God søndag

Someone

Moderator
Medlem
God søndag

God morgen fra Tjøme. Frokosten er inntatt og utenom å se dagens EM finale med en kamerat er det ikke planer om de helt store aktivitetene. Men siden det ser ut som barnevakt er i boks for en helg i september så skal det kanskje bookes noen flybilletter? Ha en fin dag

Re: God søndag

God morgen folkens, fra Oslo nord, på tide at luftfarten er full gang igjen, etter en Korona har nesten drept denne bransjen.

Det er vel på tide å besøke sanddyna på RW 19R og 01L

Ha en god dag viodere.

Jan

God morgen fra Mjøndalen.
Gårsdagens passering over Svinesund var preget av amatour-hour. Tydelig at de var veldig uerfarne de som var på vakt. Tror en 8-åring kunne organisert det bedre, uansett man kom igjennom på en times tid, og kjørte avgårde mot Mjøndalen.

Ingen store planer her, blir vel å kikke litt på EM-finalen i kveld, ellers lite som skjer.

Ønsker alle en flott søndag!

God formiddag fra Kongsberg. Fire dager med festival og tre dager på fotball pub går heldigvis mot slutten[emoji3] Tror jeg må legge inn en hvit uke fra mandag… Naboen til Martin som for anledningen også var forsterket med Bugge Wesseltoft stod for festivalens høydepunkt. Malin Pettersen leverte også en strålende konsert i sjangeren myk hestejazz. Ha en strålende søndag!
a66629110a723654fd459fc4c493624e.jpg

Gooood ettermiddag fra Sandnes. Det ble en veldig sein brunsj her. Akkurat slik vi liker søndagene. Ganske sløve. Nå blir det å få unna litt indretjeneste her.

G'morgen! Copa America finale i går .. Euro i dag ... Da blir det tomt og stille inntil PL starter opp igjen ...

Av og til må man bare riste på hodet. Aftenpostens USA-korrespondent akker og oier seg over ekstremvarmen i Washington. DC. 36 grader? Jeg har bodd nær Atlanta i over 20 år og årets sommer har så langt vært langt fra unormal. I tillegg er Washington bygget på en sump, så fuktigheten der er alltid høy. Hun burde heller ta seg en tur til Oregon eller Nevada. Men her i øst er ingenting unormalt. Oh well ...

Trenger å klippe gresset, men tror jeg lar det tørke til i morgen ...

Ikke skyld på Aftenposten - deres kvinnelige (tidligere) USA-korrespondent bor på Frogner...
Det er vel NRK-korrespondenten som straks er på vei hjem du har lest om :old

God formiddag fra Kongsberg. Fire dager med festival og tre dager på fotball pub går heldigvis mot slutten[emoji3] Tror jeg må legge inn en hvit uke fra mandag… Naboen til Martin som for anledningen også var forsterket med Bugge Wesseltoft stod for festivalens høydepunkt. Malin Pettersen leverte også en strålende konsert i sjangeren myk hestejazz. Ha en strålende søndag!
a66629110a723654fd459fc4c493624e.jpg

Mener at Amund har Fender Jazzmaster. Kunne han ikke brukt den i det minste? Ellers er hestejazz godt innafor på en Jazzfestival. Ellers så jeg på Facebook at Jazzelina Bilopphøggers skulle spille der også?

God søndag herifra. Her skjer det ikke så voldsomt mye. Skulle egentlig ha værrt på veg hjem fra en ferietur i dag, men siden konserten som var årsaken ble avlyst, ble det visst ikke noe av. I morgen skal jeg visst jobbe igjen, for første gang på tre uker.

Ha en god en :)

Mener at Amund har Fender Jazzmaster. Kunne han ikke brukt den i det minste? Ellers er hestejazz godt innafor på en Jazzfestival. Ellers så jeg på Facebook at Jazzelina Bilopphøggers skulle spille der også?

Han vekslet mellom den sorte (Gibson?) og en rød Fender. Det er vel en Stratocaster? Jazzelina spilte omtrent samtidig med Malin Pettersen så gikk glipp av de.
3f4c94f94c036df8979e696e2ffc8128.jpg

Han vekslet mellom den sorte (Gibson?) og en rød Fender. Det er vel en Stratocaster? Jazzelina spilte omtrent samtidig med Malin Pettersen så gikk glipp av de.
3f4c94f94c036df8979e696e2ffc8128.jpg

Det der er en stratocaster, ja.

Korrekt merke på den svarte også. Ligner på en ES335, men Gibson har litt forskjellige modellnavn basert på samme fasongen.

