• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndags morgen...

LN-Q

ScanFlyer Blue
God søndags morgen...

Sitter på jobben og trøkker ut metarer og venter på at landets hovedflyplass skal våkne under meg... Planlegger resten av ferien som begynner å se virkelig spennende ut i år... Bil til Bergen og Hurtigruta derfra til Tromsø burde kunne by på noen gobiter for linsa :p Så er det videre derfra til Nordkapp for så å kjøre Finland og Sverige hjem igjen...

Blir en flott søndag med grilling som eneste planlagte aktivitet:cool:

Ha en flott dag...

Re: God søndags morgen...

G'ettelerannet fra Alpharetta .. er akkurat hjemme fra hytta til svigers etter et par dager med litt forskjellig vedlikeholdsarbeide. Sitter på kontoret med en god skotsk en og ser Seattle kjempe seg til uavgjort mot Colorado Rapids. Trøtt og sliten - gleder meg til bingen.

Fant et telefonmodem i postkassen, så så snart jeg får handlet meg en telefon i morgen sitter jeg her med Mosjøen-telefonnummer også på kontoret mitt. ;)

Sitter på jobben og trøkker ut metarer og venter på at landets hovedflyplass skal våkne under meg... Planlegger resten av ferien som begynner å se virkelig spennende ut i år... Bil til Bergen og Hurtigruta derfra til Tromsø burde kunne by på noen gobiter for linsa :p Så er det videre derfra til Nordkapp for så å kjøre Finland og Sverige hjem igjen...

Blir en flott søndag med grilling som eneste planlagte aktivitet:cool:

Ha en flott dag...
Da ser du vell når vi kommer med NAX571 så kan du tenke at der sitter selveste maaland:D
God morgen ja.

Da er det 2 timer å 30 minutt til flyet går til OSL og vi må snart komme oss ut til SVG:)
Å være på OSL i hele dag blir dagens budskap:) Dette blir bra:nor

Glad søndag. Rolig morgenstund i huset før gjestene våkner... Snart opp til Gardermoen for å sende de avgårde med BA/AA til London og Boston...ungdommen reiser 1. Class så de får nok en flott tur...

Ha en strålende søndag...

God morgen, folkens! Bra dag for en tur til Kjeller. :D

Biltema stiller med Merlin-Spitfiren i stedet for den nye, norske Mk FR XVIIIen. Litt synd, men SE-BIR er uansett en knall flymaskin, og blir fløyet av en glimrende flyger. Invaderen skal komme - det er visst litt høy puls på Notodden akkurat nå på grunn av noe mindre snag, men vi krysser fingrene.

Ha en super dag, hvor dere enn er i verden! Noen av oss kommer helt sikkert til å møtes på Kjeller i løpet av dagen.

3558141399_2306bd4fe1_o.jpg

Last edited:

Her på Nærsnes er man relativt tidlig oppe. Det skal pakkes for 4 netter i SEA, så da blir det den store trillebagen tenker jeg. Alltid litt usikkert om jeg får den med ombord i kabinen, men det går som regel bra.
Flytur med veteranfly (Waco 7UPF) står på planen, muligens noe sjøfly fra Lake Union/Kenmore. Vi får se.
Ja, så blir det vel å løfte et glass eller to, kanskje sammen med DC-8-63?
Ha en fin dag.

God søndag! Måtte melde akutt forfall til gårdsdagens 70-års fest. Klarte å forløfte meg på et 10-liters spann med sparkelmasse, og dermed smalt det i en ryggmuskel.

Bedre idag, men det spørs om det ikke blir en rask tur til Legevakta gitt :8:

God søndag fra Bergen! :)
Nydelig vær her i dag - det regner ikke!
Har ingen konkrete planer for dagen, men en tur til Flesland blir nok ett minimum.
Merker minuset med å være i forsvaret, 140,- i dagpenger betaler ikke en tur/retur med SK til Flydagen på Kjeller.. *snufs*

Ha en flott dag folkens!

God morgen fra Stavanger! Siste dag med kjerring og ungefri ^_^

Et par kaffekopper nå og en brødblings, så det å komme seg ut døra....

Regner ikke i Stavanger heller, foreløpig...... Og det er faktisk et par solgløtt og av og til....

Vel, ha en fin dag forumister :)

Og DER endret planene seg grovt - oppdaget at det stod 24 og ikke 25 Mai på flybilletten min, så om ett par timer sitter jeg ombord i ett Nowegian fly på vei mot OSL før en leg til KRS.
Er på OSL mellom 19:30 og 21:30! =)

God morgen...eh ettermiddag fra Oslo. Begynte først dagen da klokka var nærmere ett med en hyggelig frokost med omelett og advokado. Fått ryddet opp i heimen og den første av 2 vaskemaskiner er nå i gang. Sete 8A på LH sin 320 til MUC imorgen er også sikret og ikveld blir det å stikke bort til de gamle for en middag der.....modern har visstnok lovet meg en 3 rette. Ha en fin søndag

Føler meg helt grusom, som svikter SK på denne måten..
..men alternativet er at MP kommer og henter meg, så jeg får vel stille opp.
Tror forresten det lurte seg inn en skrivefeil i quote'n din Martin! ;)

Føler meg helt grusom, som svikter SK på denne måten..
..men alternativet er at MP kommer og henter meg, så jeg får vel stille opp.
Tror forresten det lurte seg inn en skrivefeil i quote'n din Martin! ;)

Eller de kunne kjøpt deg en billett med SK direkte fra BGO til KRS??

Da jeg var i forsvaret, var det "motsatt". Stod en gang på BGO, og pratet med en som skulle til KRS. Han fløy direkte, og flyet stod det Norwegian Air Shuttle på.. (Den gangen det var noe som het Braathens, og NAX fløy for de..)

God kveld, forresten! Akkurat tilbake etter et lite møte med fartsfuglen og et par pizzabiter nede på det store kjøpesenteret med egen landingstillatelse.. Ble også en liten runde rundt i den noe større terminalen, der ting ser ut til å falle på plass. Speedy var dog ikke heelt fornøyd med BA sine automater..

photo.jpg

Ellers konstaterer man at det skal jobbes 5 dager, før det blir to uker fri, med litt flyving :)

Back