• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tidlig tirsdag

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
God morgen folkens, da er man på tur til flyplassen hvor KLM skal bringe meg i feil retning først, før flynesen setter kurs mot Bergen. To dager på kurs venter onsdag og torsdag, ettermiddagen går med til å treffe bekjente mellom de syv fjell.
Ha en fin dag forumister :)

God tirsdag

M/S Superspeed 1 skal ta meg til Danmark på morgenkvisten, så blir det kjøring til tyskergrensa for å handle billig mat og eletronikk før turen går hjem med Superspeed 1 i kveld.

Ha en fin dag alle sammen :)

God tirsdag

M/S Superspeed 1 skal ta meg til Danmark på morgenkvisten, så blir det kjøring til tyskergrensa for å handle billig mat og eletronikk før turen går hjem med Superspeed 1 i kveld.

Ha en fin dag alle sammen :)
Jeg nekter å tro at det lønner seg med tanke på bensin, fergebillett etc.

God morgen fra Ruters grå retning sentrum. Så videre med flytoget før SAs tar meg til Stavanger.

Jeg nekter å tro at det lønner seg med tanke på bensin, fergebillett etc.

Fergebillett? Jeg reiser mange ganger i året til Danmark (Men bare 4-5 av de til Tyskland) med båten og hittil i år har jeg enda til gode å betale for turen. Ikke at colorline taper noe på det, legger igjen nok i taxfreen og buffeten ellers ;) Bensin er 800kr. Det tar ca 2t45min fra hirtshals til grensen (360km en vei) og da får man ca 2.5-3 timer til å handle. Vi er 3 st som reiser. MYE å spare, matvarer er rundt 40% prisen i Norge (Man får igjen tysk moms med stempel fra danmark). Skal også ha litt eletronikk, det ligger klart på hentestasjon, bestilt fra Amazon.de. Også på det får jeg igjen tysk moms (Får stempel av tolla i hirtshals at varen er exportert ut av EU, denne sendes så til Amazon.de som tilbakebetaler 19% moms til kredittkort).

Litt priseksempler:
Indrefilet okse, 150kr kiloen
3 kasser Coca-Cola (Coca-Cola, Sprite, fanta, etc): 159kr
1L vodka: 70kr (1L Jægermeister, 99kr)
6fl vin (castiello del diablo): 179kr
Vaskemiddel: Ariel, Omo og Neutral: 89-99kr for 6.7KG (I norge med vårt vann gir det 100 vask)
Capri-Sonne, 10pk: 9kr
3 kasser pepsi (pepsi, max, 7up, etc): 129kr
Quality Street 2.9KG boks i metall: 159kr
Bacon (Dansk): 29kr kiloen.
Svinekam med svor: 18kr kiloen
Bensin i NOK pr liter i Danmark: 11.79kr
Priser i DKR.

Fyller frysen, kjøleskapet og brushylla ganske så billig med slike priser. Regner med bilen blir smekk full som vanlig (vi er 3 som skal ned, så totale utgifter er kun bensin/3).

Edit: Sjekket inboxen, har de siste 12 mnd kun vært der 15 ganger, blitt mye flyning i stedet!
Edit2: 3000kr regelen blir overholdt :)

Last edited:
God morgen, her skal man snart ut og sørge for for at både bomringen og bærumsringen får noen flere passeringen, dvs det bærer til skogs. Skal dog forsøke komme hjem litt tidligere enn i går. Ha en fin dag

"Oppe før fanden får sko på beina.."

Fruen i Oslo i møter i dag tidlig, og med sykt barn betyr det oppe allerede rundt i 5-tiden. "Grusomt tidleg....", som Nils Gunnar Lie ville sagt.. :)

Vel, forbereder seg mentalt på 06-flyet fr TRD på torsdag i hvert fall da.. hehe.

Hjemmekontor, skypemøter og sykepleier i dag, høres travelt ut.

Nyt dagen folkens!

Kim

God morgen fra Sola!

Kan ikke klage på lukten som møtte meg når jeg gikk ut av bilen og inn inngangsdøra på jobb gitt. Jet A Fuel er ikke den verste lukten akkurat :D

Utover dette, så blir det en lang og lærerik dag med nye kollegaer!

