• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God torsdag fra Røros

God morgen fra Vertshuset Røros. Klar for en dag med både interne og eksterne møter. Gårsdagens flytur skal det også snakkes om i en pådd som handler om nettopp fly. Ha en bra torsdag der du er.

Re: God torsdag fra Røros

God morgen fra hula i Bergen, straks ferdig med tredje og siste nattevakt i denne runden.
PGA Corona, så blir det ikke fly hjem til SVG før på eftan. På tur hjem bærer det også innom Kiwi for handel (3x trumf). Og da hæljen e kommet på en torsdag, blir det litt bedre mat og vin på kveldingen.
Ha en glitrende flott torsdag :)

God morgen fra Hvalstad. Matpakker er smurt og nå venter vi bare på at barnehagen skal åpne, før jeg får sveivet i gang hjemmekontoret. En tur til Asker og fiskehandleren der er planlagt i lunsjen.

Ellers fikk jeg lagt inn et lite flyrelatert pitstopp på en løpetur nylig. Om ikke luftfart, så i det minste luftvern. Løp over Bergsåsen hvor det fortsatt er rester etter radarstasjonen som tilhørte NIKE batteriet på Rustan. Fin utsikt var det også, fra Askers høyeste punkt

771f1ddb20c1f089ad5837add42d27c6.jpg

Last edited:

God morgen fra jobben. Nok å gjøre i dag også. Bare få i seg litt frokost først:

da7ceeb635ce5609cf913b5748184da9.jpg

Og blir man mer sulten, har en kollega tatt ansvar:

4815df3036fa544ffc75b1e9816feed1.jpg

Kan jo evt. ta meg en bolle.

Ha en god en :)

Mornings fra Moss!
Kenya, Mauritius og den franske riviera gikk i dass, så da ble det et døgn i det sentrale østlands indrefilet. Selv foretrekker jeg entrecôte, og burde vært i Sandefjord.
Men for all del; Hyggelig opphold på Moss Hotell, helt innafor middag hos Ming og helt strøkne forhold for stolpejakt (Hey-hey! Topp 100!).
Trivelig tafse-torsdag ønskes :)

f9e03ced8c7b9f95f294e633ef4a7a26.jpg

Morn fra Groruddalen og her skal det blie en ny dag med mye sol og varme. Hjemmekontoret har åpnet, dagen første videomøte er overstått og klar for ny med en kunde.

Ingen flyplaner denne uken eller de neste 10 ukene - kan de skyldes stengte grenser ??

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra KSU. Her er det litt kontor før timebanken skal på slankekur.
Ha en fin en.

Trivelig tafse-torsdag ønskes :)

Lurer på om tafse betyr det samme der du er som her. For om det er slik, så får du kose deg :lol:

God morgen fra Wattenmeer. Her er det påtvungen ferie i 1 måned nå, da all ferie må tas ut før vi sendes i «40%-NAV-permisjon» :)

Så nå blir det rydding og forbereding oppe, barnerom skal males og etterhvert innredes :)

Tafsing er, som Tjab sier, forøvrig noe man gjør på innsiden av klær :p

God morgen fra skogkanten. Fremdeles badekåpe og kruttsterk, nykvernet kaffe kombinert med dagens første Teams møte (uten video). Familieoverhodet er borte hele dagen så jeg rekker en avstikker for bunkring på CC Vest og deretter blir det en en gåtur ned til Vinderen for litt nydelig sushi og litt god vin til far - det er noe jeg kaller "comfy aupairing"

Dragen var forøvrig på vei i søpla med disse i går og skjønte ikke hvorfor jeg ble oppgitt, tror hun ikke ser affeksjonsverdien i gamle billetter:

First.jpg

God dag fra galehuset på Gaustad. Her er det for det meste kontorering. Vurderer å være litt kreativ også, når bare de andre får kommet seg hjem.

Elefanten har med seg kake til dørstoppergrisen i dag også, for å markere de gode resultatene i disse koronatider. Grisen har spilt en mindre aktiv rolle enn normalt, men ikke mindre viktig. Alle dragninger monner.

Ha en fin en

Kake er alltid viktig i g(k)risetider.

G'morgen. Kaldt og fint på morran. Straks i gang med mer refundering.

Sitter og følger med på FR24 innimellom. 10-15 fly på inbound til verdens travleste flyplass (pre corona) ved nitiden på kvelden er rimelig patetisk. Under 1500 obserasjoner i døgnet på radaren min er rundt 30% av normalen. GA og bizjets i området trekker jo noe opp - disse har gode dager.

Nei - nå skal bikkjene luftes - så blir'e å sveive igang VPN'en ...

God kveld fra Lillestrøm. :) Her røk man på en booking i kveld. Ja man bestilte flybilletter innenlands til Stavanger i begynnelsen av juni. Det er en fin opplevelse å sitte med et setekart igjen. Makan hvor fint det er faktisk! :) Så da har man 4 turer og 8 flyturer booket fra juni til august. Nesten tre måneder på bakken blir det når Stavanger flyet letter i juni. Det blir utrolig tenker jeg. Oioioi! :) Nærmer seg gjør det også.
Ha en fin fin kveld alle sammen. :)

Elefanten har med seg kake til dørstoppergrisen i dag også, for å markere de gode resultatene i disse koronatider. Grisen har spilt en mindre aktiv rolle enn normalt, men ikke mindre viktig. Alle dragninger monner.
Spiller ikke dørstoppergrisen en stor rolle ved å ha ferie eller permisjon i disse tider? Hvis han ikke stopper døren så blir det jo automagisk sosial distansering for en del som plutselig møter veggen døren?

Back