• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag fra Stavanger

Spøk til revolver: Er ikke så gira på å fly i år.
Hadde til og med begynte å planlegge en ferie pre-corona med masse Vy, SJ, Deutsche Bahn og danskebåter ned til Hamburg, og en plan B med en avstikker til Basel. Så kom Corona, og nå er jeg i hvertfall ikke spesielt gira på å fly.

Hva?!? Før Corona... hvorfor det?
Har du blitt lei av å fly, eller er det bare "forandring fryder".

Hva?!? Før Corona... hvorfor det?
Har du blitt lei av å fly, eller er det bare "forandring fryder".

Ta f.eks. det som skulle bli årets ferie: Hamburg for å besøke Miniatur-Wunderland. Med fly fiser man jo ned på under to timer. Liker ofte å bruke litt tid, sånn for å føle på at man "er på tur". Tar man en danskebåt er man litt "fanget" om bord, og da føler jeg at jeg rekker å slappe av. Litt samme med tog. Det tar lenger tid, og man har samtidig en på mange måter bedre utsikt enn fra et flyvindu (ikke nødvendigvis bedre, men bedre på en annen måte)

I tillegg synes jeg det å planlegge turen er gøy, så det å måtte booke tre separate togbilletter pluss en overnatting underveis er da mye morsommere enn å bare booke en flybilett. Også får man se andre steder.

F.eks. skulle jeg for noen år siden komme meg fra Frankfurt til Oslo, og brukte tog og DFDS med en overnatting i København.

Satser på å gjennomføre Hamburgturen neste år, kanskje med en avstikker litt lenger sørover.

Ta f.eks. det som skulle bli årets ferie: Hamburg for å besøke Miniatur-Wunderland. Med fly fiser man jo ned på under to timer. Liker ofte å bruke litt tid, sånn for å føle på at man "er på tur". Tar man en danskebåt er man litt "fanget" om bord, og da føler jeg at jeg rekker å slappe av. Litt samme med tog. Det tar lenger tid, og man har samtidig en på mange måter bedre utsikt enn fra et flyvindu (ikke nødvendigvis bedre, men bedre på en annen måte)

I tillegg synes jeg det å planlegge turen er gøy, så det å måtte booke tre separate togbilletter pluss en overnatting underveis er da mye morsommere enn å bare booke en flybilett. Også får man se andre steder.

F.eks. skulle jeg for noen år siden komme meg fra Frankfurt til Oslo, og brukte tog og DFDS med en overnatting i København.

Satser på å gjennomføre Hamburgturen neste år, kanskje med en avstikker litt lenger sørover.

Ja det er jeg enig med deg i. Jeg liker heller ikke korte reiser.

Det er derfor jeg elsker over 10 timers flytur til SFO. Da få man slappet av og kan nyte turen (akkurat som Fnate sier).
Men, jeg liker veldig godt båter også. Har vært på mange båt turer til Danmark.

Jeg syns også det er morsomt å planlegge reiser :)

Hva?!? Finnes det 2 Martin??
Akkurat som Fnate og Elefanten (eller var det Fante og Fnate) :8: :wow:

Bare i Norge fins det snaut 18.000 med Martin som første eller enste fornavn.
Også vet jeg om en Martin i Skottland.

Men her tror jeg Fnate siktet til meg.

Dette er vel mer i hans gate ... ;)

8a20da4a00ebb1291bbe50e2bd76084b.jpg

Nå snakker dere om bilmerker og gitarmerker, som forøvrig er oppkalt etter noens etternavn. Jeg tenkte på fornavn. Ca 21814 menn (og 5 kvinner) som heter det i Norge, pluss at jeg sånn halvvegs kjenner en fyr i nærheten av Inverness som heter Martin. Også er det sikkert et par til rundt omkring.

Back