• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag morgen

Re: God søndag morgen

ID billett på siste strekket. Var verre å få booket om for resten av familien som skulle til TRF, så de måtte vente en god del timer i CPH

Se det. Etter 50 minutters venting på bagasje på TXL ble det opptur med oppgradering til suite på MElia. Fantastisk utsikt til Spree!

Hva er egentlig policyen på dette? Har tidligere spurt om jeg kunne bli med et tidligere fly i køben og da sa de at det gjorde de aldri til tross for gullkort. Prøvde meg igjen idag og da sa de at det hadde vært greit om jeg ikke hadde sjekket inn bagasje, men siden jeg hadde gjort det får jeg sitte og blomstre i loungen i 4 timer.

Med mindre man har ID/standby/flex-billetter: Om de ser det er fulle fly (eller irr-ops) utover dagen, og du potensielt løser et overbookingsproblem senere så blir du flyttet (er min erfaring). Innsjekket bagasje lager stopper for slik. Skader heller ikke å være litt ydmyk og fleksibel.

Last edited:

Med mindre man har ID/standby/flex-billetter: Om de ser det er fulle fly (eller irr-ops) utover dagen, og du potensielt løser et overbookingsproblem senere så blir du flyttet (er min erfaring). Innsjekket bagasje lager stopper for slik. Skader heller ikke å være litt ydmyk og fleksibel.

Alternativ B: istedet for å bare si hardt "nei", så sjekker man om det er innsjekket baggasje og peker heller på det. Et mykere svar.

-A

Alternativ B: istedet for å bare si hardt "nei", så sjekker man om det er innsjekket baggasje og peker heller på det. Et mykere svar.

-A

Store mengder ydmykhet og en eller to småttisser samt kun håndbagasje har gjort susen for meg to ganger i år.

Har sånn ellers kommet fram til at med denne turen, MD-DO og Sør-Afrika i november så burde man nærme seg en annen farge enn "basic" på EB kortet. Kommer jo an på hvor mye poeng og slikt man får av å farte langt med TG og LH.

God søndag!

Har begynt å lese litt på pensum og har gjort litt husarbeid og tatt livet med ro etter fadderuken. Perfekt søndag.

Hva er egentlig policyen på dette? Har tidligere spurt om jeg kunne bli med et tidligere fly i køben og da sa de at det gjorde de aldri til tross for gullkort. Prøvde meg igjen idag og da sa de at det hadde vært greit om jeg ikke hadde sjekket inn bagasje, men siden jeg hadde gjort det får jeg sitte og blomstre i loungen i 4 timer.

Fikk bytte til et tidligere fly til OSL for en måneds tid siden når jeg spurte ved check-in skranken. Var tidlig på BGO pga. at det var da jeg kunne bli kjørt ut, og dette gjorde at jeg slapp å løpe til neste fly. Fikk meg da en time i kantinen i stedet for.

Dette var på en EB-billett i F med SK og LH.

La merke til stråhatten til han som satt ved siden av meg fra Køben. Det var en hatt man får i gave på de gjeveste villaene på resorten jeg var på i Aitutaki. Paret kom rett derifra. Verden er virkelig stor.

Back