God tirsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
God dag fra ute-i-havet.

Godt å komme seg på jobb igjen i disse covid19 tider.
Ble faktisk to dager tidligere ut i havet pga påske og dårlig vær. At jobben/kunden slo til med charter fly fra WF med direkte BGO BNN var jo toppers.

Litt påskesnop og alt er vel.
God Påske!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nja. Mer ødelegging av EDB-systemer for Tolletaten sin del. Sånn at vi ikke fikk laget de papirene vi trengte, og jeg fikk telefon fra Lübeck.

Det er spennende det også. GF synes det er mer spennende å kutte alle flotte kartonger i fillebiter istedenfor å bare åpne der man naturlig åpner ting. Gjerne samtlige esker på pallene også.

Det er spennende det også. GF synes det er mer spennende å kutte alle flotte kartonger i fillebiter istedenfor å bare åpne der man naturlig åpner ting. Gjerne samtlige esker på pallene også.

Men hvorfor skal fraktselskapet ha behov for å åpne pakkene?

Men hvorfor skal fraktselskapet ha behov for å åpne pakkene?
Sikkerhetssjekk på OSL tror jeg. Vi prøvde å sende med DHL en periode men alle eskene ble helt trashet på alle sendinger. Trass mye dialog, løfter og dokumentasjon var det helt umulig å få slutt på. Så vi måtte gå tilbake til UPS.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Sikkerhetssjekk på OSL tror jeg. Vi prøvde å sende med DHL en periode men alle eskene ble helt trashet på alle sendinger. Trass mye dialog, løfter og dokumentasjon var det helt umulig å få slutt på. Så vi måtte gå tilbake til UPS.

Der jeg jobbet før hadde vi sånn x-ray-maskin.Ganske praktisk.
Noe ble dog åpnet, men det var ikke vanlig.

Tror til og med vi hadde en sending fra deg en gang, uten at noe gikk i lufta.

Der jeg jobbet før hadde vi sånn x-ray-maskin.Ganske praktisk.
Noe ble dog åpnet, men det var ikke vanlig.

Tror til og med vi hadde en sending fra deg en gang, uten at noe gikk i lufta.
Makan!!!!

Morn fra WF562.

Her er alle avstandsregler ut dørra. Ukjente deler 2 seter, superdupert. Hadde forventet at man faktisk kjørte softblock på allemann alle. Ganske mye folk ombord, og flere kommer på i MOL før vi åker videre ned til BGO.

Ha en smittefri dag! :)

God morgen fra Horten. Kort uke her og retur i morgen med WF. På gårsdagens flight med WF var nesten alle toseterne full, med unntak av de to som var satt av til crewet som hvilerom. Etter flyet var stoppet, så sto selvsagt folk som sild i tønne i midtgangen.

I disse tider kan jeg ikke si at jeg liker det spesielt mye, og om det er like fullt på flyet i morgen, så må jeg revurdere mitt valg av selskap etter påske. Jeg trenger ikke ta mer risiko enn høyst nødvendig.

Det er litt sånn 'damned if you do, damned if you don't' det her, og det gjelder jo ikke bare WF. Fulle fly forekommer fortsatt, både 'rescue flights' og vanlige rutefly som fortsatt opererer.
Widerøe følger nøye anbefalingene fra myndighetene og personer som er, eller mistenker at de er positive, har flyforbud.

Smitteverntiltakene er beskrevet i linken under.

https://www.wideroe.no/hjelp-og-kontakt

Kan jeg reise hvis jeg er syk?

Har du testet positivt på corona eller vært i nærkontakt med andre som er smittet, skal du i tråd med rådene fra Folkehelseinstituttet i isolasjon eller hjemmekarantene. Da kan du ikke reise med fly.

Har du luftveisymptomer skal du heller ikke fly, men holde seg hjemme i inntil minimum én dag etter at de føler seg frisk. Passasjerer som møter opp med åpenbare luftveisymptomer vil bli nektet ombordstigning. Kapteinen kan også vise bort passasjerer som har kommet om bord med symptomer.

Ellers g'formiddag fra nedlåste North Georgia. Fint vær og pollengudene deler fortsatt generøst av sin overflod. Holder meg bak gjerdet i dag etter gårsdagens shoppingekspedisjon. Ikke behov for mer mat i skapet akkurat nå. Har ikke plass heller ..

På lufthavnen hjemme i KSU virket det meste å være business as usual, i BGO var det ganske folketomt og det meste var stengt. SAS sin bolle krok var også stengt.

I TOS ble vi tatt i mot av 5 figurer i fullt hazmat suit som intervjuet hver passasjer som kom fra BGO. 5 og 5 ble sluppet av flyet i puljer.
Er du sjuk? Hvor bor du? Kjenner du til smittevernreglene i Tromsø?
Stoppet han og sa jeg var transit passasjer og ble sluppet fri uten noe om og men.
Bollekroken var også stengt her.

I HFT sto kommunens kulturarbeider med blå engangshansker å ville ha personalia fra allemann alle på ett ark. Vi fikk beholde pennene :)

Her sitter vi da i husarrest på hotellet til i morgen for utreise.

Hei fra Lillestrøm. Jeg savner skikkelig å fly. En måned siden sist. MAKAN! :(
Jeg savner en take off, jeg savner å titte ned. Rett å slett jeg vil fly!!
Dette er et flyforum er det ikke? ;)
Tenk den følelsen av å fly neste gang... :) Ha en fin kveld alle sammen. :)

Det er litt sånn 'damned if you do, damned if you don't' det her, og det gjelder jo ikke bare WF. Fulle fly forekommer fortsatt, både 'rescue flights' og vanlige rutefly som fortsatt opererer.
Widerøe følger nøye anbefalingene fra myndighetene og personer som er, eller mistenker at de er positive, har flyforbud.

Men ville det ikke være naturlig/mulig at en bare solgte halvparten av setene, at myndighetene subsidierte ev.tap, hvis de ikke gjør det allerede ? Ellers i samfunnet nå er det jo `påbudt 2-meters avstand til folk en ikke kjenner, er det da litt rart at det ikke finnes et direktiv fra myndighetene som tilstreber noe av det samme ombord på fly (?)

Edit: tenker da spesielt på innenlandsflyvninger.

Last edited:
Og i hvert fall løst opp rad 21 til passasjerer. Det er ingen grunn til at crewet skal ha to egne tresetere for å prate sammen i maks 5 minutter når resten av flyet er fullt.

Back