• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra Sandaker

Someone

Moderator
Medlem
God søndag fra Sandaker

God morgen. Blå himmel her i hovedstaden, dog ennå litt tidlig for at solen ennå har kommet opp på den. Dagens planer er og gjøre minst mulig, selv om noe obligatorisk husarbeid må vel gjøres.

I mens er AVOD skrudd på, selv på en kort flytur
8fc50ecadb05af71213898ac2c6046e8.jpg

Re: God søndag fra Sandaker

God morgen fra en solfylt tiggerstad. Skal gjøre noen nye forsøk på å fylle langhelgene i mai idag, begynner å bli sent ute. Finner noen greie priser med Ukraine International Airlines via Kiev, men lurer på om det er lurt. Har også 2 andre slotter ledig frem til juni som jeg prøver finne noe hos SAS for, men har problemer med å finne noe nytt å se.

Noen som har flydd før:
https://www.youtube.com/watch?&v=G9em-ZCddWk

Ha en god en alle som vet hvor de skal dra.

Last edited:

God natt fra Peru. Mangt har blitt skrevet om at Buenos Aires og sånt er skikkelig farlig. Det tror jeg ikke det er. Det er helt innafor.

I dag tidlig kom jeg til Santiago. Det er litt mer tvilsomt, men ikke spesielt skummelt.

Så... I kveld, landet jeg i Lima. DET er dodgy plass. Ferdig med den saken.

Gudd nait.

Fnate

Mornings fra solsiden!
Nattvakt nr. en i rekken er unnagjort. Meget lite fly- eller reiserelatert gjennom natten, bortsett fra et par hendelser på osl på senkvelden.
Dagen skal soves bort og kvelden trenes opp.
Ha en fabelaktig helgeavrunding :)

Mornings fra Groruddalen nord i Oslo - flott vær i dag også, selv om dagen i går avsluttet med regn. Sol og 17 grader blir det utpå ettermiddagen.

Ha en flott dag.

Jan

God morgen fra Klepp. Jeg er straks på vei ut døra til SVG, og med tanke på dagens arbeidstider vil jeg tippe at dagen vil gå med til diverse forsinket og skadet bagasje for min del, samt en del frustrerte "hvor er bagasjen min"-telefoner... Jaja, de fleste får i alle fall bagasjen sin til slutt. :)

God søndag fra hovedstaden.

Her er planen å ta med Sparkende F til Tusenfryd. Får se hvor spennende han synes slikt er. Og siden han fortsatt har litt igjen før han når 95 cm på sokkelessen så er det bare mor og far som må løse inngangsbillett.

Ha en fartsfylt dag.

God morgen fra Snillfjord! :)

Fortsatt noe regn i lufta denne morgenen, men skal bli bedre utpå ettermiddagen/kvelden sier de som skjønner seg på det. Regn eller ikke regn, første aktivitet blir å ta unna siste rest av veden sammen med naboen, så kommer vi i mål med det også. Deretter skal Molde og Rosenborg gjøre opp om 3 poeng i Røkke-land( ei bortgjemt bygd på nordvestlandet ), og utenom det skal også Liverpool til pers i dag.

Ha en fortreffelig dag forumister!! :D :D

God morgen fra Oslo, må vel i gang med frokost snart. Blir dessverre kort dag i det fine været, må ta turen opp til OSL i ettermiddag. Turen går til Nice, i og for seg en fin destinasjon om man ikke blir innestengt på et hotell i 2 døgn for en konferanse.

Og apropos "dodgy" steder i Sør-Amerika, så er Venezuela og Caracas kanskje det eneste stedet nå jeg ville være betenkt over å bevege meg alene på kveldstid...

God dag fra Gamle Oslo. Ser ikke så veldig mye av det fine været det rapporteres om, ganske skyet foreløpig. En tur på Aker Brygge for litt kaffe om litt. Deretter en tur til Statholdergaarden for å kikke på et loppemarked der. Ellers ikke mye på programmet. Ha en fin-fin søndag, med eller uten Mannen!

Og apropos "dodgy" steder i Sør-Amerika, så er Venezuela og Caracas kanskje det eneste stedet nå jeg ville være betenkt over å bevege meg alene på kveldstid...
Joda, har vært der og visste hva jeg skulle gjøre. Selv på dagtid burde man ikke gå på vei-siden av fortauet og vite i hvilke strøk man da kunne gå. Og hvor fancy et utested var kunne man se fra hvor mange sikkerhetsvakter de hadde. Vi var et sted hvor jeg telte 14 vakter med maskinpistoler utenfor. Selv den kinesiske take-awayen vi hadde rett over veien hadde som fast vakt en terminator wannabie med solbriller og pumphagle.

De hadde en et tidsskrift der "ukens kriminalitet" som skrev om de mest spektakulære kriminaliteten den siste uken. Husker ikke eksakt hva navnet på avisen var på spansk, men den var så stygg og eksplisitt at jeg jeg ville fått problemer i tollen om noen hadde oppdaget at jeg hadde den med meg meg tilbake til Europa. På midtsidene hadde de åstedsfoto av voldtatte og drepte damer. Sladding og anonymitet var ukjente begreper der i landet.

God aften fra Lillestrøm, begynt å fjerne havemøbler, men de må tørkes en dag til ( teak ).

Dodgy... Fra siste 5 år, minst var Bogota og Cartagena, Caracas selvfølgelig. Som Fnate , taxituren fra LIM t/r ikke spesielt tiltalende ( auda, pent sagt ).

Også i Lima, bodde i Sheraton ved siden av offentlig bygninger ( dumme meg ut i valget ). Men militære( plenty ) passet på oss, så ok og hotellet hadde transport til hyggeligere bydeler .

Værste høl vi har vært i er grensebyen til Brasil i Paraguay, Ciudad del Este.. Kom ut før mørket... Or else.Fælt..

Back