• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag

Someone

Moderator
Medlem
God søndag

Bonjour. Noen skyer her i Nice i morgentimene, men satser på det blir litt mindre av dem etterhvert. Så får man se hva dagen bringer. Ha en fin dag

Re: God søndag

Nettopp ferdig på jobb, nå er det rett hjem i koma. Nattflighter sliter på helsa.. Godt å se at sola skinner i Oslo (det gjorde den ikke i Bergen, selvsagt), men får håpe det lar seg gjøre å stenge den ute i noen få timer.

God morgen fra Bergen. Her er det grått og vått. Sitter på bussen på vei til jobb. Siste uken i jobb før jeg flytter til Oslo! Ha en flott dag!

God søndag

God søndag fra Rød. Skulle rekke 11:40-bussen fra Neskollen, og våknet 11:20. Utrolig nok rakk jeg både en dusj, stappe i meg et par brødskiver, og nevnte buss. Tror allikevel jeg satser på litt bedre tid neste gang.

God søndag ønskes :)

God søndag, live fra SK4676 - som ikke bare har wifi på papiret, men det fungerer, er raskt og gratis. Med ledig midtsete får jeg nesten Plus-følelsen av dette. ;)

God søndag fra hovedstaden.

Her skinner solen og OLCI for morgendagens flight til LHR er unnagjort. Sparkende Foting måtte dra fram passet sitt for å legge inn APIS før hele gjengen kunne få ferdigsstilt OLCI. Satser på at han tastet inn riktig data ^_^

Ellers står det litt pakking på programmet, i tillegg til et besøk fra FedEx om en times tid :)

Ha en fin søndag!

God mornings fra Klepp. Her på Klepp er det lite som minner om sommer, skiftende skydekke, vind og 13*C er de faktiske forhold.
Ellers skulle feriedagene nå ha begynt å rulle, men besøk hos lege på fredage ble premiert med 1 ukes sykemelding, men tilstanden er omsider på bedringens vei.
Nå bærer det snart ut å finne et sted med noe lettere kuppert terreng å gå tur i.

Ønsker alle en fantastisk søndag!

Her skinner solen og OLCI for morgendagens flight til LHR er unnagjort. Sparkende Foting måtte dra fram passet sitt for å legge inn APIS før hele gjengen kunne få ferdigsstilt OLCI. Satser på at han tastet inn riktig data ^_^

Be han svare ja på alt, så går det fint.

God morgen fra en sovesofa i Oak Park. Lekkasje i AC'en betød at det har vært "feels like" temperatur på 40 grader hele natta. Vinduene åpne, "meksikans bryllup" i nabohuset og en dampdrevet takvifte fra 1940.

Stikkordet er sandpapir på øya og dårlig humør. :)

Litt sightseeing nå før det, i kveld, kommer masse Scandahovians og skal peke på oss og si "Lefse?".

Ha en bedre dag.

God ettermiddag fra Stavanger. Ingen elefanter eller elger som øser opp stemningen her. Kun meg selv som kjenner reisefeberen komme sigende. OLCI for morgendagens flighter er unnagjort! Så blir det litt diverse gjøremål i dag før jeg håper det blir litt søvn i natt. Noe som ikke alltid går så bra når reisefeberen er gjeldende.

Ha en fin søndag forumister!

God søndag

Om søndagen startet så godt vet jeg ikke helt...

Skulle ned å ta et morgenbad, da kvinnen på nabohytten kom løpende ut og ropte hysterisk på hjelp. Hennes mann - omtrent 40 år gammel - hadde akkurat fått hjertestans og falt livløs om. Noen av oss fikk tatt hånd om kvinnen, mens jeg og tre andre startet gjenopplivning. Ingen puls og ingen pust, så vi igangsatte hjertekompresjoner umiddelbart, antakelig vis ett til to minutter etter han hadde falt om. Vi var tre personer som holdt det gående med kompresjoner og luft i ca 30-40 minutter før to ambulanser klarte å finne frem til hytten.

