God stil af Etihad - Returnerte til gate for og hjelpe passasjer

standby.dk har klart å sitere originalartikkel riktig, mens Dagbladet skriver:
[...] sjekket sine mobiltelefoner én siste gang før de skulle ta fatt på den lange flyturen til Australia via Dubai.
:stir

Det er forsåvidt rivende likegyldig om flyet flyr via Murmansk, Dubai eller Hokksund. Kjernen må være at EY her gjorde en god gjerning - thumbs up!

Og hva med de som skulle fly for å rekke frem til en døende slektning, men som for for sent pga. dette stuntet?

Jeg er litt forundret over at det faktisk er mulig å se noe negativt i denne gjestene fra Etihad.
Flyet ble sikkert forsinket og dette hadde noen konsekvenser for de andre passasjerene, men som bakgrunn for en forsinkelse er dette av de bedre.
Synes det er litt moro at artikkelen er illustrert med et BA fly da...

Edit: Ser at det var Dagbladet som brukte bilde av BA..

Edit 2: Ser ut som dette var EY16 og landet i såfall 19 min etter rutetid.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Last edited:
Å introdusere over en times forsinkelse for flere hundre personer vil selvsagt ha mye konsekvenser. For noen kan man si at de ikke var så viktige, men andre kanskje rakk ikke se en døende slektning eller fikk ferien/møtet/jobbintervju ødelagt.

Mitt poeng er bare at slike "gode gjerninger" ikke er uten negative konsekvenser.

Herrefred! Her har Etihad gjort en veldig god avgjørelse. Alternativet hadde vel vært at de hadde tatt med seg passasjerene sine til sandkasse-destinasjonen og sendt de tilbake på neste fly. Mye mer tungvint. Jeg kan tenke meg at avgjørelsen kanskje hadde blitt annerledes hvis flyet allerede hadde vært i lufta?

Javel ja..................
Neste blir vel forbud mot å ønske folk en god dag ved landing og;)
Så du setter likhetstegn mellom å ønske folk god dag og å gjøre et aktivt valg å gi flere under personer en forsinkelse på over en time?

Og det er enda ingen som har reagert på at hele denne saken oppstod ved at noen ombord brukte mobilene sine når flyet skulle til å ta av.

Så du setter likhetstegn mellom å ønske folk god dag og å gjøre et aktivt valg å gi flere under personer en forsinkelse på over en time?

Og det er enda ingen som har reagert på at hele denne saken oppstod ved at noen ombord brukte mobilene sine når flyet skulle til å ta av.

Det virker som om du er ganske alene om å stille spørsmålstegn ved Etihad sin opptreden i denne saken.

Jeg tror at vi boer holde oss til hva som virkelig skjedde for at dette kommer i korrekt perspektiv:

Quote:
....that the couple were about to turn off their mobile phones when they were informed of a critical condition of their grandson. "They alerted the cabin crew who managed to get a message to the pilot as the plane taxied to the runway," Stephenson was reported as saying. "He took the decision to return to the gate so the couple could disembark, but not only that, the crew also arranged for the couple to be assisted at the airport and they even got their car delivered from the car park.

Det gaar nok noe tid fra de fikk beskjeden, fikk gitt Kabin Besetningen beskjed til Kabinen fikk kontaktet Cockpit, saa svart sannsynelig er det ikke snakk om at noen misbrukte Mobil Forbudet. (det virker som du leter etter argumenter :angry: )

Naar flyet tok av spiller liten rolle, det er naar det landet i Abu Dhabi og her er det vel snakk om maksimalt 39 minutter (mange steder antyder 19 minutter) og kanskje overraskende saa har flyselskapene litt kontrol paa det de holder paa med, det tok vel Ethiad Flight Ops noen minutter aa komme opp med ny forventet ankommst og mate denne inn i oversikten over ALLE beroerte passajerers forbindelser - og komme opp med en kombinasjon av noe hoeyere marsjfart, samt noe ekstra personale som moette de som fikk kort forbindelse og kanskje forskyve noen avganger fra Abu Dhabi et par minutter.

Ting som dette skjer daglig bak kulissene - 98% av tiden blir absolutt ingen beroert og alle smaa passasjerer kommer frem dit de skal til den tiden de skal, ja det hender at ikke alle brikker faller paa plass og det er det noen legger all vekt paa....men fra en som har tilbrakt mange aar bak kulissene og naa reiser svaert mye, saa moeter jeg velsmurte systemer som kan ta seg nesten alle passasjerer, men som ikke kan gjoere deg fornoeyd bestandig!!

Well said Finn Erik

Det som Finn Erik forklarer kan man jo delvis se på det programmet om driften på DXB (på NGC?) hvor Emirates-personell driver og holder igjen flighter litt for å få med seg forsinket pax.

Well done Etihad!

Back