• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tirsdag fra Stavanger

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Mornings fra Stavanger. Sitter her med dagens første kaffekopp. Før det blir buss til Forus i dag. Ha en fin dag forumister.

God morgen fra Ålborg. Klar for nok en sjøreise om værgudene vil. Fergene mellom Hirtshals og Kristiansand har hatt noen dager til kai pga vind...men man kan jo håpe de seiler igjen i dag. Nå morgenmad og kaffe før vi kjører til Hirtshals. Sett sjøbein!

God morgen fra Hamar stasjon. Ut på togsightseeing i dag, samt komplettere loggen over togtyper jeg har reist med (av de Norske Tog har par i dag).

Ha en god en :)

Morn fra jobb, hvor det i ferietrafikkens navn ble bil for tog (selv om toget mitt går). Ferien nærmer seg, så får vi se hvor jeg får lov av Erna til å ha ferien, fasiten kommer vel på fredag.

God morgen fra Hamar stasjon. Ut på togsightseeing i dag, samt komplettere loggen over togtyper jeg har reist med (av de Norske Tog har par i dag).

Gjetter på en Type 93 (alternativt, 92) i retning bergstaden?

Gjetter på en Type 93 (alternativt, 92) i retning bergstaden?

Stemmer vel at jeg sitter om bord i en Type 93, ja. Og særlig mange andre retninger utni fra Hamar går vel ikke den typen?

Blir Type 92 senere, samt at jeg har lagt inn en mulighet for litt 74 på tampen av dagen.

Last edited:
Stemmer vel at jeg sitter om bord i en Type 93, ja. Og særlig mange andre retninger utni fra Hamar går vel ikke den typen?

Blir Type 93 senere, samt at jeg har lagt inn en mulighet for litt 74 på tampen av dagen.

Bare du slipper type 92. Det er en trikk som går på diesel mener jeg da. :p
God formdiddan fra Oslo - en legetime står på planen i 14 tia og så blir det øl med en kompis i kveld. Er ikke helt feil.

Bare du slipper type 92. Det er en trikk som går på diesel mener jeg da. :p

Typo i forrige post. Blir 92 etterpå. Synes nå 93 minner om en trikk og jeg, da men.

Tips om man skal ta toget fra Evenstad: Stå synlig på perrongen. Første gang jeg har opplevd at et tog måtte rygge tilbake.

God morgen fra kontoret, det real kontor. Så da skal det kontoreres litt. Startet dagen med en sykkeltur, og var egentlig ganske greit med sykkel for tog. Ha en fin dag

God morgn fra kaffkoppn. Samm planr som i går og i morgn - dvs ingn. Dt nst som har skjdd r at bokstavn e på tastaturt har slått sg vrang.

Typo i forrige post. Blir 92 etterpå. Synes nå 93 minner om en trikk og jeg, da men.

Tips om man skal ta toget fra Evenstad: Stå synlig på perrongen. Første gang jeg har opplevd at et tog måtte rygge tilbake.

Hva i all verden er det å finne på - på Evenstad? Såvidt jeg vet er det en gudsforlatt plass. Og ja du var nok antagelig på stopper ved behov stasjon - da må man være veldig godt synlig på plattformen slik at toget rekker å stoppe.

Hva i all verden er det å finne på - på Evenstad? Såvidt jeg vet er det en gudsforlatt plass. Og ja du var nok antagelig på stopper ved behov stasjon - da må man være veldig godt synlig på plattformen slik at toget rekker å stoppe.

Vel, ver bare at det var ei som ville komme seg vekk derifra med toget. Pratet visstnok ikke norsk heller.

Forøvrig kan man gå på skole der:

https://www.inn.no/om-hoegskolen/studiesteder/studiested-evenstad

Brødsmuler borte - eeeeeee virker igjen.

Hva i all verden er det å finne på - på Evenstad? Såvidt jeg vet er det en gudsforlatt plass.
Det er mange små plasser i landet vårt, som hverken behøver å være kjedelige eller gudsforlatte selv om de ikke har like mye fyll og fanteri som Grünerløkka. Dessuten har Evenstad kirke så helt gudsforlatt er den jo ikke :D

Brødsmuler borte - eeeeeee virker igjen.

Det er mange små plasser i landet vårt, som hverken behøver å være kjedelige eller gudsforlatte selv om de ikke har like mye fyll og fanteri som Grünerløkka. Dessuten har Evenstad kirke så helt gudsforlatt er den jo ikke :D

Haha nei altså jeg forventer ikke action som Løkka hele tiden altså men det må da være en mellomting her. ;) Jeg hadde nok heller dratt til Koppang eller Rena feks hvor det kanskje er noe som er verdt å se.

Mornings´fra Oslo. Tregt å våkne i dag, så bøtter først nedpå litt kaffe nå, før dukkert i fjorden. Så burde en vel klare å være våken til 12-tiden eller så, klar for et par avslappede gjøremål i ettermiddag. :)

God morgen fra Gaustadbygda. For første gang siden sånn ca Påske sitter jeg her på kontoret og oppdaget at det ikke var så mye forefallende småting å gjøre. En strålende følelse. Desverre er det en del ting jeg har utsatt siden ca Påske, og de er ikke like fristende å sette i gang med. Det er ikke 100% tilfeldig hvilke jeg har utsatt heller. Men om 4 dager er det ferie.

Ha en brillefin dag

Hei fra SK252, første flight på 4 måneder. Rart, samtidig godt. Fløy hver eneste kalendermåned fra juni 2012-mars 2020, så nå starter man fra scratch juli 2020 til ?? Once a nerd, always a nerd [emoji23][emoji23]

Take-off, woooohoooooo!!!

God morgen fra knausen.. Fjerde nydelig koppen med kaffe er inntatt og nå blir den faktisk laget perfekt av den eldste arvingen.. Etter snart tredve år med forskjellige varianter fra fancy italienske trykk-kokere, trakter, maskiner osv. så vinner fremdeles å male bønner (utrolig nok Evergood Dark Roast) presset på oppvarmet Espro aluminium press-kanne med dobbelt filter.. Mmm

I dag blir det muligvis en gåtur ned til Løkka og kjøre en hipster-dag med påfølgende middag på en av sjappene der. Prøvde den "nye" Nigthawk Diner forrige uke som fremdeles ser kul ut, men hadde noe mat som var brekk-verdig. Litt trist, for med god amerkiansk mat så hadde den vært en inner-nier.

93-trikken kom fram til Røros. Fått meg en pølse og venter på det jeg tror er en 92-trikk tilbake.

4e86b246f52c475fb8b09dd6da78b947.jpg

Back