God tirsdag morgen fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
….ingen god morgen paa her paa vestkysten, ny dag - ny masseskyting, denne gangen i by (liten) hvor min gode kollega bor. Det som sjelden kommer frem er hvordan dette paavirker hele samfunnet der det skjer, min kollega har barn i den lokale skolen og ingen sov i natt, barna toerr ikke gaa paa skolen (som ofte er maal for disse «oevelsene» - dog var det en annen gruppe som ble utsatt).

Ikke kan man engang diskutere aarsaker, men derimot er det fritt frem for aa angripe de paaroerte og beroerte (ja selv politikere gjoer dette) it really Sucks !

….ingen god morgen paa her paa vestkysten, ny dag - ny masseskyting, denne gangen i by (liten) hvor min gode kollega bor. Det som sjelden kommer frem er hvordan dette paavirker hele samfunnet der det skjer, min kollega har barn i den lokale skolen og ingen sov i natt, barna toerr ikke gaa paa skolen (som ofte er maal for disse «oevelsene» - dog var det en annen gruppe som ble utsatt).

Ikke kan man engang diskutere aarsaker, men derimot er det fritt frem for aa angripe de paaroerte og beroerte (ja selv politikere gjoer dette) it really Sucks !

Snakker vi om masseskytingen i Half Moon Bay? Ja det er virkelig skummelt det her. Så pressekonferanse på lokal tven her for et par timer siden. Jeg har jo gått på mange barer under oppholdet her og tenker jo at det også dessverre er en arena for sånt. Det var jo en nattklubb i BAton Rouge som ble utsatt for masseskyting og også under kinesisk nyttårsfeiring i LA var det vel en slags bar/forsamlingslokale. Half Moon Bay virker det som det var på et par gårder. Men det er rart å tenke på. Half Moon Bay er jo ganske kort unna San Francisco også. Og ja det er naturlig at det påvirker folk som bor der, Half Moon Bay er jo ikke et utpreget stort sted heller.

Nei er glad jeg skal heimat faktisk til Oslo, hvor det jo er tidvis skyting, men ikke i en så stor skala. Og skyting som skjer i Oslo er som oftest mellom kriminelle gjenger, dvs lite sannsynlig for at tredjeperson blir rammet. Men pride skytingen i fjor står jo sterkt i bakhodet.

Last edited:
Og skyting som skjer i Oslo er som oftest mellom kriminelle gjenger, dvs lite sannsynlig for at tredjeperson blir rammet. Men pride skytingen i fjor står jo sterkt i bakhodet.

Først av alt er det helt tragisk med de mange skyteepisodene i USA og hvordan de berører hele samfunn som DC-8-63 sier.

Jeg husker jo spesielt godt terroren som var i Kongsberg høsten 2021 der 5 totalt uskyldige mennesker ble drept. Hele byen ble berørt av dette. Dette var det en gal person som stod bak.

Og som om ikke rushtrafikken i Atlanta er ille nok ...

Attachments

• Skjermbilde 2023-01-24 172747.jpg
    Skjermbilde 2023-01-24 172747.jpg
    35.6 KB · Views: 48
Back