God morgen fra Oslo. Ikke lenge til avreise her SJ Nord tar meg første etappe til Otta, før det blir to busser først til Lom og så til Turtagrø hotell. Ja jeg kunne kutta ned ventetiden i Lom kraftig ved å ta buss Måløyekspressen hele veien fra Oslo, men tog trumfer buss som regel, dessuten har jo sikkert Lom sikkert et par kafeer man kan slå ihjel litt tid. Hørt gode ting om et visst bakeri. Så blir det en lang fjelltur i morgen og hvis alt klaffer så skal man kunne stå på Store Skagastølstind (ja har booka guide for å si det sånn - ikke sjans i havet å gå opp der alene, min klatreerfaring er stort sett boltede vegger i Oslomarka) . Billig blir det ikke. Turtagrø ligger langt over DNT hytter i pris for å si det sånn og DNT rabatt har de ikke (en del høyfjellshotell har faktisk dette selv om de ikke er drevet av DNT). Men men det blir sikkert bra likevel.
Busslinja Lom-Turtagrø-Sogndal er for øvrig drevet av Skyss og i Skyssappen skulle jo den billetten da komme på 40 kroner. Det er billig for en 6 mil lang busstur. Ja ikke bare til Turtagrø men hele veien til Sogndal. Hele Vestland fylke er jo inndelt i veldig få takstsoner og den takstsonen inkluderer også opp til Lom i følge kartet selv om det er et annet fylke. Innlandstrafikk har også en avgang daglig på den strekningen nå om sommeren, men de priser bussene sine litt høyere tror jeg (ikke i juli da hvor alt koster 10 kroner, så burde kanskje venta til juli, men pytt sann)