God tirsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Gårsdagen ble avsluttet med 6-retters middag på Feinschmecker...vanvittig bra!!! Nå er det frokost på Radisson SAS Scandinavia som venter. Ha en bedre tirsdag - 5 dager igjen til julaften!

God kveld i fra veldig vest....stillheten senker seg over Bainbridge Island i vest....det er minus et par grader...og stjerneklart......og vi er klare for Julebrannbilen....en Bainbridge Tradisjon som ikke lar seg stoppe av storm, mangel paa elektrisitet eller Republikanere....

Eller lurer LN-MOW og jeg paa om KOG er i slekt med Trond Granlund :question:

God morgen fra Vindern.
Litt jetlag, så natten varte bare fra 2 til 6. Norsk fersk grovbrød var utrolig godt en mørk desembermorgen.

Kan IKKE påstå at jeg savner USA, selv om jeg har mange gode minner...

God morgen fra København. Fortsatt mørkt her og etter 2 uker kun med eksamensforberedelser er det på tide å komme seg på jobb igjen. Ha en fin dag

God morgen fra Drammen. -3 og stjerneklart, men foreløpig lite som minner om hvit jul.

I går kveld ble veggen mellom kjøkkenet som stua revet (måtte få plass til juletreet :D ) så i kveld er det å bære alle restene ut i tilhengeren for å få kjørt det bort på onsdag. Dessverre støver gips noe alldeles forjævlig, så det blir littegranne rengjøring på torsdag eller fredag er jeg redd...

Kaldt og rimete på Nærsnes.Ny dag med standby,så det blir endel indretjeneste idag også.Senere blir det innkjøp av ny mobil (som også virker i Japan) og levering av julepresanger.Så blir det lesing i bruksanvisninger for det nye kameraet,den nye mobilen og den nyinnkjøpte mikrobølgeovnen.Men først frokost!:D

God morgen. Da er jeg ute på min siste reise før jul, og sitter nå på Værnes og venter på flyet til Oslo. Tett snøvær her akkurat nå, og rullebanen ser ut il å være stengt pga snøbrøyting. Så avgangen er allerede forsinket med 35 minutter ser det ut til. Jaja, ikke så mye å gjøre med det. Godt å sitte inne i alle fall, med en kopp varm kaffe og bra internettilgang:lol:

Hoy, tror jeg gleder meg til jul... Etter en dag med snømåking på gårdsplassen x 3 var jeg litt sliten og la meg kl 0020 og hadde satt mobilen til å vekke meg kl 0500 i god tid for å komme seg på jobb. Kl 0345 våknet kroppen og var lys våken :huh:
Jaja, fikk jammen måket innkjørslen før jobb og 1000 kg post ventet meg ombord på morgenflyet!
Fikk meg også en tur til Værnes for å bytte familiens julegaver med tante i går ettermiddag/kveld. Tur/retur på ca 2 timer og 30 min, var tanken da, he he
Snø på Helgeland gjorde sitt til at flyet ble over 1 time forsinket fra Værnes, og når vi skulle lande i Mosjøen... Snø!!!
Etter noen runder på holding kom vi da ned, og vi fikk skikkelig valuta for pengene (i ekstra flytid) ^_^

MJF melder ellers om stigende temperaturer og snøfall i byger... minus 0,8 akkurat nå... Skal virkelig julesnøen forsvinne, huff...

