God tirsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: God tirsdag fra Røros

Hei fra Trondheim!
Startet dagen rolig i 11-tiden, for i morges fant jeg ut at nettopp i dag var en fin dag å sove mer enn vanlig. Kjekt å bruke opp noe fleksitid også, har i overkant mye av det.

I kveld er det lutefisklag, der jeg skal spise noe annet enn det. Foretrekker å dø på en litt mer normal måte. Skjønner ikke at lutefisk anses som delikatesse. Er det virkelig noen som med hånden på hjertet kan si at de elsker smaken til lutefisk? Og da mener jeg uten alt tilbehør... for hvis det er tilbehøret som er det som er bra, hvorfor ikke holde seg til kun det?

Jeg er sikkert ikke integrert nok, men det får bare være slik.
*pust inn, pust ut*

Ha en flott dag!

I kveld er det lutefisklag, der jeg skal spise noe annet enn det. Foretrekker å dø på en litt mer normal måte. Skjønner ikke at lutefisk anses som delikatesse. Er det virkelig noen som med hånden på hjertet kan si at de elsker smaken til lutefisk? Og da mener jeg uten alt tilbehør... for hvis det er tilbehøret som er det som er bra, hvorfor ikke holde seg til kun det?

Jeg er sikkert ikke integrert nok, men det får bare være slik.
*pust inn, pust ut*

Ha en flott dag!

He he - herlig observert. Jeg lager alltid lutefisk hvor jeg bytter ut rælet med nydelig dampet klippfisk. Da blir det et herremåltid.

Tørrfesk gir jeg til bikkja. Nydelig tilberedt lutefisk er en delikatesse.

Tørrfesk gir jeg til bikkja. Nydelig tilberedt lutefisk er en delikatesse.

Joa.. men tviler på at tørrfisken du gir til bikkja er av prima klippfisk-kvalitet. Det hjelper fint lite at det er en delikatesse hvis FlyingDutchman synes det smaker mierda ;)

Er ikke fermentert hestemelk også delikatesse i blant annet Mongolia?

Uansett fin måte å "lære" folk å tilpasse seg denne julematen.

Joa.. men tviler på at tørrfisken du gir til bikkja er av prima klippfisk-kvalitet. Det hjelper fint lite at det er en delikatesse hvis FlyingDutchman synes det smaker mierda ;)

Er ikke fermentert hestemelk også delikatesse i blant annet Mongolia?

De klager ikke ... ;)

Har hørt at det til og med spises sauehuer enkelte plasser. Makan!

Artig å se at det ble litt diskusjon :D
Det ble "annerledes ribbe" (slik sto det på menyen), som viste seg å være ribbe med Asiatisk vri. Helt innafor!

Back