God tirsdag morgen fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen. Kofferten er pakket og jeg er klar for en morgen og formiddag på skinner...Røros venter. Mandagen ble særdeles bra...så nå må vi bare vente til fredag... Gjør tirsdagen bra!

God morgen fra Hvalstad. Yngstemann gjorde det lurt i å sove litt lenger, men første espresso er alt innabords. Så blir det etterhvert L1 til jobb. Heldigvis fikk jeg ringt Sixt i går og endret bestillingen i Frankrike om en måned, etter jeg klarte bestille 3 ganger så mange barneseter som jeg behøver. Ha en fin dag

God morgen fra Mjøndalen. Ny dag nye muligheter til å lære noe. Alltid spennende når man er i gang i ny jobb. Pendlingen med toget går overraskende greit! Resten av huset sover så får lage meg frokost stille så ingen vekkes. Ha en flott dag!

God morgen fra Wien. Her er det straks utsjekking og OS tilbake til OSL. Litt regn akkurat i øyeblikket men tror det gir seg snart. Ha en fin en! :)

God morgen fra kontoret.. Den værste etter-ferien sorgen er allerede over og vi kan konstantere at jet-lag fremdeles er tøv. Selv femåringen er i rute etter to døgn hjemme og undertegnede trenger kun halvannet glass franske druer for å sove.

I dag er det en sykevisitt på programmet og en liten tur ned i byen for å hente kosemat.. Dragen ville ha green curry og det er det dårlig med i Vettakollen.

Nyt dagen..

God morgen fra Snillfjord. :)

Skyet opphold, og muligens regn i ettermiddag, ikke så dumt så tørt som det har vært.

Her er både den på 2 og den på 4 bein oppe. Straks en luftetur før det blir frokost og litt hagerelaterte oppgaver. I går hadde man sitt livs første observasjon av huggorm også, en interessant opplevelse faktisk- dog blir det å passe bedre på nabobikkja man har ansvaret for.

4 dager til sommerens siste utflukt, destinasjon: Steinkjer og Malm.

En fortreffelig en ønskes. :)

God morgen fra Clarion Post i Gøteborg. Første lille signingsferd med ny kollega.

Først litt møter ca her i byen og så nedover til Malmø

Ha en fin en

God morgen fra Sao Paulo! Nettopp landet fra Bogotá med en eldre Avianca a330-200, men med flatbeds og kun 5timer og 30 minutter flight så det har gått helt fint. En del turbulens mens vi fløy over Amazonas...(but Hey- there’s a jungle down there;-)....så litt risting er vel det minste man bør tåle når man tar seg igjennom dette område.

Nå videre med Aerolineas Argentinas til Buenos Aires!
Ha en strålende dag!

Last edited:
God eftan fra Skaun!

Jobbdag og hjemmeuke for en gangs skyld, neste uke skal man "omgås" i Arendal...

Fulgte en merkelig flight på Flightradar i natt, kanskje noen av dere kan hjelpe? UKL5038 dukket plutselig opp fra "ingenting" ut i havet like nord for Tromsø. Var en Antonov A-12BK fra Ukraine Air Alliance sto det. Et par timer senere hørte jeg en merkelig lyd over Skaun, og da var det samme fly som kom lavt over toppene her med motorlyd som bare en Antonov klarer. Lå bare i rundt 200kts en periode, før den beveget seg sørover. Så i natt at flyet landet i Liverpool av alle plasser, men hvilken flight var dette da, og hvor kom maskinen fra?? Sjekket Svalbard Airport men sto ingenting om denne flighten der, og russerne er vel ikke glade i Ukrainere i sitt luftrom?? Spøkelsesflight..

Ser frem til å høre konspirasjonsteoriene her nå! :)

Kim

Disse gutta tar fraktroppdrag over hele verden. Vi ser dem til og med her i Atlanta innimellom. Gikk Leipzig-Aalborg-nordover i går.

De vises kun på MLAT så derfor blir det en del hull i listene til FR24. Ut ifra strekene, virker Svalbrd logisk. Den gikk rett nordover fra Aalborg og 'forsvant' i cruisehøyde (23.000 fot) vest for Tromsø, da MLAT-dekningen opphørte

Last edited:
Back