God tirsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Her åpnes snart hjemmekontoret og det blir nok noen kilometer i stuene i dag også...i går fikk jeg gått over 14 kilometer mens jeg snakket kollegaer, kunder og samarbeidspartnere. Ha en bra tirsdag der du er.

God morgen fra Forus. Litt tungt å komme i gang med arbeidsdagen etter seks dager fri. Men det ordner seg nok. Hjelper muligens å åpne termosen? Ha en fin dag forumister!

God morgen fra Hvalstad hvor 1 av 2 arvinger er levert, så jeg rekker en espresso mellom de to leveringene. -10 og vinterstemning. Treningsfri, men får vel ta en tur til Asker for en poltur, litt kanelbollespising og litt annet for å holde butikkene i live. Ha en fin dag

God morgen fra havet vest av Portugal.

Bekmørkt og en kopp med te gjør at vakten får en rolig start. Seilasen fortsetter nordover.
Alle tok korona test i går. Har ikke hørt noe enda så da er vel alt vel.

Ha en fin dag

FQTV

God morgen fra Oslo. Snart klar for å dra til retten for muligens være meddommer. Er kun innkalt som vara denne gang så forhåpentligvis slipper jeg ut derfra etter kort tid. Sånn gikk det iallefall sist jeg var innkalt som vara. Hvis ikke så blir det det jeg gjør i dag og i morgen. Alternativet hadde vært og fått en bot og det gidder man ikke.

Last edited:
Hei fra en temmelig iskald skogkant.

Kun kaffe i dag da det er den årlige EU kontrollen hos bedriftslegen. Spent på dommen etter svært mye fysisk aktivitet men også er herlig usunt inntak.

Etter dette blir det en tur i skogen igjen med ca to meter asfalt fra dør til mark. Middagen handles på CC og skal inntas med hele hurven på hjemmekino - rigge opp denne såkalte smarte TVen som støver ned tar meg sikkert ikke mer enn en drøy time.

God morgen

Her er kontoret fyrt opp, ble litt hjemmekontorering på morningen før man satte kursen nordover. Med fruen hjemme og tenåring på hjemmeskole annenhver dag så var valget om å benytte kontoret enkelt. Halve staben hos oss sitter hjemme og hos søster butikken er det kun folk tilstede når de har flyavgang. Så da blir det godt og romslig på kontoret. Faktisk helt greit :)

Ettermiddagen bringer en tur til Horten for å fikse litt hos svigerfar som akkurat flyttet.
Ikke så imponert over Helthjem som skulle levere ny dekoder til han fra Altibox.
Ble bestilt i romjulen og er ennå på tur... virker som de trengte en uke til overlevere til PostNord, så er det downhill derifra, står kun på trackingen at den er på vei.... Men etter at jeg skapte meg litt i god Fnate stil så tok Altibox klokt valg før helgen og sendte på nytt, og den har kommet frem.... så da kan jeg koble ferdig det svigerfar trenger.

Jaja, slik går nu dagan, på tide med mer kaffe

S

God morgen fra Oslo. Snart klar for å dra til retten for muligens være meddommer. Er kun innkalt som vara denne gang så forhåpentligvis slipper jeg ut derfra etter kort tid. Sånn gikk det iallefall sist jeg var innkalt som vara. Hvis ikke så blir det det jeg gjør i dag og i morgen. Alternativet hadde vært og fått en bot og det gidder man ikke.
Makan. En av de mannlige varaene var i Coronakarantene. Så da måtte jeg steppe inn. Godt de dekker lunchen som ble en baguett til 89 kroner!

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

God dag fra Lillestrøm. Mye telefoner og Zoom i dag, men omsider kan jeg muligens begynne på backlog fra forrige uke.

Hm... der glemte jeg meg faktisk bort og startet på backlogen mens jeg skrev her. Viktig å gå litt frem og tilbake mellom ting så man ikke får maks effektivitet.

Nå sitter jeg og lurer litt på om jeg skal bestille en iMac. Har alltid hatt PC til hjemmekontor, men iMac ser mye kulere ut og Storsmurfen like Mac. For meg er det litt same-same, så når den 8-10 år gamle PC@en uansett har røket kan man jo kjøpe noe kult.

I tillegg lagerfører de en av modellene på Dustin og da får jeg Viatrumf kickback! Det trodde jeg først jeg fikk på Apple også, men i praksis får man ikke det om man bestiller noe som er ettertraktet. Så da blir det nok Dustin.

For å sitere Alan Carr. Han syntes det sugde når noen stjal lommeboken hans og handlet på Tesco for pengene hans. Meeeeeen så begynte han å tenke på alle poengene han tjente. Da var det ikke så galt allikevel. :)

Snart får jeg vel hente Smurfen også.

Ha en fin en

Nå sitter jeg og lurer litt på om jeg skal bestille en iMac. Har alltid hatt PC til hjemmekontor, men iMac ser mye kulere ut og Storsmurfen like Mac.

Nobrainer. Kjøp Mac. Jeg hadde en iMac i mange år som jeg inntil nylig angrer på at jeg kvitta meg med. Men nå har jeg nylig kjøpt meg 27 tommer skjerm så til MacBook Pro'en som jeg beholdte da jeg kvittet med iMac'en. Så jeg klarer meg bra. Min neste Mac blir nok en Macbook Pro igjen. Eller kanskje en Mac Mini.

Nobrainer. Kjøp Mac. Jeg hadde en iMac i mange år som jeg inntil nylig angrer på at jeg kvitta meg med. Men nå har jeg nylig kjøpt meg 27 tommer skjerm så til MacBook Pro'en som jeg beholdte da jeg kvittet med iMac'en. Så jeg klarer meg bra. Min neste Mac blir nok en Macbook Pro igjen. Eller kanskje en Mac Mini.