Egil

God morgen fra hovedstaden,
Ankom jobben ca 12/2 time seint imorges .
Avreise med SK4002 LN-RCY , 737.883 gikk ikke etter skjema.
Etter startup taxet vi ned for avgang på bane 18. Det ble kort morro. Kunn litt gass og aborted take-off før vi taxet tilbake til gaten.
Skipper'n opplyste at et av navigasjonssystemene falt ut.
Det kom en mekk for å se på elektronikken og tiden gikk. Det kom en mekk til og tiden gikk. Skipper,n opplyste de skulle ned å kikke i "kjeller'n" på kjerra.
Etter en time "ordnet" det seg. Det ble ny oppstart og turen over fjellet med full kjerre kunne starte for alvor. fin tur og nydelig tiløp til soloppgang i øst.
En rekke folk mistet sine videreforbindelser innen norden og Europa. De var "pissed off" og gav høylydt uttrykk for det.
Jeg mistet kun flytoget inn til Skøyen, men så går jo disse til gjengjeld hvert 20min.
Baggasjen kom tregt. Etter 20 min gikk jeg bort tilskranken for å etterlyse denne. Jeg fikk en grundig orientering av damene bak skranken om rutinene på OSL uten at det interesserte meg noe særlig idag.
På bånd 3 sto det at baggasjen skulle komme og det sto til og med at siste bag var kommet for det var kommet noe som helst!
Vel etter nye 6-7 minutter var det en medpassasjer som fant ut at baggasjen nå kom på bånd 2!
Damene i SKBU baggasje service ble nå svar skylding.
Enda flere mistet sine videreforbindelser som resultat av denne trege baggasjeutleveringen.
Man skulle tro at når SK4002 var over timen i forsinkelse at de kunne fått prioritert rask utlevering av baggasje til paxen! Mange ble naturligvis forbannet der de skulle på henholdsvis jobbreise og juleferie.
DY fikk enda flere kunder denne dagen.
Jeg må si at jeg begynner å merke at BTS på Sola er borte. Tendensen jeg har opplevd siste året er at det stadig blir flere slike tekniske forsinkelser på morgenflyene.
BU hadde riktignok også fra tid til annen en teknisk forsinkelse i sin tid, men jeg synes nå å merke en endring av slike forsinkelser til det verre.
Jeg har ingen statistikk og vise til , kun mine opplevelser. Jeg er ikke den eneste som opplever dette etter mine kolleger å dømme.
Det spørs om jeg ikke må prøve DY litt utpå nyåret.
Togturen fra OSL til Skøyen gikk på tiden.
Returen går imorgen kveld med DSK 4047 og jeg håper kjerra ikke "detter fra hverandre".
Ha en fin dag og ikke stress for mye før jul!

svarte og.... Etter å ha gitt opp å nå møtet i OsLo i dag etter at Værnes snødde ned kastet jeg meg rund for å ta formiddagsflyet tilbake til Mosjøen. Gikk ca 1 time sen pga snørydding og avising. Men det var tydeligvis ikke dagen idag for å reise... Tett snøvær i Mosjøen også,med det resultat at jeg landet på Mo istedet. Så akkurat nå sitter jeg i en skranglete minibuss på vei til MJF igjen. En hel dag på reise til ingen nytte

God formiddag fra Bodø

God formiddag allesammen. Sitter hjemme i Bodø og ser på at det snør tett. Skal på jobb kl 1420. Spent på hvordan dagen på jobb kommer til å bli i dag med dette været.
Siste to dagene på jobb har vi vært kraftig forsinket pga snøvær og lite bemanning hos ACC i bodø. I går sto vi 1 time i Sandnessjøen pga slot. Kjedelig ettersom vi hadde en missed apporoach og holding i 20 minutter over Sandnesjøen pga tette snøbyger over flyplassen. Når vi endelig kom oss ned ble først rullebanen stengt 30 min pga brøyting.
Ser på wideroe.no at det har vært noen kanseleringer i dag allerede pga weath.
Ha en fortsatt fin fin dag

fælt så uheldig du er Ole Johan - hadde ikke du problemer med å komme til julebordet også?

Glad ettermiddag fra Asker. Litt jobbing med bildene fra OSL i dag, pluss pakking av servise (ingen flere gjester før etter flyttingen nå), glass og kaffekrus! Nå skal vi snart flytte, gitt!

Og de gamle kom seg direkte til Australia på ID-billetter. Economy på SAS OSL-LHR, Economy Plus på UA LHR-LAX og jammen fikk jeg ikke melding i natt om at de hadde kommet seg med UA Business Class LAX-SYD. Har aldri opplevd noen som har så flaks på ID-billetter. Tipper de gamle er slitne etter 30+ timer på tur...

Det stemmer CK , det er tredje gangen på kort tid nå jeg erfarer en større forsinkelse.

God morgen her fra veikrysset hvor det fortsatt er moerkt .. Har akkurat foret trakteren og kaffeduften er begynt aa bre seg gjennom rommet ...

Ja da var jeg tilbake på jobb! Som Farmer allerede har fortalt misset vi et fly i formiddag da snøen på død og liv skulle ha en siste krampetrekning over MJF...
Nå er det derimot 2,3 varme og regn regn regn...
Spørs om det kan bli litt glatt i kveld :cry:

Egil

Back