God søndag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God søndag

Litt juks da klokken er 21.25 i nyc, men ønsker alle en god dag. Nå skal det soves litt her etter fin tur med sas. Supert norsk crew som var på.

Intercontinental følger opp amerikansk standard for «important guests» med i gen oppgradering selv om den skulle vært garantert. Heller ikke nevnt de 10000 poengene jeg da skulle fått. Men fått sen utsjekk og damen i loungen sier en bare kan ta med et glass rødvin på rommet. Får se hva morgendagen bringer. Noe sier meg at det blir shoppet.

Re: God søndag

Glad søndag fra Ris. Klar for å male noen lister før vi tar med de eldre på lunsj i skatteparadiset Hølen. Opp i Åsen på middag i kveld - det er jo en slags lørdag:-)

God morgen fra Foynland. Solen skinner og jeg innbiller meg det blåser litt mindre enn i går. Retur til Asker senere i dag

God morgen fra Bergen.

Sønnen og jeg har tatt oss en tur over dit nå i pinsen. Sønnen har funnet ut at han skal prøve seg på 7-fjellsturen nå i dag. Far står naturlignok over den turen, men begge mine søstre skal gå samt min far. Jeg har gått turen 5 ganger i tidligere tider så det får holde.

Det er fredelig her nå siden resten av familien er på de 7 fjell. Jeg og moderen skal være litt støtteapperat og komme med mat, drikke og tørre klær når det er behov for det.

I morgen bærer det hjemmover igjen. Jeg skulle gjerne hatt med meg Roseborg kampen i morgen, men det lar seg ikke gjøre siden sønnen skal på skolen og jeg skal på jobb på tirsdag.

Morn fra Kolsås. Grei uttelling på dobbel poeng på SAS MC i går og alt shippes til et hus man strengt tatt ikke eier enda, men det løser seg om et par dager. Så veldig mye mer shopping er vanskelig å få gjort før man faktisk eieren kåken og kan se hva som passer inn. Satser på ny dobbel-poeng helg snart

Morn fra Tvedestrandsfjorden. Ja det blåser litt mindre enn i går. Men det blir fremdeles langbukse og genser under frokosten på terrassen. I dag starter virkelig sjauingen med å få takpappen ned på vår brygge og bort til bilen. I tillegg ble det i går kjøpt 10 poser blomsterjord på Europris som skal motsatt vei. Plenen som er på over 1 mål ble klippet i går. Den er ikke akkurat kvadratisk, så det tar sin tid å få den klippet, i tillegg er det godt med mose i den. Men for en som bor i enebolig med 1,6 mål tomt, uten gressplen, det nærmeste vi kommer er torvtak, er det greit å måtte ta en sjau med gressklipping, en gang eller to i løpet av sommeren.
Middagen blir grilling av Entrekått med potetsalat og salat til.
Ha en arbeidssom hellig dag alle sammen.

God formiddag fra Flosta :) Frokost på terrassen gjennomført. Nå blir det litt forberedelser til sen lunsj i hagen. Ha en fin pinsedag, alle pinsevenner! :p

God pinsedag fra Forus. Pinsevakten fortsetter og det er fredelig. Å holde hjula i gang handler ofte bare om å sitte å se på at ting ruller av seg selv. Og så ruller det nok noe ekstra kronasje inn på kontoen ved neste lønning. Om noen timer blir det muligens å speide etter noen syklister som visstnok skal suse forbi her. Ha en fin dag forumister!

På en skala fra 1 til forstyrra, er man litt vel kreativ når man drømmer at hangarskipet kommer flyvende over himmelen som hangarskipfly, og blir skutt ned i flammer av en et russisk kampfly?

Jeg er ikke engang i Norge, men legger skylda på misjonen som diskuterte tematikken på Fredag.

God morgen fra Chateu Knaus. Ble trøffel egg i dag som falt i smak. Dragen skal spille tennis nede på klubben så da skal far og sønn med kompis råne toppløst ut i distriktet og igjen se på kjempe-skuta. I kveld er det hagefest hos en nabo i Mia så da blir det nok mye hvite klær og smekre fruer.

0023E5BA-B3F0-47E4-9D90-A9FF97AD3894.jpeg

God ettermiddag fra utsiden av Oslo Vegetarfestival. Utsiden? Ja, fordi de ville ha 360 spenn for at fruen og jeg skulle inn å titte på gulrøtter og kålhoder sammen med noen hundre magre bleke mennesker… men så fant vi ut at for den summen fikk vi fire kalde pils på Fyrhuset Kuba. Change of plans[emoji41] Fortsatt god pinse!
c4879bfcffcac11980d054d70e99c161.jpg

God morgen fra Roche Harbor, en meget avslappende morgen ved vannkanten

52932097354_a59914f2eb_b.jpg
[/url]IMG_1032 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Om en liten stund tar vi en tur til Friday Harbor for litt bakevarer og se paa noen sjoefly og baater i CnasuenClass

52932097274_13a901f194_b.jpg
[/url]IMG_1035 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Saa blir det kanskje en siste tur innom en ekte Cnaus, en tomt som er ideel, men vi er ikke helt klare for 2 aar provisorisk liv mens det bygges

IMG_1051 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr

Flott utsikt til Victoria BC, Vancouver Island og The Olympic Mountains men men.