Da blir det det. Har hatt en MacBook Air som reise-maskin i 10 års tid og de har jo vært fenomenalt gode. Måtte bytte den ut i høst til en ny tilsvarende, men da hadde den gamle 13" varianten holdt i bortimot 9 år tror jeg. Slengende i reisevesken min og blitt herjet med på messer og crap. Og den var like fin, bortsett fra at det ikke gikk å oppdatere den lenger. Så kvaliteten er jo helt usannsynlig bra.

MacBook Air til 12790: Er det det billigste man får en bærbar fra Apple?

Ser sånn ut. Helt sikkert penger å spare på kjøpe noe annet som går på Windows, men jeg har aldri hatt noe hassle med mine maskiner.

D Så kvaliteten er jo helt usannsynlig bra.

Det er min erfaring også. Hvor lenge varer egentlig en annen type laptop før den blir utdatert og/eller må byttes ut?

Møc? Næh - etter å ha sett ipad og iphone kræsje hyppig, frister Møc lite. Som nettsideanalyst er jeg heller ikke imponert over den høye andelen mæc-brukere som har problemer.

Nei, gi meg en god gammal Windows NT. Pentuim! Minst!

G'morgen, forresten. Fri i dag, men det stopper ikke jobben fra å dynge på meg med invitasjoner til Teamsmøter til tidlige morgenmøter ... Veit de ikke hva klokken er her borte ??
... vel, nei, muligens ikke ..

Uansett, skyet, 4 grader og det snorkes under pulten.

Ser sånn ut. Helt sikkert penger å spare på kjøpe noe annet som går på Windows, men jeg har aldri hatt noe hassle med mine maskiner.

Betalte ca. 8 for min nåværende, og da følte jeg at jeg betalte mye (les: mer enn noen gang tidliger)

Det er min erfaring også. Hvor lenge varer egentlig en annen type laptop før den blir utdatert og/eller må byttes ut?

Der minnet du meg på at min nåværende er ca. like gammel som den forrige var da jeg kjøpte denne. Føler dog ikke noe for å bytte nå (og forrige gang skyldtes det vel så mye at jeg plutselig hadde litt ekstra penger, og lyst på en ny en).

Betalte ca. 8 for min nåværende, og da følte jeg at jeg betalte mye (les: mer enn noen gang tidliger)

Der minnet du meg på at min nåværende er ca. like gammel som den forrige var da jeg kjøpte denne. Føler dog ikke noe for å bytte nå (og forrige gang skyldtes det vel så mye at jeg plutselig hadde litt ekstra penger, og lyst på en ny en).

Måtte sjekke kvitteringa på den MBP'en jeg kjøpte i 2014. Betalte rett under 19 laken for den. Men den var ganske topp-spekka hva gjaldt minne og sånn. (Ble brukt til live-musikk og sånn). Nå venter jeg egentlig på at den jeg har skal konke ut så jeg kan kjøpe meg ny. Vi får se hvor lenge det går til jeg må bytte ut den.

Møc? Næh - etter å ha sett ipad og iphone kræsje hyppig, frister Møc lite. Som nettsideanalyst er jeg heller ikke imponert over den høye andelen mæc-brukere som har problemer.

Makan !! Allt kraesjer - FnateMobilen ble kraesjet av en doer (som ikke hadde forkjaersrett) aksjemarkeder kraesjer, Norwegian Aksjene Kraesjer.... tanken om at Windows PC ikke kraesjer ..... hmmm og Donald Trump vant valget :p

Er ikke helt overbevist om at en som sjelden eller aldri har brukt Mac noedvendigvis gir de beste raadene :D

Det er fordeler og ulemper med begge plattformene - ja jeg opplever ogsaa problemer med en nettside fra Mac, en svaert utdatert .Net loesning som krever Internet Explorer (selv Edge fra min Surface Pro virker ikke). Daarlige .NET sider boer man holde seg unna, men det har lite med Mac aa gjoere.

Mac vs PC har mere med hva en bruker det til, jeg liker Surface Pro med god Penn, men aa forsoeke seg paa Foto Redigering (som er en av mine store hobbier) er som kjoere opp Lierbakkene med en tungt lastet Renault 4 (fullt utrustet med Nei til Attomvaapen klistremerke).

Kjøpte den billigste Macbook Air jeg fant i 2013 og den holdt uten problemer til en mastergrad i informatikk, med alt av programmering og LaTeX som medfølger. Ofte holdt batteriet til en hel dag, så laderen lå gjerne hjemme. Det siste året har alderen gjort seg tydelig, men når jeg ikke er student lenger så er behovet endret seg til stort sett rent forbruk på farten på privaten så den er egentlig erstattet med en litt eldre iPad pro.

MacBook Pro har jeg for jobb og foretrekker Mac for jobben som utvikler fremfor Windows.

På hjemmebane er det en fullspekket Windows PC med høyoppløst skjerm med høy refresh rate for spill som gjelder. Har ikke fortalt kona hva alt det kostet...

Ved et kjapt øyekast på en sammenligning mellom de nyeste laptopene til Apple virker det som det er mange likheter mellom Macbook Air og Pro. Litt lenger batteritid på Pro. I tillegg er det vel vifte i Pro'en. Den er vel grei å ha dersom de tyngre oppgavene krever sitt. Bilde/videoredigering osv. Personlig bruker jeg periodevis MB Pro'en til musikkutøvelse og da er det greit med vifte egentlig.

Back