• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Hjemme igjen etter en heftig helg i Stockholm. Skal prøve vannvogna noen dager nå. Ha en bra tirsdag:-)

God morgen fra Ullevål!
Første av ukas fem nattvakter er straks over. Skal bli gøttære enn prim å legge seg. Ingen planer, så her blir det bare å dunen i senga til langt utpå ettermiddagen. Oh joy!
Strålende dag ønskes :)

Grytidlig Tirsdag her i koloniene.
På fest igjen i kveld og begynner å bli sløv nå klokken 00:23, skjønt det er jo kaffetid på dette forumet.:rolleyes:

Må traske i bingen nå etter en hard dag med pen gevinst på aksjemarkedet og påfølgende feiring, eller ihvertfall unnskyldning for å feire.
Med Trumpen på tronen vet ikke aksjene hvor dem skal dra så man sitter på hogget og forsyner seg litt av usikkerheten.
Skål på det.:drink

God morgen fra Sandaker. -5 ute, men dessverre uteblir snøen inntil videre. PT time nå i morges, så om ikke annet så våkner jeg. To intervjuer etter lunsj, så får brukt skallen litt også. Ha en fin dag

Mornings fra bussrute 265E (ex242) som stamper i el-bilkøen mellom Slependen og Sandvika. Først jobb, så øl og burger i kveld! Kan ligge an til å bli en bra dag!

Mornings fra Lillestrøm. Sitter og dytter i meg kaffe mens jeg pønsker.

Snart bærer det vel inn til kontoret. Vanlig dag. Litt trim i kveld.

Savner vår og lys så man kan være ute. Grompf

Hadde bra

God morgen fra Snillfjord. :)

Delvis skyet opphold og det er meldt nesten 0 nedbør i dag, i alle fall ikke noe før til kveld. Litt tungstartet, men skal nok komme meg, en god frokost fikser biffen. Brukbart vær innbyr til litt spotting av ymse IC-ruter som raser forbi, mens man funderer på hva en skal bruke dagen til.
Burde kanskje fått liket utenfor dørene en tur for å trekke litt frisk fjellluft, så det kan være en plan det au. Egentlig ingen grunn til å barrikadere seg inne når snø og is er nesten fraværende.

Ha en fortreffelig en! :)

God dag fra BA 763. Ut på tur, selv om den hang i en syltynn tråd denne gangen grunnet jobb, men nå er jeg på tur. LAS neste et par dager og deretter julebord i Seattle. Litt redusert ettersom bagasjen forsvant så jeg må gjøre tiltak når jeg kommer frem.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Må traske i bingen nå etter en hard dag med pen gevinst på aksjemarkedet og påfølgende feiring, eller ihvertfall unnskyldning for å feire.
Med Trumpen på tronen vet ikke aksjene hvor dem skal dra så man sitter på hogget og forsyner seg litt av usikkerheten.
Skål på det.:drink

Skål! Tips om hvordan man får 250 til å bli 10.000 bottas med takk. ;p

G'morgen! Her skin sola, men det er småkjølig. Ser ut som at værbildet normaliserer seg litt. Ellers står området 'på hodet' etter at Falcons spilte seg til Superbowl søndag. Siden de spiller mot de motbydelige julsemakerene N-E Patriots, er jeg også motvillig Falcons-tilhenger.

G'morgen! Her skin sola, men det er småkjølig. Ser ut som at værbildet normaliserer seg litt. Ellers står området 'på hodet' etter at Falcons spilte seg til Superbowl søndag. Siden de spiller mot de motbydelige julsemakerene N-E Patriots, er jeg også motvillig Falcons-tilhenger.

Hm nå fikk jeg lyst til å høre med SAS hvor mange laken de skal ha for å endre billetten min til dagen etter. Det å se superbowl i USA på en pub og det lokale laget er der frister... Ikke storfan av sporten men må innrømme at jeg så på playoffen litt..

God ettermiddag - forsøkt å få gjort noe arbeid med ting, men ikke lett når man har tankene sine et annet sted.

Tja, den oppskriften har jeg enda ikke, men jobber med saken.:lol:

Det jeg pusler med er hverken stort eller fint, men det blir småpenger av det, samt at det blir litt adrenalin rush når det går bra, og depresjon når det går dårlig.
Igår satset jeg 50 000 daler på en aksje som heter QCOM.
Kjøpte i 10 tiden på morran for $54.95 og solgte et par timer senere for $55.83, fortjenesten på 2 timer var $778. Gjorde det samme 2 dager i forveien fikk da også $750 i gevinst. Ca $1500 daler for å klikke på en iPhone. (Høres bedre ut på Norsk, 12 500 kroner :colgate:)
Gjorde det samme i fjor med blant annet Ford aksjer (F) og cashet inn ganske bra. Ikke nok til å leve på, men det blir øl pæng.
For mange år siden satset jeg større og tapte det meste så man har lært seg å være forsiktig. Ikke bli grådig er vel oppskriften.
Det er 50% vinnersjanse på dette spillet. Aksjen kan enten gå opp, eller den kan få ned.
Sitter nå og venter på at QCOM og F skal gå litt ned, ser da på nyhetene om det er noe alvorlig på gang, hvis ikke kjøper jeg aksjer og sitter og håper de skal gå opp igjen. Går de ned venter jeg til neste dag. Som en katt som sitter ved muse hullet.

