God torsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God torsdag fra Røros

God morgen alle sammen. Stelvio`n er pakket og klar og kursen settes mot hovedstaden. Dagens 7 telefonmøter eller hangouts blir tatt fra bilen. Neste gang jeg skal hit blir det med SAAB`n til AirLeap. Ha en bra torsdag der du er...

Re: God torsdag fra Røros

Mornings fra Hvalstad. Her er vi alt ferdig med frokost, men det er ennå over to timer til barnehagen åpner. Et par skypemøter, men ellers en jobbdag jeg kan styre selv. Til middag skal grillen fyres opp. Ha en fin dag

God morgen fra jobben. Det var ok med folk på toget L21, men det viktigste var at jeg fikk en seterad for meg selv.
Ha en fin dag i denne rare tiden...

God morgen fra Groruddalen og her startet dagen kl 06:50. Frokosten er inntatt og den første kaffekoppen er også i kroppen.

Været klager vi ikke på i dag heller. Ha en flott dag videre.

Jan

Gjesp fra hjemmekontoret. Deilig å slippe pendling som i går. D skal ha bortekontor, arving tre er på fjellskolen, arving to hjemmeskole og arving tre er fremdeles hjemme fra barnehagen da undertegnede ikke var klar over at han skulle registreres inn for å puttes i grupper. Det går helt greit da det er sabla hyggelig med dem.

Lang tur, god mat og vin. Dag 38

God morgen fra jobb.

Ny dag, nye (u)muligheter. Første man oppdaget da man kom hit, var noe man skulle ha gjort i går. Får satse på man rekker det i dag.

Forøvrig syntes jeg det var litt artig at jeg kjente igjen skiltnummeret på en semitrailer som stod langs vegen da jeg kjørte til jobb i dag. For så å komme på jobb for å finne ut at jeg skal lage papirer til akkurat den bilen i dag. Små gleder, osv.

Ha en god dag :)

God morgen, morgenbad på Huk unnagjort (samt varm dusj etterpå for sikkerhets skyld), nå frokost, kaffe og fuglesang før faktisk litt arbeid i dag, en innspillings som kan gjennomføres med passelig avstand mellom de 4-5 involverte.

Hei fra hjemmekontoret! I dag tar det lenger tid å våkne enn vanlig, men slik er det nå bare noen dager.
Skal straks i et møte der jeg i stor grad bare skal høre på, så da har jeg god tid til å drikke mer kaffe, kanna står klar på pulten og når den er tom så er nespressomaskinen klar til å bli satt i gang. Det er en stor fordel med hjemmekontor; bedre kaffe!

Ha en flott dag :)

God morgen fra Prærien. Har fått repetert (og kanskje lært bort) divisjon med desimaler i dag. Dagens skolearbeid på hjemmeskolen inkl ekstraoppgaver snart unnagjort. Redd jeg ikke klarer å holde kjeft neste gang noen klager for mye lekser/skolearbeid på foreldremøter.

Satser på bra vær i dag også. Har til og med planer om å huske å bruke solkrem etter gårsdagens grilling av venstre nakke/arm.

Forøvrig syntes jeg det var litt artig at jeg kjente igjen skiltnummeret på en semitrailer som stod langs vegen da jeg kjørte til jobb i dag. For så å komme på jobb for å finne ut at jeg skal lage papirer til akkurat den bilen i dag. Små gleder, osv.

Hva!?! Pugger du registreringsnummer på alle semitrailere som er innom deg?

Hva!?! Pugger du registreringsnummer på alle semitrailere som er innom deg?

Egentlig ikke, men når man ser de samme nummerene flere ganger i uken, så sitter de jo etterhvert. Sitter jo også og copy-paster de nummerene inn i div. dokumenter, mailer, etc.

Hu og hei ... ingen god morgen, nei .. oppe mesteparten av natten da svigerbeistet trolig fikk i seg noe dårlig insulin og omtrent gikk i koma i går kveld. Fikk heldigvis i henne nok sukker- og proteinholdig for til at vi fikk stabilisert henne. Satt imidlertid halve natten og monitorerte leseren hennes. Dexcom er genialt, for dere som måtte ha interesse. Konstant overvåkning og ikkenoe blodsøl.

Nå er kaffe og frokost inntatt, bikkjene er luftet og vi venter på neste storm. Slik går no dagan.

Glad for å se at ting gikk bra!
Dexcom er genial, men trendviseren er ofte litt feil.
Vet ikke om dere har G6, men den kan man også koble mot en mobiltelefon (i tillegg til "leseboksen") og da går det igjen an å dele data med andre. Alarmer kan man stille inn for hver "dings", og akutt lav er typisk ganske bråkete, så da går det etterhvert an å stole på at man våkner av alarmen.
Så, om dere henger igjen på g4 eller g5 kan jeg trygg anbefale g6 for det er vel den første som har en delefunksjon så vidt jeg vet.
Dexcom kombinert med OmniPod er forresten virkelig helt fantasisk!

Har G6, ja .. men hun har ikke smarttelefon, så da er vi stuck med bluetooth fra mottakeren .. Mulig vi må gjøre noe med det. Litt teit at mottakeren ikke kan videresende via wifi f.eks. ..

En annen ting: kurven/grafen du ser på mottakeren kan være litt misvisende sammenlignet med grafene man får fram på en smarttelefon, og på smarttelefon igjen er framvisningen best i iphone appen. Atter et hakk lettere å lese er via https://www.diasend.com/ men da må du først ha en smartelefon for å kunne videresende data. Alternativt går det an å benytte APIen til dexcom (som igjen forutsetter en smartphone) og mekke noe man har lyst på selv.
Sistnevnte har jeg vurdert, men ikke hatt tid til enda, fordi jeg irriterer meg litt over den dårlige trendanalysen som de tilbyr.

Men dette begynner kanskje å bli litt vel mye off-topic. Fortsetter gjerne via PM om ønskelig.

MFGA...?:8:
MFGA - Make France Great Again
MFGA - Massachusetts Flower Growers' Association
MFGA - Massachusetts Fruit Growers Association
MFGA - Maui Flower Growers Association(Hawaii)
MFGA - Matching Fund Graduate Assistant
MFGA - Maranatha Full Gospel Association
MFGA - Manufactured Free Glutamic Acid
MFGA - Magnetic Field Generation Antenna
MFGA - Member, Feldenkrais Guild of Australia

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

MFGA - Make France Great Again
MFGA - Massachusetts Flower Growers' Association
MFGA - Massachusetts Fruit Growers Association
MFGA - Maui Flower Growers Association(Hawaii)
MFGA - Matching Fund Graduate Assistant
MFGA - Maranatha Full Gospel Association
MFGA - Manufactured Free Glutamic Acid
MFGA - Magnetic Field Generation Antenna
MFGA - Member, Feldenkrais Guild of Australia

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

MFGA: Mulig Fnate Gurgler Akevitt

:)

Back