LN-RTP
Aviator Extraordinaire
Litt på siden av "flyprat", men hva skjer med alle båtene i området? Er det i det hele tatt mulig å få flyttet så mange tusener til sikrere havner, evnt få de på land og kjøre de vekk, eller blir de liggende og overlates til a) været og b) forsikringsselskapet?
Tja, det er der jeg kommer inn i bildet.
Har tatt vare på båter før med orkaner i nabolaget. Hadde et lite bolag som dreide seg om Absent Owner Care, men mye arbeid så jeg sverget på å ikke gjøre mere siden Wilma i 2005.
Telefonen har ringt i dag, noen venner og naboer, men også vilt fremmede som vil jeg skal ta vare på båtene demses. Ta av seil og trekk, doble opp med trosser og legg ut flere blåser samt sette anker ut i kanalen og dra trosser til den andre bredden.
Er drittlei av slikt men for dumsnill til å si nei når det er naboer og venner, har derfor 4-5 båter å kjekle med i morra like før største orkan i manns minne kommer på besøk.
Plutselig er man veldig populær og folk stikker av mens dem spør om jeg kan ordne med å sikre båtene demses. :headbang
Har en liten 17 fots båt som jeg bruker nå med å sette ut anker og trosser og kjørte 6-7 kanaler idag for å se på forberedelser til andre redere.
Ikke særlig imponerende, noen som gir faen og da slites båten løs og prøver å parre seg med andre båter på samme kanal i 130 knops vind. Da ser det stygt ut, og er kostbart.
Har sett det før, rent kaos og mye forurensing med knuste båter og oljesøl.
Kunne godt tenkt meg en flybillett til Hawaii eller Trondheim nå, men må holde meg her og hjelpe til så godt jeg kan med båter og hus, etc.