Ha en fin en forumister! :)

Go mornings fra barteland
Dagen er igang med kunder og kaffe. Etter jobb blir det ut å spise med noen kompiser og deretter kino -"Fury"

Ha en strålende dag :D:D:D

God morgen fra mitt kontor - hadde det ikke vært for gatelysene - så er det bekk mørkt og 8 grader lang oppe i Groruddalen :)

ha en god dag i været :)

Jan

G'morgen fra Mosjøen. Her ligger det sne på fjellet! Jaja ...

Kundemøte i dag som skal avsluttes med elgmiddag og badestamp på Farmen.

God morgen fra Stavanger. Det er utvilsomt deilig med ferie og reising. Men det er faktisk ikke så dumt å være i gang på jobb heller. Her har man akkurat kommet hjem fra jobb. Så da blir det nok noen timer i senga. Så får vi se hva resten av dagen bringer....

God morgen fra Lillestrøm. Her begynner forkjølelsen å gi seg, hvilket er fint.

Ellers er det pent lite å si. Det er kontordag som venter. enkelt og greit.

Ha en fin dag

Morn fra sør-vest i Trøndelagen. Skyet, opphold og 7+, ikke så alt for galt når vi skriver november da. :) Hadde egentlig planer om en tur inn til byen på morgenkvisten, men en ''serie'' med omstendigheter endret de planene. :) Greit nok det, er fint å kunne slappe av hjemme også.

Blir nok en dag med planlegging av julegavekjøp, julehandel osv, synes det er superb å starte tidlig, så slipper man det grufulle stresset på desember. :) Ønsker alle forumister og #avgeeks en toppers dag videre. :D

Gjeeeeeesp fra det Sørlandske!

Hvorfor kunne jeg ikke sove lenger i dag?
Temp på 9 grader og fare for sol.
Klarte å karre meg til jobb heldigvis.
Arbeidslyst, kom, og du skal motstand finne! (Er det ikke så det heter?)

"Grusomt tidleg....", som Nils Gunnar Lie ville sagt.. :)

Ehh, "Frykteleg tidleg" pleier vel han han (eller Kristian Valen som han) å si....^_^

God morgen fra gullkysten, her starta dagen sånn ca 5ish når katten fant ut at jeg trengte noe mat, så den tok med en halvstor fugl inn på soverommet, som den også bestemte seg for å avlive. Sånn bare for å vise at den ikke tar med død mat inn. Så ettermiddagen går vel bort til fjerning av fjær og vasking av soverom tenker jeg!

Ha en fin dag folkens!

God morgen fra Dortmund, en kjedelig by, og jeg traff midt i blinken da jeg bestile hotell, eller kanskje ikke... Legg til bra med vind og regn, og man føler virkelig at det er flott å reise mye i jobben. Men, da kan det vel bare bli bedre. To dager her, og så bærer det til Helsingfors.
Ønsker om en fin tirsdag sendes ut til alle på forumet.

God formiddag fra Forus,
Her skinner nå solen en stund ser det ut til.
For første gang på lenge tillit jobben litt tid til å lese noen tråder på forumet.
Greit å holde seg oppdatert i saker av og til. Det lar seg gjøre når man deltar på møte via Lync på PC'en og lytter in på hva andre har å si.
Vel , da er møtet over og det står andre aktiviteter for døren.
Ha en fin dag folkens.

God dag fra Akersgata. Litt rolig dag så langt her på avdelingen som sikrer kvaliteten, men antar det tar seg opp. Har sagt meg villig til å være potet framover, så får vi se. Aldri ro å få i denne bransjen.

Ellers teller jeg på knappene om jeg skal ta 1,5 uke et eller annet varmt sted i februar-mars, men det er litt avhengig av hvor mye potet jeg skal være framover. Noen helgevakter med gamle oppgaver er kjærkomne mht avspasering og mulighet for fri uten å ta av sine tilmålte uker ordinær ferie. Jeg skal jo ha tre uker på Balkan i 2015 også. Kan ikke skuffe lokalbefolkningen.

God tirsdag ønskes!

Back