God søndag fra 1395

Someone

Moderator
Medlem
God søndag fra 1395

God morgen her fra Asker. Litt lett snø har kommet, dog bør det på et eller annet tidspunkt gjøres noe med før det blir for våt. Har lovet minstemann vi skal ut å ake, før ettermiddagen skal tilbringes i en hockeyhall for å heie på eldstemann som skal på cup. Ha en fin dag.

Re: God søndag fra 1395

Bedre morgen fra Centurion Lounge LHR T3, espresso i kopp og kropp - powershot (klar smak av rødbeter) grådig godt. Engelsk Breakfast på plass. Hilton Garden Inn Terminal 2-3 var derimot en skuffelse, ingen Garden, høy Inn grad, kun Engelske stikk kontakter og komplett teppe lagt. Skulle ha tatt toget T5 og igjen bodd på Sofitel til samme pris, en helt helt annen klasse.

Derimot var Fasttrack T3 sikkerhets kontrollens svar på Global Entry !

God morgen fra fjellet. Spent på når været slår om, foreløpig snør det. Resten av hytta sover så vi er neppe ute i bakken kl ni for å si det sånn.

Merkelig at det kan lages hotell siste ti år på en flyplass med kun engelske stikkkontakter, men utover det er det vel ikke helt fair å sammenligne Garden in og Sofitel. Sistnevnte skal jo være to hakk opp, men betalingsvilligheten er vel den samme siden kriteriet for reisende vel er avstand fra terminal.

Har lyst til å teste Centurion Lhr, dukker det opp bilder i en rapport?

God morgen fra fjellet. Spent på når været slår om, foreløpig snør det. Resten av hytta sover så vi er neppe ute i bakken kl ni for å si det sånn.

Merkelig at det kan lages hotell siste ti år på en flyplass med kun engelske stikkkontakter, men utover det er det vel ikke helt fair å sammenligne Garden in og Sofitel. Sistnevnte skal jo være to hakk opp, men betalingsvilligheten er vel den samme siden kriteriet for reisende vel er avstand fra terminal.

Har lyst til å teste Centurion Lhr, dukker det opp bilder i en rapport?

Jeg sammenlignet fordi prisen var identisk når jeg bestilte, ofte er faktisk Sofitel 40-50 GBP billigere ;)

Last edited:

Best søndag fra den blå stuen. Fyr på peisen og helt stille og rolig i heimen. Blir nok en tur ut til opphavet i løpet av dagen…men først se og nyte ro og peis.

Hilton Garden Inn Terminal 2-3 var derimot en skuffelse, ingen Garden, høy Inn grad, kun Engelske stikk kontakter og komplett teppe lagt.

Bodd her for nærmere 20 år siden og dette hotellet er en billig konvertering fra den engelske lavpriskjeden Jurys Inn, Hilton var tydeligvis keen på denne tilbake når T2 åpnet i 2014 og det ble kun en lett refresh så stikkontaktene var nok en av mange ting man ikke ville legge penger i.

Enig i at Sofitel er blandt det bedre man kan finne på LHR.

Morgon fra Knausen. Peis, mimosa og allsang er ferdig og 2 kilo høyrygg av okse putrer på kjøkkenet. Dragen er på SATS og gammern har overtalt arvingene til marka-tur.

Agent ruletten på SAS skjærte seg og en sur svenske som skjønte at jeg ringte på nytt for å unngå han skulle varsle hele call-senteret om at jeg skulle ha samme svar som jeg oppfattet som løgn. Satan så mye bedre danskene er på call senteret.

Engelskmenn er noe for seg selv,og ikke alltid noe for andre. Har gått i den fella selv og har alltid en plugg i sekken i tilfelle tilfelle.

G’morgen.. Kulda fotfølger meg. Her hjemme i North Georgia er det 10 minus, men heldigvis ingen sne. Etter sprengkulde både i Bodø og Gardermoen, kunne det vært hyggelig med noen varmegrader nå ..

Pelsdotten har imidlertid ingen problemer med dette og forlanger turen sin i Hundremeterskogen. Smågutta foretrekker å legge foran peisen.

Tja jeg ville nå alltids ha pakka med en adaper om jeg skulle til UK uansett jeg da. Veit som sagt aldri. Det er uansett som regel mulig å lade mobil og sånt på badet i uttakene beregent for barbermaskiner med europeisk plugg.
Ofte et triks om man mangler adapter, selv om det ikke er særlig praktisk.

Jaja god dag fra Oslo - ikke så mye på agendaen bortsett fra å ferdigstille noe dokumenter som jeg skal sende avgårde, tror jeg holder meg unna treningen i dag - 5 treningsøkter denne uka holder vel en lang vei med to skiturer to dager på rad og.

Men litt hjelp så passer, eller rettere sagt, man får inn, en europeisk støpsel i en UK kontakt. Det trikset er ikke spesielt vanskelig og har ladet endel ting slikt. Motsatt går selvsagt ikke. Dog er det verre med en amerikanske plugg.

Men litt hjelp så passer, eller rettere sagt, man får inn, en europeisk støpsel i en UK kontakt. Det trikset er ikke spesielt vanskelig og har ladet endel ting slikt. Motsatt går selvsagt ikke. Dog er det verre med en amerikanske plugg.

Hehe i Japan en gang så nappet jeg ut jordingspinnen på en amerikansk adapter. Vanligste type støpsel der er amerikansk ujordet og da fungerer jo ikke amerikansk adapter med jordingspinnen. Med makt klarte jeg å nappe den ut fra adapteren jeg hadde med...
Mange sånne lifehacks man lærer seg underveis.

Morn fra løvebyen(Singapore). Vi har selvfølgelig adapter for enhver støpsel og volt, så vi har ingen problemer så langt med å få strøm. Det har vært Britisk standatd på alt untatt Indonesia der er det europeisk.
Både kona og jeg har fått Bangla/Java/Bali/Dili belly så vi har tilbrakt en del tid på toalett i det siste. Dermed har både frokost og middag blitt inntatt på McDonalds. Vi tok i dag banen til Harbourfront og hadde tenkt å ta gondolen til Sentos Island, men da vi så den, skjøte vi at det var langt å gå for å få tatt den. Dermed ble det monorail til Sentosa, kostet SG$4/pers. Vi fant en benk, i skyggen under ett tre, med fin utsikt over reden, så vi kunne se på alle skipene som lå for anker med fin røyk fra skorsteinene. Godt forurenset luktet det også. Vi hadde ikke med badetøy og det var ikke mange andre som badet heller. Vi ville prøve gondolen tilbake, så vi vi fant en buss som tok oss dit. Det viste seg å koste SG$33/pers med gondolen, de selger bare T/R dermed ble det bussen tilbake til Beach, der det var 20min kø for å stå som sild i tønne på Monorailen, så vi tok rutebuss 123 til en stop litt inn fra sjøen og tok metro, med et bytte, derfra til Bugis, der det ble ett McDonalds måltid, før vi gikk 800 meter hjem. Nå slapper vi av, pakker for morgendagens 6-7-8 timers busstur til Malacca og håper Imodiumen gjør jobben, så vi får en god natts søvn. Ha en fortsatt fin dag og en god natts uforstyrret søvn til dere alle...

Derimot var Fasttrack T3 sikkerhets kontrollens svar på Global Entry !

Da har du hatt griseflaks. Min erfaring er at den er Europas svar på Denver security uten TSA PRE. :)

God reise videre.

Her er det lun søndag med mye kaffe på senga. Straks får man se til opphavet og så blir det vel noe middag og movie på oss.

Ha en best søndag

Back