God søndag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God søndag morgen

Det ligger sne på bilene utenfor...heldigvis har vi fått skiftet til vinterdekk. Frokost før det blir store barnebursdag i formiddag. Ha en ebdre søndag...

Re: God søndag morgen

God morgen fra Trondheim!
Her er ingen sne å melde om:P Men der er kaldt som f*** ute...
Skal på jobb om en times tid, der blir det vel fullt kjør som vanlig..

Ha en fin dag der ute:)

God formiddag fra Tromsø! Da er jeg vel tilbake fra Danmark.

Her er det også snø. Jeg har dessverre ikke lagt om til vinterdekk enda, så det blir vel en av dagens første gjøremål.

Og her er det blitt fint vær igjen, selv om det ser ganske kaldt ut. (Ikke noe rim og is enda heldigvis)

Hold poå det fine været...skal til KRS på tirsdag og SVG på onsdag!

Snø, ja...
Har satt drillen på lading. Var på Biltema i går og kjøpte pipenøkkel, nå gidder jeg ikke stå der på kne og skru hjulmutterne med håndmakt. Noen påstår jeg er lat, jeg hevder jeg er praktisk... :biggrin

Vi får håpe at det enten blir en like snøfattig vinter som i fjor, eller at vår kjære samferdselsbyråd fra frp finner penger på budsjettet, slik at det går an å brøyte denne vinteren. I valgkampavisa deres sto masse om hvor engasjert Petter N. Myhre er, og alt han har utrettet, men det sto ingenting om at han var ansvarlig for at det ble vedtatt at man ikke skulle fjerne snø utenfor oslo sentrum sist vinter.... Pussig...:p

Vinterdekkene ble montert på Alfa'en igår,og i dag flyr snøfillene rundt hushjørnet.Godt skodd for dagens gjøremål:kjøre bøssebærere rundt i Røyken kommune.
God start på dagen med ferske panini fylt med porchetta og prosciutto,friskpresset appelsinjuice og søndagsegget!
Ha en bedre søndag!:hi2

Originally posted by EB

Skal si ifra! Så skal du se byen viser seg fra sin flotteste side. :p

Bikkjekaldt i Atlanta - bare 4-5 grader da jeg toeflet ut for aa hente fem kilo morgenavis. Spaadd fint vaer saa det blir nok 20 eller deromkring etterhvert ...
Planlagt utflukt til 'Burt's Pumkin Farm' for aa hente - ja, pumpkins! :D Det er snart Halloween .....

Hadde gleden av å være til stede utenfor Vestbanen v åpningen av dagens tv-aksjon. Dette er en aksjon som retter seg mot det alvorligste problemet vi har i verden, at kvinner over hele jorden daglig utsettes for vold, misbruk og grov nedvurdering.

Kom igjen og gi en dugelig skjerv, det finnes ingen god grunn til å la være.

God ettermiddag folkens! Vinter'n har meldt sin ankomst - snøen ligger nå hvit i kollen og her litt lenger nede er det kun 2 røde på stokken.
Imorgen tidlig blir det TRD med DY igjen, satser på små eller ingen forsinkelser... :up:

Ha en fortsatt fin søndag, idag er det skjebnekamp for FFK... :skep

Originally posted by FBU 4EVER

God start på dagen med ferske panini fylt med porchetta og prosciutto

Og på norsk så er det der?

Beklager så meget at denne morgenhilsenen er litt sen. Hadde annet å gjøre og kom ikke på nett før nå.

Ble litt provosert av at noen kan koble begrepet "GOD morgen" med SNØ.

Det EKLE kalde hvite stoffet er kun nyttig for hyperaktive typer som springer rundt på flispinner (ref Stutum for de som er gamle nok).

Ingen aktivitet er så fåfengt som å måke snø: Intet synbart resultat om våren.

:( :p :( :wow:

Edited: LCH78 - søk på web, der finnes ordbøker for de fleste språk!

Originally posted by EB

Har du søkt om visum til Sørlandet? :p Er ikke sikkert at du kommer inn ellers.:lol

Jeg reiser til Oslo på tirsdag, så da er vi iallefall ikke i samme landsdel samtidig! hehe!

God tur da!

Burt's Pumpkin Farm har 'sold ut' til massekommersialismen ... halve Atlanta hadde presset seg inn paa jordet og det var kaos i alle retninger og minst en times koe for aa betale. Og dyr var han ogsaa blitt ....
Saa vi lot vaar lokale metodistkirkes speidergruppe faa vaar business istedet...

Originally posted by LCH78
Originally posted by FBU 4EVER

God start på dagen med ferske panini fylt med porchetta og prosciutto

Og på norsk så er det der?

tja, det er vel "fiffens" måte å si at dem har spist rundstykke/bagett med skinke og salami :)

:D

Jan Roar Rød

tja, det er vel "fiffens" måte å si at dem har spist rundstykke/bagett med skinke og salami :)

:D

Jan Roar Rød

Du glemte visst å oversette "bagett" og salami fra "fifsk", nutcase. :up: :biggrin

Panini er italiensk og er flertallsformen av panino,som igjen er Italias svar på franskmennenes petit pain.Små brød,med andre ord.Det er feil å bestille "en panini med....",det skal hete "en panino med...".Bare så jeg fikk sagt det! :up:
Porchetta er sammenpresset svinekjøtt fra forskjellige deler av grisen,krydret og skåret i løvtynne skiver,en italiensk spesialitet som ikke er så lett å finne utenfor Italia.Prosciutto,derimot,flommer snart markedet over av.Prosciutto di Parma.Need I say more?
Godt som f*** er det uansett!:cheers:

Glemte å nevne at porchetta kun lages av spegris.Er det ikke det den heter når den fremdeles bare drikker melk fra purka?

Back