God torsdag fra Jakarta

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra InterContinental Jakarta. Får etterhvert tusle ned å teste ut frokosten. Program på dagtid her, før det blir Singapore Airlines tilbake til Europa i natt. 777-300ER på begge flighter. Ha en fin dag.

God ett eller annet fra Palm Desert. En nydelig Date Night med den lille italienerinnen i gaar med avslutnings nattbad i bassenget, svømmebasseng er i bunn og grunn helt greit det. Et lite sent morgen møte 06:30 med Avis UK, maa si jeg er imponert over den gjengen.

Fortsatt med en god lunsj med svoger, Roadrunners i LaQuinta fungerte helt greit, vi fant MørkDressMedSlipsOgBose IPA - fungerte helt greit for oss, lokalt var brygget også.

Nå litt avslapning med Oppenheimer, en meget meget god film - tankevekkende om en er litt interessert i AI. California som en helt greit kan sammenligne med en Norsk Høyre Styrt Kommune (Asker, Bærum, Oppegård (vel Oppegård er kanskje Nordre Follo) men var Oppegård og Høyrestyrt i alle mine oppvekst år - det er hva California er i 2023.

‘Aften fra noe lenger øst. Her har den lille bokhandelen til Åtter’n brakt oss årets juletre. Vi har funnet ut at når vi kan få et helt greit utseende kunstig juletre til en pris godt under det en lokal buskvekst koster, ga det egentlig seg selv. Prisene har galloppert de siste årene.

Ellers så lurer jeg på hvor forumsoftware’n tror jeg befinner meg. Her averteres det tungt for Phillipine Airlines nonstop til både Cebu og Manila.

Velvel, god natt til alle som tror de vet hvor de er. Her må man hvile ut før det store etegildet.

‘Aften fra noe lenger øst. Her har den lille bokhandelen til Åtter’n brakt oss årets juletre. Vi har funnet ut at når vi kan få et helt greit utseende kunstig juletre til en pris godt under det en lokal buskvekst koster, ga det egentlig seg selv. Prisene har galloppert de siste årene.

Ellers så lurer jeg på hvor forumsoftware’n tror jeg befinner meg. Her averteres det tungt for Phillipine Airlines nonstop til både Cebu og Manila.

Velvel, god natt til alle som tror de vet hvor de er. Her må man hvile ut før det store etegildet.

Tror Forumsoftware’n har total kontroll på meg, her er det kun bil annonser et solid lag over CnausenCars - Bentley SUV, Rolls Royce SUV, Lamborghini SUV og Aston Martin sistnevnte er utvilsomt den frekkeste !

God ett eller annet fra Palm Desert. En nydelig Date Night med den lille italienerinnen i gaar med avslutnings nattbad i bassenget, svømmebasseng er i bunn og grunn helt greit det. Et lite sent morgen møte 06:30 med Avis UK, maa si jeg er imponert over den gjengen.

Fortsatt med en god lunsj med svoger, Roadrunners i LaQuinta fungerte helt greit, vi fant MørkDressMedSlipsOgBose IPA - fungerte helt greit for oss, lokalt var brygget også.

Nå litt avslapning med Oppenheimer, en meget meget god film - tankevekkende om en er litt interessert i AI. California som en helt greit kan sammenligne med en Norsk Høyre Styrt Kommune (Asker, Bærum, Oppegård (vel Oppegård er kanskje Nordre Follo) men var Oppegård og Høyrestyrt i alle mine oppvekst år - det er hva California er i 2023.

California Høyre styrt??

California Høyre styrt??

California er styrt som Norsk Høyre - ser ingen forskjell fra den høyrestyrte kommunen jeg vokste opp i Norge til hva jeg opplever her i California og hjemme på Bainbridge i Washington. Det legges godt til rette for business (jeg jobber for en at California’s største bedrifter (84000 ansatte) California legger seg overhode ikke opp i hvordan vi driver vår bedrift (i motsetning til Florida som går til direkte Politiske angrep på den største arbeidsgiveren)

Dagens Norske Høyre befinner seg godt innenfor dagens Demokratiske Parti her, til venstre for Joe Manchin, men noe til høyre for Joe Biden).

