• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tisdag morgon

God formiddag!

Har begynt pre-flight preparations for min egen del, 77 timer til første flyturen min på 1 år. Sitter og leser http://www.fearofflyinghelp.com/ for 14 gang, er en meget fin onlineguide! Føler meg særdeles trygg på alt av flyteknisk og meteorologisk som jeg før var redd for - jo mer jeg leser og jo mer jeg ser jo bedre blir det :) Mangler bare den siste biten med min egen psyke som må roe seg og stole på bakkemannskap og sikkerhet...

Gleder meg nesten litt, jeg! :D

...og der fløy det en Orion forbi stuevinduet mitt, morro!

Gleder meg nesten litt, jeg! :D

.

Det er godt, og etterhvert vil du ikke ha behov for aa forberede deg heller. Dette gaar fint! ^_^

G'morgen fra Det Dype Soer ... 18 grader og skyet .. 95% luftfuktighet .. vaaknet et par ganger i natt av tungt regn, men naa er det opphold. Bommeli-bom kommer etterhvert ogsaa, sier'em. Vi synes aa vaere i 'summer pattern' allerede ..

Intet spess paa programmet idag, annet enn jobb og litt ARSEnal-ripping .. men naa er det paa tide aa sparke igang guttungen.

God morgen fra Nærsnes. Det var fuktig i innkjørselen, noe som tyder på regn i løpet av natten. Men jeg sover som en stein (pun intended!) og hørte ingenting.
Ingenting på programmet i dag. Muligens litt høytrykkspyling av nevnte innkjørsel. Tlf. vakt fra 06-16.
Gratulerer med 100-årsdagen NAK!
Ha en fin dag!

God morgen fra Edinburgh,
Her er det kjølig og overskyet idag , lett regn inn i mellom.
Travel dag med månedsmøte og inspeksjon av alt subsea utstyret i ettermiddag til fabrikkasjonsfeltet.
Håper å bli ferdig i tide til en pubrunde med gode kollegaer i kveld.
Ha en fin dag forumister.

God tirsdag fra en meget regnfyllt Seattle...etter en straalende vaar helg med B-17 kretsende lavt over Bainbridge hele soendagen....nydelig aa hoere sangen fra 4 stempel motorer.....

God tirsdag fra en meget regnfyllt Seattle...etter en straalende vaar helg med B-17 kretsende lavt over Bainbridge hele soendagen....nydelig aa hoere sangen fra 4 stempel motorer.....
Kanskje ikke så dumt å få vasket bort litt Jet A kanskje? :)

Får vel si god tirsdag kveld.

Kom hjem fra jobb kl. 15 og ble overrasket med hjemmelaga pizza av min kjære. Siden skulle jeg være støttekontakt fra kl 17 - 20 og når jeg kom hjem igjen ble jeg på nytt ovverasket med hjemmelaget kake; Verdens beste. Hadde sagt i fra om at jeg ikke ville feire noe, men slapp ikke helt unna, var veldig gøy å få servert så mye godt.

Hilsen fra Lista.

God aften fra KP4 på KNM HH!
I dag har vi løpt 3000m retest (hvor jeg hadde 1min forbedring fra sist løp for 3 uker siden! :D ), styrketester, trening til skarpskyttermerket og så avsluttet vi med en koselig tur i gassboden hvor vi fikk prøve å puste i CS-gass ... Først hadde vi vernemaske på, men etter to min tid måtte vi ta den av og forsøke å tiltale befalet.
Jeg begynte på "Rekrutt, 44 ... eg må ut!!!!!!" - det var helt grusomt...! Holdt ut i 10sek..

Ellers har jeg fått litt kveldsmat, og sitter nå med pcen på kasernen.

Ha en flott kveld folkens!

Back