G'morgen! Copa America finale i går .. Euro i dag ... Da blir det tomt og stille inntil PL starter opp igjen ...

Av og til må man bare riste på hodet. Aftenpostens USA-korrespondent akker og oier seg over ekstremvarmen i Washington. DC. 36 grader? Jeg har bodd nær Atlanta i over 20 år og årets sommer har så langt vært langt fra unormal. I tillegg er Washington bygget på en sump, så fuktigheten der er alltid høy. Hun burde heller ta seg en tur til Oregon eller Nevada. Men her i øst er ingenting unormalt. Oh well ...

Er Washington DC og Atlanta nabobyer, eller er det noen spesiell grunn til å sammenlikne de på den måten? Ekstremvarmen i USA er vitenskaplig bekreftet å stamme direkte fra antropogensk påvirkning (altså menneskeskapte utslipp), og ville ikke forekommet om vi hadde vært litt mindre opptatt av materielle goder. Så hennes akking og oi-ing er rent vitenskaplig oppbacket, og på ingen måte feilaktig.

Presseomtale: https://apnews.com/article/climate-...t-and-nature-935be069af34aad472074d42097af85e
Vitenskap: https://www.worldweatherattribution...S-extreme-heat-2021-scientific-report-WWA.pdf

Hmmm Atlanta er jo den byen og Georgia den delstaten med desidert minst virkninger av Klima endringer - aa bruke Atlanta som maalestokk blir jo i samme kategori som aa bruke Honolulu som maalestokk for oekninger i snømengdene :angry:

Lurer jo litt paa hva du har lov til aa lese i Georgia ?? Du skriver i oest er ingenting unormalt - det paa den dagen da «E» ble offisielt ???? Ikke unormalt ? Der faar du ikke engang Ferd Berfel med deg !!

Skjønner ikke helt argumentasjonen, men 36 grader på østkysten er høyst normal sommertemperatur .. 40 er heller ikke uhørt.

@Martin og @TriStar, er det sjølveste Aamund Maarud??? Jøss-og-ball. Trodde knapt han drev på lenger. Sist jeg hørte på han spilte han på en eller annen pub her sammen med venninnen min. Det er mange år siden.

God natt herfra. England-italia fristet ikke så mye, så vi har heller binget Big Bang Theory og spist resten av flødebollene jeg køpte ind til Danmark kampen.

Ha en fin en

God natt herfra. England-italia fristet ikke så mye, så vi har heller binget Big Bang Theory og spist resten av flødebollene jeg køpte ind til Danmark kampen.

Ha en fin en

Godt man hadde øl å drikke på til den kampen….

Men når riktig lag vinner [emoji2]

@Martin og @TriStar, er det sjølveste Aamund Maarud??? Jøss-og-ball. Trodde knapt han drev på lenger. Sist jeg hørte på han spilte han på en eller annen pub her sammen med venninnen min. Det er mange år siden.

Han er vel ikke akkurat en A-kjendis, men holder da på. Ikke at jeg hører noe spesielt på han, men ser han på butikken av og til

Skjønner ikke helt argumentasjonen, men 36 grader på østkysten er høyst normal sommertemperatur .. 40 er heller ikke uhørt.

Ja, den kan bli varmt til rødnakkene i sydstatene, slett ikke uvanlig med 35-40.
Vi som bor på kysten får enda litt Passat vinder så det blir sjelden over 31-32 i skyggen. (Problemet er at det er sjelden skygge)

Vi tenker å flytte litt Nordover, kjøpt oss tomt og bygger kanskje om et par år.
Det er flott og godt med varme, men etter 30-40 år blir man litt svett.:cry:

Han er vel ikke akkurat en A-kjendis, men holder da på. Ikke at jeg hører noe spesielt på han, men ser han på butikken av og til

I forhold til det han leverer, og sammenlignet med mange andre som selger ut konserter og høster overskrifter i ymse media, burde han absolutt vært A-kjendis. Spilte også noen nye låter (courtesy of corona), særlig «All in my head» var tøff så det holder.

Men nå[emoji481][emoji634]; over til hvit uke…

Det var vel at du skrev «Men her i oest er ingenting unormalt» det er vel ikke helt korrekt ? Hurricane Elsa er nummer 5 hittil i aar (E = 5 bokstav i alfabetet) - det har ikke vaert 5 Huriccanes i begynnelsen av Juli foer !

Her i vest er det i ferd med aa bli vaerre - foerste husholdning i familen er naa evakuert paa skogbrann - allt er knusktoert !

Ja, men det ventes ikke en like travel sesong som i fjor. Vi får se .. Vi har uansett langt mindre problemer enn dere i vest.

Back