• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Etter over to ukers juleferie skal det bli godt å komme i gang med arbeidsåret...selv om jeg egentlig har ferie ut uken. Ha en bra torsdag på jobb eller hjemme!

Har egentlig ferie jeg også, men tar en tur på jobben og kommer i gang med 2014. Forhåpentligvis ikke så mye å gjøre, og en tidlig kveld ved kjernetidens utløp.

Ha en god dag!

God morgen.
Det er varslet sterk kuling, noe som fort betyr orkan i kastene. Kanskje det blir nok en natt på post... Nå venter uansett sengen på meg om 30 minutter!

EB, stiller du med vinanbefaling i morgen som i gamle dager?

Mornings fra Oslo. Trøtt og småforkjølet, så satser på en god dose tran skal hjelpe. Får vel også begynne jakten på ny oppvaskmaskin etter dagens vasker stadig dårligere og ting begynner å dette fra hverandre der inne. Ha en fin dag

Her borte i vest går årets første arbeidsdag mot slutten, håper ikke det blir en standard med 14 timers dag utover året. Årest første middag ble inntatt med i hendhold til Italienske Tradisjoner, så det blir et meget godt år!
En riktig God morgen til dere alle som deltar i God Morgen tråden

God torsdag ettermiddag fra Dhaka.

Igår var vi ute og spiste 5-retters på fiiiin resturant. Det kostet vel en lokal månedslønn per pers. Restaurenten lå rett ved residensen til lederen for oposisjonen som nå sitter der i husarrest. Det var ferdelig utenfor igår kveld, men det var politi på vakt og det var mange barrikader de var klare til å rulle ut i gatene.
attachment.php

Hører om at forbudet mot flere enn én person på hver motorsykkel begynner å skape praktiske problemer for innbyggere som prøver følge de stadig skiftende lovene. Fra lørdag skal det bli helt forbudt å kjøre motorsykkel. Problemet er at molotov-cocktailer som man har endel av her hver dag blir kastet fra motorsykler.

Ting man leser i avisene viser hvor fremmed landet er:
-lokale protester for at man skal straffe svigerfamilie for å ha brent ei kone de ikke var fornøyde med. De påstod hun hadde brent selv selv.
-nygift par festet til gapestokk i landsby. Hun var 10 år eldre enn ham, landsbyen aksepterte det ikke og ville få dem til å skamme seg.
-advarsler om 7 års fengsel for kandidater som driver valgkamp for seg selv mindre enn 2 døgn fra valget. Litt merkelig gitt at man kun tillater kandidater fra én allianse for det mindretallet av plassene i nasjonalforsamlingen det er valg på. De fleste plassene fikk kun én kandidat.
-flere biler brent ved blokkadene rundt byen.
-"mobil rett" dømte 3 personer til ett år fengsel for trusler mot person ansvarlig for å arrangere liksomvalg i en landsby.
-masse om økonomiske og praktiske problemer fra blokkaden rundt Dhaka.

Er litt betenkt på at jeg skal reise til flyplassen rett etter fredagsbømmen i moskeene. Det er da folk gjerne går talibananas.

Ha en trygg og fredelig dag de som er i bedre deler av verden.

Attachments

• IMG_3062.jpg
    IMG_3062.jpg
    37.5 KB · Views: 698
Gooood morgen fra Skaun!

Startet året med Sk2882 fra CPH-TRD i går formiddag, oppgradert til Plus, god plass i A319 og fin tur med unntak av de siste 10 min i Sør-østlig sidevind på Værnes... Hehe, mange nervøse ombord da Berg- og dalbanen satte i gang, og bakrusen enkelte så ut til å ha fikk kjørt seg en vending ja.. hehe.

Reisefri i helgen nå, så blir det vel ut på tur tirsdag igjen, uten at jeg vet hvor jeg skal ennå.. Blir vel Oslo, Stockholm eller København slik det ser ut, håper jeg slipper en dagstur til Malta..

Er også med i Optiontown.rouletten igjen med SK907 den 17 Jan og tilbake på SK908 den 19 Jan, så får vi se hvordan den går..

Ha en flott dag der ute i verden folkens!

