• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag morgen fra 38000 fot

Farmer

ScanFlyer Crusty
God søndag morgen fra 38000 fot

God morgen alle sammen. Da sitter jeg for andre gang online ombord i SAS. Kom ca 2 timer sent avgårde fra BKK i natt, og etter en bedre middag og noen timer på øyet lå PC`n og skrek etter meg i veska:D .
Nå er jeg på nett igjen og jeg må bare si at det å fly langt nå, med WLAN ombord gir flyturen en helt annen dimensjon. Ikke sjanse til å kjede seg så mye lengre
Dette bør prøves! Lander vel akkurat litt for sent i CPH til å nå første fly til OSL, så da blir det vel et par timer på Kastrup også.
En finfin søndag ønskes alle sammen.

Re: God søndag morgen fra 38000 fot

Hilsen til det hoeye blaa og kalde nord fra go'stolen paa Bainbridge. Sitter her og venter paa en Pixies-konsert paa Public Service Broadcasting ... godbit!

Tok Lillegutten paa kino idag - saa Racing Stripes - en smaataapeligfilm om en sebra som loep veddeloep .. Men snakkende dyr er en sikker vinner.

Men heeeeer er Pixies!

Originally posted by Farmer
God morgen alle sammen. Da sitter jeg for andre gang online ombord i SAS.

Det var da veldig kort tur du hadde denne gangen, bare en ukes tid???

Originally posted by TG923
God morgen alle sammen. Da sitter jeg for andre gang online ombord i SAS.

Det var da veldig kort tur du hadde denne gangen, bare en ukes tid???

Ja, en ekstratur for å ordne en del praktisk. Hele april er satt av til jobb der nede igjen.
:up: :up:

Endelig fri... Ble jobb fra 08:00 til 23:00 i går - men så slapp jeg å jobbe i dag. Jippi. Ha en bedre søndag!

Nå er jeg på nett igjen og jeg må bare si at det å fly langt nå, med WLAN ombord gir flyturen en helt annen dimensjon. Ikke sjanse til å kjede seg så mye lengre

Tyyyypisk SAS!

Ha en bedre dag fra ARN!
:hi2

WLAN på langflygingene er noe av det beste SAS har gjort på lang tid. Neste gang jeg skal fly oversjøisk skal jeg reise med SAS bare for å få testet løsningen.:up:

Originally posted by Klippe
WLAN på langflygingene er noe av det beste SAS har gjort på lang tid. Neste gang jeg skal fly oversjøisk skal jeg reise med SAS bare for å få testet løsningen.:up:

Har kommet til samme konklusjon. Heretter blir det et klart kriterium at det er WLAN ombord om det er en lengre flyreise.
På denne linken kan man se hvilke selskap og ruter dette tilbudet finnes på :
http://www.connexionbyboeing.com

Så er det bare å håpe at SAS også får dette på alle sine ruter i inn og utland

Imponerende hvor tidlig SAS og noen andre fra Star Alliance er med dette produktet...

Tidlig og tidlig ... initiativtakerne var American og Continental (eller var det UA?), men de trakk seg ut og lot Boeing sitte igjen alene ...

Men ja - SAS er vel foerst til aa installere Connexion paa hele langdistanseflaaten .. men saa har de ikke saa mange fly heller, da.

Nei det har de ikke...men fortsatt liger de fleste andre selskapene og venter på om de hele tatt skal kjøpe dette systemet...

jeg har spurt litt rundt, og det som sies er at det blir altfor dyrt å utstyre kortdistanseflåten med WLAN. Sorry, Farmer. Men, IT blir stadig billigere, så om noen år kanskje...:)

Etter hva jeg forstaar, er det ikke dyrt aa legge selve WLAN'et, men aa faa signalene (dvs. satelittforbindelsen) inn og ut av flyene. Men det er visst leverandoerer paa gang som kan klare det billigere ogsaa ....

Og pr. i dag så er alle Asia flyene + SEA oppgradert.
Innen slutten av Mars er (som det er skrevet før) også A330' til EWR, IAD og ORD oppggradert.

/G

Kjempebra produkt av SAS - ingen tvil om det!

Hva koster herligheta? Regner med at det er en forholdsvis stiv pris i begynnelsen - naturligvis.:)

30 USD for hele turen var det vel snakk om!

For de som reiste i dag, så feiret SAS med gratis oppkobling. :)

Originally posted by LN-MOW
Sitter her og venter paa en Pixies-konsert paa Public Service Broadcasting ... godbit!

Er de fortsatt i "live"? Eller er det bare Frank Black som spiller gamle Pixies-låter? Uansett så er Pixies et meget bra band - både i levende live og på plate!!

Originally posted by TOS
Originally posted by LN-MOW
Sitter her og venter paa en Pixies-konsert paa Public Service Broadcasting ... godbit!

Er de fortsatt i "live"? Eller er det bare Frank Black som spiller gamle Pixies-låter? Uansett så er Pixies et meget bra band - både i levende live og på plate!!

Jo da, dem spiller live! Så dem live sist sommer! Pixies kan sine saker!:devot:

Aa jadda, det var Pixies Complete, ja ......

http://www.pbs.org/klru/austin/artists/program465.html

acl1103567754b.jpg

Back