• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Torsdag Morgen

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Det er en kjølig morgen i Stavanger. Den endelige bekreftelsen på at Yasir Arafat er død kom for to og en halv time siden. Hvil i fred Yasir. Jeg skal snart krype til køys da jeg har gått av vakt.

Ha en god dag Spottere og flyfreaks landet og verden rundt.

Replying to Topic 'God Torsdag Morgen'

God torsdag... Noen møter før jeg reiser til nok et rakfisklag på Hamar. Må vel ta turen via Hamar International for å se om det er noen aktivitet der. Ha en bedre avslutning på uken...

glad torsdag. Det skal bli spennende å se hva nattens hendelser i Paris fører med seg. Det palestinske folket har mistet sin leder gjennom nesten et halvt århundre, det skal man ha respekt for - uansett hva man måtte mene om mannens politikk.

Selv startet jeg dagen med bærsjebleie - I love the smell of baby-poop in the morning

God morgen, blir spennende og følge utviklingen i Palestina, ja.

Nå blir det en snartur på lesesalen og en forelesning klokken 10.15, deretter blir det oppgaveskriving og leilighetsvasking :sarc, før dagen avsluttes med at Rosenborg knuser Djurgården i Royal League!:D

Og jeg skal tilbringe dagen paa kontoret og vente paa at jeg skal spille SKVAASJ i kveld. Er del av mitt nye "slankeprogram" siden jeg ikke faar sett Tjukkholmen...

Hadde jo vaert morro aa blitt "torturert" av Kari Jaqueson, eller hur?

Modell moete i gaar, med god mat etterpaa ogsaa (Sa jeg slankeprogram?)

Originally posted by EB

God torsdag... Noen møter før jeg reiser til nok et rakfisklag på Hamar. Må vel ta turen via Hamar International for å se om det er noen aktivitet der. Ha en bedre avslutning på uken...

Blir visst mye råtten fisk på deg for tiden EB?:p Pass på så du ikke råtner helt innvendig da! hehe! Hygg deg og ikke glem at fisken vel helst skal svømme i akevitt. (Eller akkebrunt som han sa han som likte Whisky bedre!!)

BZ:D

Da var vi paa plass paa Sea-Tac etter morgenens multitransportmiddelkommunikasjon - buss til ferge, ferge til bil, bil til flyplass med innlagt siksakkjoering blant godstog langs kaia.
Nattens Tristar er 24 timer forsinket pga teknisk .. den ble 'syk' i Los Angeles og bestemte seg for aa bli der. Heldigvis var det vaar andre Supervisor's tur til aa ha 'nattevakt', saa jeg laa hjemme og sov min soete soevn mens hun slet med hotellarrangementer og annen morro. :spin:

Da jeg passerte BFI, taxet en AWACS 707 mot takeoff, saa jeg stoppet og noet lyden av fire stoeysterke jetmotorer med masse roeyk bak da den dro av!! Herlig!!!! :)

Det er skyet, 8-10 grader og jeg har lite aa gjoere. Det blir en lang dag .....

Originally posted by BU662
God dag fra Berlin!
Konklusjonen fra FRA Slide Convention. Jeg har 50 nye BU slides....
Men jeg fant en "treasure" der nede, en lysbilder av BU sine gamle DC6 LN-SUI :)
Ha en fint dag!
Gratulerer! Vet du hvilken av de to DC-6 som hadde reg. LN-SUI det er?
Den første var BU´s eneste DC-6A (med fraktdør), c/n 44064 som de hadde fra Januar 1961 til Mars 1965. Som ny ble den det eneste "6´ern" som hadde ´50-talls skjemaet med kun et lite flagg på halen, og fullt navn "BRAATHENS S.A.F.E AIRTTANSPORT A/S" med liten font over vinduene.
Den andre var DC-6B c/n 43830 som de hadde fra Juni 1966 til Mai 1971. Som de andre hadde den "DC-6B" skrevet over flagget, og litt større font med bare "BRAATHENS S.A.F.E" titler over vinduene.

Back