God morgen fra Lommedalen. Sov litt lenge, etter gårsdagens feiringer. Begynte alkoholinntaket i går alt kl 14 i vip avdelingen på Ullevål, ved siden av kongeboksen. Det ble avsluttes ved midnatt på Onkel Blaa. Jeg inntok dermed mer alkohol i går en de foregående 3 måneder til sammen. Jentene våre gav laget fra bergen god motstand, spesielt i første halvdel av andre omgang spilte de virkelig bra. Hadde det ikke vært tradisjon for at beste spiller alltid tildeles en på vinnerlaget, ville Sunniva i Stabæks mål vunnet den prisen med god margin. Hun er Norges fremtidige landslagskeeper og kommer nok til å holde den posisjonen i mange år. Hun er tross alt bare 20år. Privat er hun veldig beskjeden og blir flau over alt skryten hun får. Etter banketen tok vi innleid buss til Onkel Blaa, der festen fortsatte. Da gutta tapte cupfinalen i 2008 var det en stille og avdempet stemning. I år var det høy stemning. Jentene var på scenen i lengre tid og sang og feiret ett sølv og en sesong som har vært over all forventning.
Dette var Stabæk jentenes fjerde cupfinale og første tap og dette var min 3dje cupfinale bankett. Vår første, da vi slo Røa i 2011 var vi på samme Nachspiel og det har alltid vært en hyggelig stemning etter kampen. Ikke så i år. I år var det bergensere på cupfinalen. Makan til ufordragelig folkeferd skal man lete langt ned på kontinentet etter. Det verste var vel oppførselen under nasjonalsangen. Vi skiftet fra varme klær til finklær i en gammel garderobe i kjelleren, den hadde noen gutter fra bergen "okkupert". De slang dritt og og yppet til bråk og var så usmakelige og respektløse som bare bergensere klarer å være. Det var hakket bedre i damegarderoben, men også der oppførte de seg så ufordragelig som bare dette møkkafolket kan. På banketten var det også en helt annen stemning en det pleier å være, hoying og skriking og synging. Men sånn er det vel når de kommer fra en by der 288.000 mennesker lider av et enormt mindreverdighetskompleks og samtidig er kroniske skrytepaver uten at de på idrettsfronten har noe særlig å skryte av.
Nå kommer snart min far og henter oss, så skal vi ned å hente bilene som be satt igjen i går, før vi skal til Hosle å se Øvervoll-Hosle spille kvallikk kamp mot Jon Arne Riises Avaldsnes om den siste plassen i Toppserien i 2023. Min far var blandt de 13 guttene som i 1955 stiftet Øvervoll Ballklubb og er hedersmedlem i klubben så dette blir spenenede.