Da tok ambulansepersonellet over og jeg fikk videre oppgaven med å finne en egnet landingsplass for helikopteret som var på vei, samt gjøre meg godt synlig på stedet. En stor gressplen nedenfor nabohytten var etter min mening meget egnet og jeg tok plass midt på og ventet. Et par minutter senere kom LN-OOF over og så meg viftende med armer og hender. De gjorde en sving over og var nede på under et minutt.

Hjalp videre til med å bære redningsutstyr fra helikopteret og opp til hytten, for så å bære den forulykkede på båre inn i helikopteret. Så tok de av og satte kursen mot Arendal.

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene for at han klarer seg, men det er nok langt fra sikkert.

Skulle ned å ta et morgenbad, da kvinnen på nabohytten kom løpende ut og ropte hysterisk på hjelp. Hennes mann - omtrent 40 år gammel - hadde akkurat fått hjertestans og falt livløs om. Noen av oss fikk tatt hånd om kvinnen, mens jeg og tre andre startet gjenopplivning. Ingen puls og ingen pust, så vi igangsatte hjertekompresjoner umiddelbart, antakelig vis ett til to minutter etter han hadde falt om. Vi var tre personer som holdt det gående med kompresjoner og luft i ca 30-40 minutter før to ambulanser klarte å finne frem til hytten.

Da tok ambulansepersonellet over og jeg fikk videre oppgaven med å finne en egnet landingsplass for helikopteret som var på vei, samt gjøre meg godt synlig på stedet. En stor gressplen nedenfor nabohytten var etter min mening meget egnet og jeg tok plass midt på og ventet. Et par minutter senere kom LN-OOF over og så meg viftende med armer og hender. De gjorde en sving over og var nede på under et minutt.

Hjalp videre til med å bære redningsutstyr fra helikopteret og opp til hytten, for så å bære den forulykkede på båre inn i helikopteret. Så tok de av og satte kursen mot Arendal.

Kan ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene for at han klarer seg, men det er nok langt fra sikkert.

Oisann! Ut i fra det du beskriver kan det tyde på at dere har gjort alt riktig og så godt dere kan! Håper inderlig at han kommer seg!

LNv22, ikke tenk så mye på hvordan det går i ettertid, tenk heller på hva du har utført. Du kan med god samvittighet ta deg et kjempestort glass vin og skåle for deg selv.

Dagens helt :up:

Morn fra Ft Lauderdale. Satser på at været idag er noe tørrere enn gårdsdagen, da fikk man nemlig en fancy melding på mobilen, courtesy of Google.

1002435_10201087081926553_158449801_n.jpg

Hjemreise starter imorgen, med en liten twist som strengt tatt ikke var planlagt

Uff dette hørtes ikke bra ut, men du har gjort alt riktig. Så får man satse på at det gikk bra.

Uansett.
Her har man ikke opplevd hjertestanser eller noe annet og tok en rolig spasertur opp på Grefsenkollen og ned igjen. Skulle ut på et annet ærend senere og da tok jeg sykkelen fatt. Der så jeg at trikken hadde kræsjet i en bil, men så heldigvis ikke ut som det var noen alvorlige personskader, men vinduet på den ene døra der var knust. Så litt dramatikk, da jeg kom tilbake igjen 20-30 minutter etterpå var bilen oppe på en vikingbil og trikkene hadde begynt å kjøre som normalt så antagelig ikke noe alvorlig.

God kveld fra det Sørlandske!

Her har man tatt seg turen hjem fra hytta da man må en tur på jobb i morgen.
Været har vært supert i helgen, så man kan ikke klage!
Blir nok mer hytte utover i uka, da det ser ut til at været skal holde seg. Mange år siden vi har hatt så mange godværsdager på rad i juli her. Det må nytes så lenge man kan.

Fortsatt god søndag!

BF:cool2

Hjemreise starter imorgen, med en liten twist som strengt tatt ikke var planlagt

Ser ut til at det blir litt enklere alikevel, da den lille røde boken med tittel "Passport" utgitt av Vestfold Politidistrikt har kommet til rette etter en uke på egenhånd, hvor den jobbet i en sandwhich butikk 500m lenger ned langs stranda enn jeg har satt fot på denne turen. Da satser man på biz i en B747-8i fra MIA imorgen, selv om samme flytype hadde vært mulig å få til fra IAD også

Back