjapt og automatisk med billett bestillingene.
Må innrømme at tiden vanligvis ikke tillater for mye leting etter beste priser.
Det er vel det flyselskapene lever av og satser på vil jeg tro.:rolleyes:

Da var vorspielet til kveldens italienske fest unnagjort - herlig å kunne komme til Italia bare 10 minutter fra inngangsdøren!

Må innrømme at tiden vanligvis ikke tillater for mye leting etter beste priser.
Det er vel det flyselskapene lever av og satser på vil jeg tro.:rolleyes:

De fleste bedrifter av en viss størrelse har vel et reisekontor? Man sparer fort inn kostnaden ved å ha det hvis man har en viss reiseaktivitet .. de ansatte plukker sjelden billigste alternativ hvis de sitter med styringen - og med det mener jeg ikke at de gjør det med hensikt, men at de booker det første og beste de finner.

God ettermiddag fra øyriket. Da var jeg sjekket inn på morgendagens flight til Oslo, SK4908, og det blir godt å fly direkte hjem denne gangen. Det er bare så synd at SAS ikke har bedre avgangstider fra Manchester, tror det er mange nordmenn som velger å fly via København bare på grunn av avgangstidene på Oslo-Manchester-Oslo. Nå blir det enda mer oppgaveskriving utover kvelden.

God morgen fra Chicago. Graatt og trist, men ihvertfall 9 varmegrader i dag.

Atter en torsdag, lite aa melde.

God ettermiddag fra Krs.

Is på bilen i dag morges, og deretter en travel kontordag. Nå skal guttungen hentes og flyttes til ny barnevakt før jeg må på et par timers styremøte.

Men i morgen er det fri!!! Det er derfor jeg drikker!

BF:cool2

De fleste bedrifter av en viss størrelse har vel et reisekontor? Man sparer fort inn kostnaden ved å ha det hvis man har en viss reiseaktivitet .. de ansatte plukker sjelden billigste alternativ hvis de sitter med styringen - og med det mener jeg ikke at de gjør det med hensikt, men at de booker det første og beste de finner.

Hos oss, som er en stor bedrift, har vi ikke reisekontor. Derimot har vi pålagt å bruke et bestemt reisebyrå uansett når vi bestiller flybilletter. Om det skaffer oss veldig mye billigere billetter.....tja, ikke så sikker på det, selv om vi får rabatt på full-fare

Kan kjøpes på wideroe.no for 3397 ... ;) (dagens plugging)

Nå skinner sola i Mosjøen!

Det er ikke full Flex, men Flex. Hvorfor man velger Full Flex paa en dag Flex er tilgjengelig paa alle avganger skjoenner ikke jeg. 600 spenn er vel fortsatt penger

Hos oss, som er en stor bedrift, har vi ikke reisekontor. Derimot har vi pålagt å bruke et bestemt reisebyrå uansett når vi bestiller flybilletter. Om det skaffer oss veldig mye billigere billetter.....tja, ikke så sikker på det, selv om vi får rabatt på full-fare

Jeg har vært borte i ganske mange bedrifter og offentlige etater der ansatte pålegges å bruke et bestemt reisebyrå, som innkjøpsavdelingen har gjort avtale med. Det er i og for seg greit, men problemet er jo at disse ofte opererer med priser som er mye høyere enn de man kan kjøpe på internett. Hvis det oppstår endringer eller problemer, er disse byråene greie - men hvis man bare skal ha en rimelig flybillett, er det waste...

Back