Kim

God formiddag fra Trondheim øst.
Her sitter man da på jobb og tvinner tommeltotter.Ikke akkurat fullt så mye å gjøre denne første arbeidsdagen i 2014, men det går seg vel til.

Ha en flott dag fortsatt :) :) :)

God formiddag fra Oslo sentrum. En usedvanlig stille dag i hovedstaden, det er åpenbart mange som har tatt seg fri også disse to inneklemte dagene. Nesten tomme tog og gater - mange butikker og serveringssteder holder også stengt. Så langt grått, men ser på radaren at drittværet allerede har kommet til Moss, så det er bare å stålsette seg for regn og sludd. Forhåpentlig faller det som snø i deler av Marka, slik at vi kanskje kan få litt skiføre etter hvert. :)

Ha en utmerket andre dag i det nye året!

God kveld fra Osaka omraadet! Har hatt en fin dag med en rusletur i Kyoto. Mye fint aa se! Begynner ogsaa aa glede meg til Biz paa ANAs 787 paa tirsdag! NRT til MUC. God dag og kveld til alle!

God ettermiddag fra Tananger

Her har man vært på visitt på jobben i noen timer, hvor man har fått beskjed om å ta fri i morgen pga alt for mange avspaseringstimer :p
Fikk i hvert fall booket noen flybilletter før man gikk, og Kimpe's berg og dalbane skal testes ut på søndag.

Satser på at båten til OJB oppfører seg skikkelig neste uke, for jeg skal til SEA uka etterpå!

Planen for ettermiddagen/kvelden består av å kaste noe tøy inn gjennom en dør, og sette det i rotasjon.

Ha en fin dag forumister :)

God formiddag, ja .. her er man på dagens andre kaffekopp og arbeidsdagen er såvidt i gang. Været suger svamp, og turen til dynga med nyttårssøpla ble en våt fornøyelse. Men dager som dette er det en velsignelse å ha gjemmekontor..

15-års bryllupsdag i dag .. fruen ble overrasket med at vi skal på båttur i februar. Superbowlparty på Ruby Princess blir bra - særlig hvis Seahawks klarer seg gjennom sine to hjemmekamper. :up:

Fortsatt glad dag !!

God formiddag, ja .. her er man på dagens andre kaffekopp og arbeidsdagen er såvidt i gang. Været suger svamp, og turen til dynga med nyttårssøpla ble en våt fornøyelse. Men dager som dette er det en velsignelse å ha gjemmekontor..

15-års bryllupsdag i dag .. fruen ble overrasket med at vi skal på båttur i februar. Superbowlparty på Ruby Princess blir bra - særlig hvis Seahawks klarer seg gjennom sine to hjemmekamper. :up:

Fortsatt glad dag !!

Får satse på Broncos-Seahawks i finalen. :)

God morgen fra LV. Her blir det utsjekk om et par timer, og kursen settes mot San Diego og litt varme. Hjemreise til gamlelandet i morgen kveld fra LAX med BA A380, noe som faktisk blir min første tur i hvalskute! Nå blir det å stikke ned for et siste lodd og litt frokost, før Mustangen skal fyres opp igjen.

Ha en flott dag!

God kveld fra Oslo. I og med at jeg fortsatt har ferie har jeg ikke gjort så mye produktivt i dag heller, bortsett fra en liten tur i byen.

God kveld fra Tananger,
Årets første arbeidsdag ble håndtert hjemmefra. Det er rimelig rolig årets første dager og fullt kjør blir det først i neste uke.
I mellomtiden fortsetter det milde møkkaværet.
Ha en god kveld folkens.

God ettermiddag fra Tananger

Satser på at båten til OJB oppfører seg skikkelig neste uke, for jeg skal til SEA uka etterpå!

Den er full av olje og ligger tungt i sjøen , så således er den stabil for helikopterlandinger.
13.95 mill fat produsert i 2013 plus gass , 144 milliarder standard kubikkfot.
Total ca 10% av produksjon av hydrokarboner på Norsk sokkel.

Last edited:
Den er full av olje og ligger tungt i sjøen , så således er den stabil for helikopterlandinger.
Når jeg reiser derifra så ligger den ikke like tungt i sjøen ;)

Skal innom og kikke litt på modulen rett foran den store slangen bakpå båten. Det er hovedsakelig den jeg håper at oppfører seg :p

Back