Og saa en tur langs vannet, Strait San de Fuca hvilket er langt bedre enn DeSantis

52932097289_b73971b02a_b.jpg
[/url]IMG_1077 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

God ettermiddag fra utsiden av Oslo Vegetarfestival. Utsiden? Ja, fordi de ville ha 360 spenn for at fruen og jeg skulle inn å titte på gulrøtter og kålhoder sammen med noen hundre magre bleke mennesker… men så fant vi ut at for den summen fikk vi fire kalde pils på Fyrhuset Kuba. Change of plans[emoji41] Fortsatt god pinse!

Ha ha.. herlig :-)

Pizza`n på Hølen kafé anbefales på det varmeste….ikke lenge til jeg drar tilbake for å smake SJ (alle hvite pizzaer har navn som er jernbanerelatert) med Västerbottenost, syltet rødløk, dill, ørretrogn og sitron….himmelsk!!!

Funfact: veganere er for det aller meste mer informert om ernæring og eget næringshushold enn «ugh ugh ekte menn drekka øl og ete biff»-mennesker. Det er altså en gammel myte, kjært barn av kjøttlobbyen, at veganere er «bleike og feilernærte». «Blekheten» skal vel tyde på at veganere er anemiske pga jernmangel, men de færreste kjøttetere vet at
1 glass appelsinjuice + 2 hvetebrødskiver med postei av f.eks kidneybønner er dobbelt så jernrikt som en hamburger (:

Funfact: veganere er for det aller meste mer informert om ernæring og eget næringshushold enn «ugh ugh ekte menn drekka øl og ete biff»-mennesker. Det er altså en gammel myte, kjært barn av kjøttlobbyen, at veganere er «bleike og feilernærte». «Blekheten» skal vel tyde på at veganere er anemiske pga jernmangel, men de færreste kjøttetere vet at
1 glass appelsinjuice + 2 hvetebrødskiver med postei av f.eks kidneybønner er dobbelt så jernrikt som en hamburger (:

Not so funfact; gjør et Google-søk på «veganer og feilernæring»[emoji6]

Not so funfact; gjør et Google-søk på «veganer og feilernæring»[emoji6]

Vi er vel begge nærmest vegetarienere, Bainbridge Style dvs vi spiser fisk, skalldyr i tillegg til våre lokale grønnsaker, husker ikke når vi sist hadde kjøtt på menyen, men følger en sør italiensk diett. Vi absolutt aldri bleke, selv denne fyren med Norsk hud og den lille Italienerinnen stiller nårsomhelst opp til sammenlignen med dere 2 :cool:

Den lille italienerinnen har permanent brunfarge CnausenDrager betaler årslønner for :) og det helt uten kjøtt :rolleyes:

Startet dagen med en fantastisk Avocado Toast, med utsikt til DHC Beavers, Stumptown Coffee, ja Keurig, Miller Light og annen Pils gir deg langt mere blekhet enn noe annet.
MEN jeg ville heller ikke betale NOK 360++ for å myse på en sliten Norsk Gulerot, dog ville jeg bytte ut en uspesiferkt halvliter med en lokal IPA

52932488562_1c9d598d61_b.jpg
[/url]IMG_0232 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Her snakker vi Hops: Citra, Simcoe, Amarillo 50 IBU og 7.0% ALC/VOL

Det finnes fanatikere i begge leire, og de er nok i bunn og grunn like usunne ….

Gjennom noen runder med CoreMOW tror jeg at løsningen er funnet. Finn deg en valp, en lokal fjelltopp og en lokal tursti. Bruk disse minst en time om dagen, så kan man fokusere på mat man liker og kosen med dette framfor dårlig samvittighet og medfølgende stress. (innen visse grenser, selvfølgelig)..

Hilsen en som har gått ned A1C fra 10 til 7 på 3 måneder.

Fun fact - øl er faktisk for det aller meste vegansk med få unntak (Guiness feks)

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Vi er vel begge nærmest vegetarienere,

Det er forskjell på veganere og vegetarianere. Eller er vel det du beskriver som pescetarianer ;)

Dog er det vel kanskje ikke en absolutt fasit på hva man bør eller ikke bør putte i seg. Men jeg tror også hovedpoenget til Tristar druknet i smådetaljene her: Hvis man vil ha en kjøttspiser som oss til å komme å se på veganske løsninger, så må man ikke prise seg ut så det heller frister med noen øl i solen til samme pris :drink

Jeg har heller ikke ikke troen på MOW løsningen for min egen del, da det her er hundefritt men allikvel har jeg samme vekt og kanskje litt bedre kroppsfasong nå som jeg nærmer med 40 som da jeg var i starten av 20 årene

Fun fact - øl er faktisk for det aller meste vegansk med få unntak (Guiness feks)

Nå ble vel Guinness vegansk i 2016?

Ellers er jo teknisk sett mye vin og endel ikke vegansk. Men da synes jeg det begynner gå mot litt flisespikkere og veldig teoretisk hva som er vegansk

Back