Siden dette nå har snudd seg til en investerings tråd så har jeg et par eksempler på hvordan det ikke skal gjøres:

For mange år siden jobbet jeg for Tower Air og la etter hvert merke til at aksjene gikk opp hver sommer og ned hver vinter.
$4 per aksje sommerstid og $2 på vinteren.
Begynte å kjøpe noen tusen aksjer hver vinter og solgte hver sommer.
Dette gikk jo veldig bra og det ble øl-pæng.
Så skulle jeg ta den store og kjøpte aksjer for $30,000 en høst når det var $2.
Så slo dem seg konkurs..:o
Mistet ikke bare jobben, men også aksje kapitalen.

Et annet eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det:
Et selskap som het Medix solgte billige aksjer, en kjenning av meg som visste noe om slikt sa at denne aksjen kom til å ta av som en rakett.
Jeg kjøpte 10 000 aksjer for ca en dollar per stykk.
Så begynte raketten å stige, den gikk opp til 9.5 dollar eller så.
Jeg solgte ikke for jeg ventet på 15.
Så begynte den å dale, jeg solgte ikke for hadde fremdeles 15 i bakhodet.
Så var den tilbake på en dollar og jeg solgte hele bunten uten en cent i fortjeneste. Skulle ikke ha blott grådig og skulle ha solgt på 9.5.

Hodt på mye før med Boeing og Phillip Morris aksjer, kunne sitte foran PC en og ta inn 1000 daler på en dag, men det ble risikabelt, mye begynner flaks ute og gikk der.
For 22-23 år siden kjøpte jeg Apple for 9 dollar eller i det området.
Solgte noen måneder senere for det dobbelte. Trodde jeg var et geni.
Nå er dem verdt 10 ganger så mye, skulle ha beholdt ja.
Tjente også en del på Southwest aksjer, leste i et blad at dem var underpriset.
Kjøpte for 5 store og solgte for 10. Ble mye øl ut av det, men drukket fort opp også.:colgate:

Har lært på livets harde skole og kjører nå veldig forsiktig på aksjemarkedet, har ikke råd til å tape mye, derfor tar jeg heller mindre sjanser og tar inn en liten skvett her og der.

You win some you loose some.

Husker jeg satt på en Norwegian flight helt i starten. De skulle selge aksjer i bolaget og gikk rundt i kabinen og tilbød aksjer. Kan det ha vært 9,- kroner stykket? Jeg hadde ikke penger, ellers hadde jeg kjøpt. Grrrrrr...

Litt senere ble jeg tilbudt å være enedistributør for Sonos. Ikke tale om - svarte jeg.

Men så har man gjort noen rette valg også, da. Sånn er livet

You win some you loose some.

Husker jeg satt på en Norwegian flight helt i starten. De skulle selge aksjer i bolaget og gikk rundt i kabinen og tilbød aksjer. Kan det ha vært 9,- kroner stykket? Jeg hadde ikke penger, ellers hadde jeg kjøpt. Grrrrrr...

Litt senere ble jeg tilbudt å være enedistributør for Sonos. Ikke tale om - svarte jeg.

Men så har man gjort noen rette valg også, da. Sånn er livet

Joda, opp og ned i livet, og et pust i sivet.
Man må være fornøyd med det man har og har fått til.
Tenker av og til på gamle venner som enten er død av kreft eller ulykker, eller som sitter i rullestol.
De hadde ikke klaget på noen dårlige dager på aksjemarkedet eller annen syting fra meg at det er dyrt å ta oljeskift på båten, eller været i Bahamas kunne vært bedre på siste turen over ditt eller at jeg måtte fly som styrmann for noen år før jeg ble skipper.
Nei, man har vært svinheldig uansett hvordan det ser ut av og til.

Vi får skåle, feire og være takknemlig hver dag...:drink

God aften fra Stavanger.
En Innholdsrik dag er over. Første akt på jobben var meget produktiv. Andre alt gikk med til å diskutere med en medforumist som skal på bonus tur i F. Då da ble jeg smittet og røk på med noen timer til ulike søk.
På eftan har en vert å handla med minste tøtta som skal på ball te helgen.
Da stenger tirsdagen.

Back