Og California er jo verdens 6 største økonomi, selv Los Angeles County har mere verdier enn Saudi Arabia ! her driver man med utvikling av AI (mitt firma har 7 AI Produkter og mange flere på trappene) i motsetning til del stater som driver med “Book Banning” i stor skala (PS selv Bibelen ble forbudt i en delstat !!)

Last edited:
Glad torsdag fra Røros (som faktisk styres av et meget næringslivvennlige AP og SV). Her skal Alfa`n pakkes for det er meldt dårlig vær og dårlig kjøreforhold..så da blir hjemturen fremskyndet med 4 timer…målet er å ha passert Elverum i dagslys. Nå kaffe og enda mere kaffe.

God morgen fra Fornebu og vel den kommunen som kommer til å være høyrestyrt også om Dovre faller. God mat i går og hjemme til 22.55. Eneste skår i gleden var at sengen min var okkupert av sovende barn da jeg kom. Ble med andre ord barneseng på meg i natt.

Nå skal det diskuteres og planlegges før turen går til Tryvann for sesongens første skitur nedover.

God morgen fra Stavanger. Skal være med på ruteåpning sammen med Lufthansa Cargo i dag. Rute FRA-SVG-FRA åpner i dag med A321-frakter.

Skal se om jeg får tatt noe bilder.
Ønsker alle en flott dag!

Morn fra Tønsberg. Den nye espressomaskinen (helt uten "N" foran) serverer god drikke, men trenger en skikkelig espressokvern etterhvert.
Flyttet jo fra blå-blå Bærum i sommer og jaggu satt plutselig de blå med makten her også. Fryktelig store forandringer blir det nok ikke uansett, da alle partier som betyr noe stort sett er enige at man må sette spaden i jorda og få på plass ny bro til ferieøyene. De har visst også plass i budsjettet til å utvide og shine opp barneskolen vegg i vegg her, så blir nok bra.

God morgen fra Solli plass. Solen er på vei frem, kaffe i koppen og ingen lite møtevirksomhet. Da blir det produktivt. Utforsket nyåpnede Ambassaden i går. Anbefales.

God dag fra hjemmekontoret :) Varm kaffe i koppen, og Word er fyrt opp. "Hjemmeeksamen" frem til 5. januar, men hadde vært fint å komme i mål før juleferien. Ingen store planer utover at jeg skal ut og kjøpe bursdagsgave til niesen min i ettermiddag, før bursdagsselskapet venter i morgen.

Ha en fin torsdag, og Happy Thanksgiving to those celebrating. :USA

God morgen fra Jåttå,
Her er det full fres på bortekontoret. Møtene står i kø denne dagen.
I kveld blir det julemiddag på byen med gode kolleger.
Ha en fin dag.

God morgen fra InterContinental Jakarta. Får etterhvert tusle ned å teste ut frokosten. Program på dagtid her, før det blir Singapore Airlines tilbake til Europa i natt. 777-300ER på begge flighter. Ha en fin dag.

Prøv ut loungen på CGK , den er rimelig flott. Legg merke til inngangspartiet til loungen.

Her tror jeg noen trenger grunnleggende opplæring i amerikansk politikk. Det Demokratiske partiet i USA er ikke noe venstresideparti på noen som helst måte, selv om det er venstrefløyer der (Bernie Sanders som strengt tatt ikke er med i partiet). Det er nok i det store hele et høyreparti sett fra norsk perspektiv. Så sånn sett tror jeg DC8erns beskrivelse av Høyre egentlig passer greit, selv om partiet nok er noe lenger til høyre enn Høyre her til lands.

Det andre partiet altså GOP (Republikanerne) har gått full høyreradikal facsisme med en sterk autoritær retning under Trump. Ikke er de særlig glad i demokratiet heller. Det som Trump kommer av utspill om han blir valgt igjen burde rett og slett skremme hele den vestlige verden. Dvs 6 januar 2021 burde være nok for å skremme det amerikanske folket til å stemme på fyren igjen. Trump er farligere nå enn han var da han ble valgt i 2016. Den gang valgte han jo noen få kompetente mennesker som ikke kjøpte alt han kom med til å sitte i regjeringen hans. Den feilen gjør han neppe igjen, nå er det 100% Trump lojalitet som gjelder.

