God tirsdag fra Asker

Det har jo vært testet ... men inntil det kommer en 'portalløsning' hvor man bare kan gå igjennom, er det greit å kunne ty til gamlemåten når man kommer med full handlevogn. Men rett skal være rett, Walmarts løsning med trådløs scannerpistol er den klart beste blant kjedene akkurat nå.

Jeg bruker begge deler etter behov, og foretrekker å kunne velge.

Nå er heller den lille Italienerinnen litt mer mot Nordstrom enn Walmart :p men den trådløse pistol scanneren du snakker om er vel også i bruk hos Home Depot - og 100% enig er solid løsning som fungerer - det slippe å løfte 40 kg Cement eller manøvere en 5 meter 2x4 er i grunn helt greit. Tviler på at det blir 100% selv betjent f.eks. er jo alkohol ikke tillatt som selv betjening i California, det er lov her (det et også lov med med selv skanning av Cannabis som min lokale super selger ;) ). De eneste mot strømmen er Costco, som hadde selv scanning men tok det bort for noen år siden, pussig siden det fungerte svært bra.

Eller er det rare dager både i lufta og på bakken her ute på øya, vi ligger jo rett under innflygningen til Boeing Field og daglig kommer UPS med MD-11 og 767, ellers er det mye «løfte apparater» (Cessna 150 -172, Beechcraft Bonanza (The real Bonanza ikke et TV program :p)) blandet inn med spennende maskiner fra annen verdenskrig og inne i mellom en 777-9 - den er laaaaaaaaang tror ikke en Fnat kan se hele maskinen :p

På bakken er det rimelig aktivt med fredelige demonstrasjoner - 1500 her på vår lille øy og 60.000 i Seattle uten noen problemer

Det å mene at det tar fra folk jobbene er tull, ingen har mistet jobben pga dette, derimot kan dette føre til at nedleggingstruede butikker netopp kan holde åpent.

Sånn for ordens skyld: Jeg mente heller ikke det :).

Men når jeg ser alle som mener det, så lurer jeg som sagt på hvordan de f.eks. betaler regningene sine. Jeg hat hørt rykter om at man en gang i tiden måtte i en skranke betjent av et levende menneske for å få gjort det. Jeg går derimot bare inn i en app og trykker "godkjenn".

Om det evt. vil bli behov for færre ansatte i butikkene etterhvert, så er det vel bare en naturlig utvikling, på samme måte som vi har færre bankansatte nå enn for en 25-30 år siden.

Men når jeg ser alle som mener det, så lurer jeg som sagt på hvordan de f.eks. betaler regningene sine. Jeg hat hørt rykter om at man en gang i tiden måtte i en skranke betjent av et levende menneske for å få gjort det. Jeg går derimot bare inn i en app og trykker "godkjenn".

Om det evt. vil bli behov for færre ansatte i butikkene etterhvert, så er det vel bare en naturlig utvikling, på samme måte som vi har færre bankansatte nå enn for en 25-30 år siden.

Var ikke ment til deg, men er en del andre som er ganske hissige på det punktet, og nekter å bruke selvbetjeningsløsninger;)

Det er fortsatt mulig å komme til post i butikk å betale regninger, men stort sett er det bare polakker som betaler husleie og pensjonister som gjør det. Det blir slutt på denne løsningen fra slutten av måneden (mener jeg det var)

Her i Tyskland finnes det faktisk bankfilialer hvor du kan snakke med mennesker, og bankkontoene koster gjennomsnittlig 50kr/mnd å ha. For ikke å snakke om at man betaler med noe som heter penger... Sus og minner fra 1990-tallet i Norge :p

Her i Tyskland finnes det faktisk bankfilialer hvor du kan snakke med mennesker, og bankkontoene koster gjennomsnittlig 50kr/mnd å ha. For ikke å snakke om at man betaler med noe som heter penger... Sus og minner fra 1990-tallet i Norge :p

Og her i USA er det fortsatt mulig å betale med sjekk, selv om det meste foregår elektronisk her og.

Back