Jaja god dag fra Oslo - ikke noen store planer for dagen annet enn å fikse noen småting her og der. Ha en fin dag!

Last edited:
Gmorgen fra bortekontoret.. Nå gårre unna her, ser ut som det blir ut på vingene igjen mandag morgen.

Ble 5-6 timer i leiebil i går under ekstreme kjøreforhold (svart is, underkjølt, trailere i grøfta osv), frityren på O Learys var ødelagt, flyet forsinket, Bolten (Til 427 kroner) kjørte feil to ganger så jeg endet opp hjemme 00.30. Hyggelig å våkne hjemme da og se Dragen & arverekka.

Ble noen fine meter i svømmehallen og så er det middag med noe Dubai-connections på TC i kveld. Da er vel batteriet snart flatt tenker jeg.

Torsdag.jpg

God formiddag fra Kongsberg.

Dagen startet med noen rutinemessige blodprøver på sykehuset. Formen kjennes bra ut så vi får tro at prøvene også er ok. Nå er det par møter på blokken på Zoom og så blir det bridgespilling i kveld.

Prøv ut loungen på CGK , den er rimelig flott. Legg merke til inngangspartiet til loungen.

Stor og nesten litt forvirrende den delen SQ bruker med egne deler for SQ som igjen er delt opp basert på hvor man er i hierarkiet. Sitter her å ser misunnelig bort på døren det står «First» på….

cd1a013720deede864f89c87824dab41.jpg

Stor og nesten litt forvirrende den delen SQ bruker med egne deler for SQ som igjen er delt opp basert på hvor man er i hierarkiet. Sitter her å ser misunnelig bort på døren det står «First» på….

cd1a013720deede864f89c87824dab41.jpg
Jeg slipper å sitte å se på den døra når vi skal fly videre til Bali 11.01. Vi flyr fra Halim Perdanakusuma og der tror jeg ikke Batikk Air har noe lounge. Men vi ankommer CGK med Jetstar fra SIN 09.01 kl 08:30(be dem legge ut rød løper)Vi bor også litt billigere, ditt hotell er 4,5 ganger så dyrt og i KL var ditt 6 ganger så dyrt..

Her i den hest og ku luktende delen av Bærum (det er vel mest ride hest) er det snart tid for oppvask. Vi hadde våre foreldre til middag i går. Rotfrukt stappe og jegergryte med svigerfars selvskutte elg. Dekketøyet tåler ikke oppvaskmaskin, så da må det gjøres for hånd. Vi leter også etter en koffert som tidvis skal med inn i kabinen og av og til skal sjekkes inn. Nå selges nesten bare kofferter med 4 360graders svingbare hjul. Hjulene stjeler av volumet, så jeg vil helst ha med 2 hjul og som er litt myk.

God morgen, fortsatt, fra Lillestrøm. Her har jeg vært hos tannlegen og fått satt på krone på en jeksel. Det var ubehagelig. Men nå skal jeg forsøke å ringe Iberia for å få booket om en fleksibel Vueling flight som ble booket på Iberia.com. Usikker på hva som blir mest ubehagelig av tannlege eller Iberia. Frister nesten å bare booke en billett til istedenfor, men vi får prøve.

Ellers er det ikke store andre planer for denne dagen i helseuken min. Jobbe litt, men de har jo sånn Thanksgiving i USA så det er litt mindre å gjøre på jobb også.

Happy Thanksgiving til USA formistene våre!

UPDATE: Tannlege var værst. Altså Hællemåååååne, jeg har forsøkt å endre den bookingen online mange ganger. Så ringer jeg Iberia, de svarer etter 2 minutter. Er superhyggelige og sier at jeg helt klart kan endre den men hvis de gjør det koster det 20Euro. Så de kan heller guide meg igjennom å gjøre det online helt gratis. :)

Last edited:
Back